Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerrot olevasi VELA kertomatta olevasi VELA?

Vierailija
07.10.2025 |

Muutamia esimerkkejä mitä tulee mieleen:

- "Nukun joka päivä katkeamattomat 8-10 tunnin yöunet."

- "Minulla on tavoitteellisia harrastuksia, jotka eivät voi keskeytyä ylimääräisistä syistä."

- "Parasta töistä tullessa on se, kun kotona odottaa äänetön, seesteinen ja aina puhdas asunto."

Muita? 😆😁

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden vela-akkojen suurin idoli on kuulemma Lenita Airisto. Hän väittää olevansa vela, vaikka yritti todistetusti lasta Melinin kanssa vuosia, mutta ukko oli tuhkamuna. 

Noup. Melinillä 3 lasta. 

Vierailija
82/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko sulla lapsia?"

"Ei." 

The End. 

Niin, koska lapsettomuudellehan ei tunnetusti ole yhtään mitään muita syitä. 

Miksi sille pitäisi esittää syitä?

Koska ihmiset tenttaa sille syitä ja jos et vastaa, he alkavat tunkemaan typeriä syitä sun suuhun ja suuttuvat sitten siitä, kun luulevat sun sanoneen ne typerät syyt, vaikka se oli se tenttaaja itse, joka sen syyn sanoi.

Siksi siihen on järkevämpää vastata jotain neutraalia, yleensä kannattaa valehdella ettei ole saanut lapsia. Silloin ne ei suutu ja ala väittää, että olet lapsivihaaja.

Kaikki luettelemasi asiat ovat ongelma sille tenttaajalle. Ei kenellekään muulle. Eli sillä tenttaajalla on jotain pahasti vialla korvien välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään, pitäisikö sen mahoksi kutsumisen olla jokin loukkaus?

"en halua mistään hinnasta tehdä lapsia vaan joudun käyttämään ehkäisyä koko hedelmällisen ikäni ja pelkäämään raskautta"

"hahaha, et vaan pysty tekemään lapsia"

"ööh, okei, sehän olisi hyvä asia?"

Olette te lisääntyjät NIIIIIN fiksuja! 

Jep tää on hauska kun sitä käytetään muka loukkauksena vaikka nimenomaan hedelmättömyys tai steriiliys on unelmatavoite velalle. 😂 idiootit...

Vierailija
84/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kertoa olevansa vela, katse siihen rumaan 🐘norsunvittunaamaan riittää kertomaan ettei yksikään mies ole huolinut. 

Entäs sit ku on nätti ja fiksu ja ollut 20 vuotta naimisissa saman miehen kanssa, kumpikaan ei halua lasta.

Ei oikein päde tuo sun juttus.

Kaikki uskoo! 😅

No mitä se mua kiinnostaa uskotko. Oot vähän yksinkertainen jos et osaa katsoa ympärillesi. 1/5 suomalaisista yli 45-vuotiaista, sekä miehistä että naisista on lapsettomia. Heistä suurin osa pitkissä parisuhteissa.  Tuo osuus on ollut jo vuosia hurjassa kasvussa.

Eihän se voi johtua, muusta kuin ettei ihmiset halua lapsia.

Vierailija
85/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VELA voi olla myös vapaaehtoisesti lapsellinen

Vierailija
86/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimukset osoittaa että länsimaissa jopa 20-25% on vapaaehtoisesti lapsettomia. Luku on raketoinut 2010-luvun jälkeen. Suomessakin luku on 20% paikkeilla ja erityisesti nuorten aikuisten kohdalla jopa 30%. 

Japanissa luvut ovat jotain 40-60% luokkaa, kuten Etelä-Koreassa.

Kaikilla kehittyneillä mailla on sama suunta. Kun elintaso nousee, lisääntyminen ei enää kiinnosta koska on parempaakin tekemistä.

Vierailija
87/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta itse en ainakaan asiaa kerro ellei kysytä. Ja harvoin kysytäänkään. Minkä takia täytyisi toitottaa muille tällaisia henkilökohtaisia valintoja? 

MIksi ihminen ei saisi kertoa henkilökohtaisista valinnoistaan, jotka tekevät hänet onnelliseksi?

Miksk pitää vaieta?

Miksi pitää kysellä tyhmiä? Miksei voi antaa ihmisten elää omaa elämäänsä niin kuin haluavat? Miksi pitää kyseenalaistaa kaikki?

Ja alapeukuttajat iskevät. Näköjään mitään ei saisi tehdä, ilman että kysyy teiltä luvan? Arvatkaa mitä? Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
88/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VELA voi olla myös vapaaehtoisesti lapsellinen

Sitä kutsutaan vanhemmaksi.

Vierailija
89/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko sulla lapsia?"

"Ei." 

The End. 

Niin, koska lapsettomuudellehan ei tunnetusti ole yhtään mitään muita syitä. 

Miksi sille pitäisi esittää syitä?

Koska ihmiset tenttaa sille syitä ja jos et vastaa, he alkavat tunkemaan typeriä syitä sun suuhun ja suuttuvat sitten siitä, kun luulevat sun sanoneen ne typerät syyt, vaikka se oli se tenttaaja itse, joka sen syyn sanoi.

Siksi siihen on järkevämpää vastata jotain neutraalia, yleensä kannattaa valehdella ettei ole saanut lapsia. Silloin ne ei suutu ja ala väittää, että olet lapsivihaaja.

Kaikki luettelemasi asiat ovat ongelma sille tenttaajalle. Ei kenellekään muu

Joo, mutta se on myös ongelma mulle, jos suuttuu ja alkaa käyttäytymään huonosti. Joidenkin ihmisten kanssa on pakko olla tekemisissä, esim työkaverit.

Heille on paras valehdella ettei voi saada, vaikka valehtelu onkin rumaa.

Vierailija
90/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun velanainen on juonut neljä lasia viiniä, kuullaan se totuus. 👩🏻: Musta olis tullu ihan saatanan hyvä äiti mutta sitä ei vaan suotu yyhyy. 

Olen todistanut lukemattomia tällaisia avautumisia. 

Vierailija
91/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden vela-akkojen suurin idoli on kuulemma Lenita Airisto. Hän väittää olevansa vela, vaikka yritti todistetusti lasta Melinin kanssa vuosia, mutta ukko oli tuhkamuna. 

Noup. Melinillä 3 lasta. 

Eli Lenita on tyypillinen maho vela. 

Vierailija
92/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta itse en ainakaan asiaa kerro ellei kysytä. Ja harvoin kysytäänkään. Minkä takia täytyisi toitottaa muille tällaisia henkilökohtaisia valintoja? 

MIksi ihminen ei saisi kertoa henkilökohtaisista valinnoistaan, jotka tekevät hänet onnelliseksi?

Miksk pitää vaieta?

Miksi pitää kysellä tyhmiä? Miksei voi antaa ihmisten elää omaa elämäänsä niin kuin haluavat? Miksi pitää kyseenalaistaa kaikki?

Ja alapeukuttajat iskevät. Näköjään mitään ei saisi tehdä, ilman että kysyy teiltä luvan? Arvatkaa mitä? Ketään ei kiinnosta.

Ei tietenkään kiinnosta, koska itsekkyys on veloille tyypillinen luonteenpiirre. 

Vierailija
93/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo, mutta se on myös ongelma mulle, jos suuttuu ja alkaa käyttäytymään huonosti. Joidenkin ihmisten kanssa on pakko olla tekemisissä, esim työkaverit.

Heille on paras valehdella ettei voi saada, vaikka valehtelu onkin rumaa."

Ei tarvitse valehdella. Heillä ei ole mitään oikeutta tentata tuollaista asiaa. Paras on kertoa suoraan, että ei kuulu heille. Valehtelemalla teet vain itsestäsi valehtelijan.

Vierailija
94/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en tykkää vela-nimityksest yhtään. Mulla ei o lapsii, enkä o ikinä niitä halunnu ja piste.

Jos pitää nimitellä, ni oon sit kans veki, vehe, veku, vena, veka..

Nimittely tuo turhaa vastakkainasetteluu ja trollaust. 

Vierailija
95/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun velanainen on juonut neljä lasia viiniä, kuullaan se totuus. 👩🏻: Musta olis tullu ihan saatanan hyvä äiti mutta sitä ei vaan suotu yyhyy. 

Eivät he sitten mitään veloja ole, vaan vastentahtoisesti lapsettomia. Älä sekota asioita.

Vierailija
96/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en tykkää vela-nimityksest yhtään. Mulla ei o lapsii, enkä o ikinä niitä halunnu ja piste.

Jos pitää nimitellä, ni oon sit kans veki, vehe, veku, vena, veka..

Nimittely tuo turhaa vastakkainasetteluu ja trollaust. 

Vela on lyhenne, ei nimittelyä.

Vierailija
97/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo, mutta se on myös ongelma mulle, jos suuttuu ja alkaa käyttäytymään huonosti. Joidenkin ihmisten kanssa on pakko olla tekemisissä, esim työkaverit.

Heille on paras valehdella ettei voi saada, vaikka valehtelu onkin rumaa."

Ei tarvitse valehdella. Heillä ei ole mitään oikeutta tentata tuollaista asiaa. Paras on kertoa suoraan, että ei kuulu heille. Valehtelemalla teet vain itsestäsi valehtelijan.

Ei se haittaa mua. Mä voin valehdella kusipäille, kunhan sitten käyttäytyvät edes vähän paremmin.

Koska he kyllä suuttuvat myös jos vastaa ettei asia kuulu heille.

Ainoa vastaus minkä vastapuoli tämän aiheen tiimoilta hyväksyy, on ettei voi saada ja se on viisainta sanoa, vaikka ei ole totta.

Vierailija
98/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät he ole olleet sitten veloja, vaan uskotelleet itselleen vain sellaista, koska vela ei halua koskaan lapsia. Kai sinä sen ymmärrät?

Vierailija
99/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksk pitää vaieta?

Ei tietenkään kiinnosta, koska itsekkyys on veloille tyypillinen luonteenpiirre. 

Ketä kohtaan vela on itsekäs, kun velalla ei ole lasta jota voisi kohdella itsekkäästi? 🤨

Mutta jos päättää hankkia lapsen, lapset voivat joutua itsekkään kohtelun uhriksi vanhempiensa toimesta, ja sitä tapahtuu koko ajan maailmassa. WHO:n tietojen mukaan 60% maailman alle 5v lapsista kokee kaltoinkohtelua kotonaan vanhemmiltaan. Kauheita lukuja. 😓😩

Että menepäs muualle huutelemaan itsekkyydestä. 🥱

Kun velat eivät tee lapsia, lisäksi:

- ympäristökuormitus pienentyy, mistä myös lapsiperheet hyötyvät, kun maailma säilyy lapsille paremmassa kunnossa.

- muut lapset hyötyvät pienemmistä luokkakoosta, lyhyemmistä sotejonoista jne kun siellä ei ole velojen kuvitteellisia lapsia seassa.

- on vähemmän ruuhkia ja melua, josta myös lapsiperheet hyötyvät

Velat ovat nimenomaan yhteiskunnan kulmakiviä, ja heidän sankaritekonsa hyödyttävät kaikkia. 💪💃

Vierailija
100/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään, pitäisikö sen mahoksi kutsumisen olla jokin loukkaus?

"en halua mistään hinnasta tehdä lapsia vaan joudun käyttämään ehkäisyä koko hedelmällisen ikäni ja pelkäämään raskautta"

"hahaha, et vaan pysty tekemään lapsia"

"ööh, okei, sehän olisi hyvä asia?"

Olette te lisääntyjät NIIIIIN fiksuja! 

Jep tää on hauska kun sitä käytetään muka loukkauksena vaikka nimenomaan hedelmättömyys tai steriiliys on unelmatavoite velalle. 😂 idiootit...

Ihanaa olla 60+ ettei tarvitse käyttää ehkäisyä, eikä pelätä vahinkoraskautta 😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme