Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerrot olevasi VELA kertomatta olevasi VELA?

Vierailija
07.10.2025 |

Muutamia esimerkkejä mitä tulee mieleen:

- "Nukun joka päivä katkeamattomat 8-10 tunnin yöunet."

- "Minulla on tavoitteellisia harrastuksia, jotka eivät voi keskeytyä ylimääräisistä syistä."

- "Parasta töistä tullessa on se, kun kotona odottaa äänetön, seesteinen ja aina puhdas asunto."

Muita? 😆😁

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhenne on oikeasti vala. Koska kukaan ei ole vepeeehtoisesti lapseton.

Ottaako kipeää jos pää on älyä vailla? Se on VapaaEhtoisesti LApseton.

Kyllähän siellä mogadishussa tykätään lapsia tehdä

Vierailija
62/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtaosalla meni kyllä aloitus ihan yli ymmärryksen... Mitä oikeasti haettiin:

- (mitä teet lomalla) en juuri mitään, lepään ja käyn jossain kaupunkikohteessa reissussa

- (joko sä sairastit syysflunssan / noron / minkä lie) minkä? En mä ole ollut kipeänä varmaan vuoteen

- (milloin teillä päin on syysloma / talviloma / tms) häh, ei mitään hajua, pidän lomat silloin kun itse haluan.

- /mikä tahansa Sisustusvalinta joka on lapsiperheelle eiei, esim minimalismi, laattalattiat (!), keskusta-asuminen) /

- ei mulla ole autoa, en tarte

- Ei haittaa jos työt loppuu, voisin pitää muutaman vuoden sapatin säästöillä, ehkä voisi vaihtaa uraa samalla jos siltä tuntuu

- /tyhjä tuijotus kun joku valittelee minkä tahansa lasten jutun hintaa - eikö niiden kalleus ollut tiedossa, mitä tuohon pitäisi sanoa?? /

Kuulostaa ai

Joo ja murhaajan elämän saa vankilatuomion jälkeen kuulostamaan samalta kuin ei-murhaajan jos valitsee sopivat lausahdukset, mutta silti ensin mainittu vietti 20v vankilassa. Ei tässä nyt ole pointti verrata veloja niihin joilla on aikuiset / kuolleet / huostaanotetut / kidnapatut / mitä lie lapset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään vela, vaan maho.

Ei vela ole maho.

Olisinkin (tietäen) maho, olisi voinut jättää välistä kaikki ehkäisyn vuosikausien sivuvaikutukset! 

Vierailija
64/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri asia, tollo.

Vierailija
65/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta itse en ainakaan asiaa kerro ellei kysytä. Ja harvoin kysytäänkään. Minkä takia täytyisi toitottaa muille tällaisia henkilökohtaisia valintoja? 

Olet onnekas. Joiltakin tivataan koko hedelmällinen ikä ja vielä viisikymppisenäkin olen kuullut, että "tekeehän jotkut vielä viisikymppisenä".

Vierailija
66/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vela ole maho.

Olisinkin (tietäen) maho, olisi voinut jättää välistä kaikki ehkäisyn vuosikausien sivuvaikutukset! 

Niinpä. Raskaushuijareiden mielestä vela on aina maho, koska "mikään ehkäisy ei ole 100%".

Valehtelemalla (vela=maho) hankkivat suojan sille tosiasialle, että huijaavat itse miehiä raskauksilla. Eivät itse huolehdi ehkäisystä, tarkoituksella. Me huolehditaan joten meitä yritetään haukkua ja hiljentää.

Vierailija
67/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään, pitäisikö sen mahoksi kutsumisen olla jokin loukkaus?

"en halua mistään hinnasta tehdä lapsia vaan joudun käyttämään ehkäisyä koko hedelmällisen ikäni ja pelkäämään raskautta"

"hahaha, et vaan pysty tekemään lapsia"

"ööh, okei, sehän olisi hyvä asia?"

Olette te lisääntyjät NIIIIIN fiksuja! 

Vierailija
68/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhenne on oikeasti vala. Koska kukaan ei ole vepeeehtoisesti lapseton.

Ottaako kipeää jos pää on älyä vailla? Se on VapaaEhtoisesti LApseton.

No kerro sinä? Aika randomia alkaa kesken sanan nostelemaan kirjaimia esille. Voisihan se olla sitten vaikka VELO. VapaaehtoisEsti LapsetOn

Vierailija
69/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut lapsia. Inhoan sanaa vela 🤮

Vierailija
70/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vela mutta silti mulla on 2 lasta

M50

Ahaa. Mitä mieltä lapsesi ovat siitä että olet lapseton?

Ei kiinnosta

M50

Ok. Se ei silti tee sinusta velaa, et vaan osaa käyttää kortsua.

Ei ollu vielä keksitty...

-eri

Vierailija
71/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa olevansa vela, katse siihen rumaan 🐘norsunvittunaamaan riittää kertomaan ettei yksikään mies ole huolinut. 

Vierailija
72/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt, mutta itse en ainakaan asiaa kerro ellei kysytä. Ja harvoin kysytäänkään. Minkä takia täytyisi toitottaa muille tällaisia henkilökohtaisia valintoja? 

MIksi ihminen ei saisi kertoa henkilökohtaisista valinnoistaan, jotka tekevät hänet onnelliseksi?

Miksk pitää vaieta?

Miksi pitää kysellä tyhmiä? Miksei voi antaa ihmisten elää omaa elämäänsä niin kuin haluavat? Miksi pitää kyseenalaistaa kaikki?

Vierailija
73/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisen huvittavaa on se, että kaikki tuntemani yksinäiset naiset ovat tulleet veloiksi siinä vaiheessa kun lasten saanti on jo liian myöhäistä 😁

Vierailija
74/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden vela-akkojen suurin idoli on kuulemma Lenita Airisto. Hän väittää olevansa vela, vaikka yritti todistetusti lasta Melinin kanssa vuosia, mutta ukko oli tuhkamuna. 

Vierailija
75/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kertoa olevansa vela, katse siihen rumaan 🐘norsunvittunaamaan riittää kertomaan ettei yksikään mies ole huolinut. 

Entäs sit ku on nätti ja fiksu ja ollut 20 vuotta naimisissa saman miehen kanssa, kumpikaan ei halua lasta.

Ei oikein päde tuo sun juttus.

Vierailija
76/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi kertoa?

Olen ollut saman miehen kanssa 2-kymppisestä eli jo nelisenkymmentä vuotta. Ainoastaan kerran yksi naisihminen kysyi varivasti, että onko lapsettomuus oma valinta, ja kerran pikku tyttö kysyi miksi en pidä lapsista. Pidänkö? Se on sitten eri tarina se. 

Ohis

Kyse ei ole siitä että pitääkö kertoa vai eikö pidä kertoaa. Vaan kyse on siitä että ei tulisi kellään olla mitään pelkoa kertoa siitä, jos haluaa. Jotkut jättävät kertomatta velaudestaan, koska ajattelevat sen olevan "yksityinen" piirre mutta toisaalta jos joku kertoo olevansa raskaana tai saanut lapsen, siitä sitten saa toitottaa kaikille, mikä on ristiriita.

Mitä hemmetin pelkoa? Mitä pitäisi pelätä? Ihmisten tyrmistyneitä katseita vai mitä? Kun multa kysyttiin tuota lapsiasiaa niin vastaukseni

Veloille ei saa kertoa raskaudesta tai lapsista. Oltava hys hys etteivät suutu. Kissoista ja koirista sen sijaan saa. 

Vierailija
77/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisen huvittavaa on se, että kaikki tuntemani yksinäiset naiset ovat tulleet veloiksi siinä vaiheessa kun lasten saanti on jo liian myöhäistä 😁

Se, tai aivan mahdoton kärttyisä luonne. 

Vierailija
78/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen asti ovat sanoneet haluavansa lapsia?

Vierailija
79/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sit ku on nätti ja fiksu ja ollut 20 vuotta naimisissa saman miehen kanssa, kumpikaan ei halua lasta.

Ei oikein päde tuo sun juttus.

Kaikki uskoo! 😅

Vierailija
80/107 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen vela:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi