Miten kerrot olevasi VELA kertomatta olevasi VELA?
Muutamia esimerkkejä mitä tulee mieleen:
- "Nukun joka päivä katkeamattomat 8-10 tunnin yöunet."
- "Minulla on tavoitteellisia harrastuksia, jotka eivät voi keskeytyä ylimääräisistä syistä."
- "Parasta töistä tullessa on se, kun kotona odottaa äänetön, seesteinen ja aina puhdas asunto."
Muita? 😆😁
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Lomailen mieluiten sesonkien ulkopuolella.
Eipä riitä, noin mekin tehdään.
Olen 59 ja kertaakaan ei ole tarvinnut mitenkään selitellä sitä kenellekkään.
vela M59
Nää on hupaisia, kun aina oletetaan että ne lapset on ikuisesti pieniä.
Juu mun elämään kuuluu myös pitkät yöunet, siisti koti, ex-tempore reissuja, paljon omaa aikaa jne jne
N49, kaksi aikuista lasta
Minulle ei koskaan ollut vaikeuksia kertoa olevani vapaaehtoisesti lapseton, joten en ymmärrä aloitusta.
Sorry.
Vierailija kirjoitti:
Olen 59 ja kertaakaan ei ole tarvinnut mitenkään selitellä sitä kenellekkään.
vela M59
Hyvä pointti. Minä selittelen asiaa säännöllisesti, mieheltäni asiasta ei ole kysynyt kukaan kertaakaan.
Miksi mun siitä pitäisi kertoa? Sukulaiset ovat lopettaneet kyselyn, kun ikää on mittarissa jo 46. Saman miehen kanssa olen ollut 26 vuotta, joten varmaan jo uskovat, että lapsia ei ole tulossa.
Valtaosalla meni kyllä aloitus ihan yli ymmärryksen... Mitä oikeasti haettiin:
- (mitä teet lomalla) en juuri mitään, lepään ja käyn jossain kaupunkikohteessa reissussa
- (joko sä sairastit syysflunssan / noron / minkä lie) minkä? En mä ole ollut kipeänä varmaan vuoteen
- (milloin teillä päin on syysloma / talviloma / tms) häh, ei mitään hajua, pidän lomat silloin kun itse haluan.
- /mikä tahansa Sisustusvalinta joka on lapsiperheelle eiei, esim minimalismi, laattalattiat (!), keskusta-asuminen) /
- ei mulla ole autoa, en tarte
- Ei haittaa jos työt loppuu, voisin pitää muutaman vuoden sapatin säästöillä, ehkä voisi vaihtaa uraa samalla jos siltä tuntuu
- /tyhjä tuijotus kun joku valittelee minkä tahansa lasten jutun hintaa - eikö niiden kalleus ollut tiedossa, mitä tuohon pitäisi sanoa?? /
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko sulla lapsia?"
"Ei."
The End.
Niin, koska lapsettomuudellehan ei tunnetusti ole yhtään mitään muita syitä.
Miksi sille pitäisi esittää syitä?
Koska ihmiset tenttaa sille syitä ja jos et vastaa, he alkavat tunkemaan typeriä syitä sun suuhun ja suuttuvat sitten siitä, kun luulevat sun sanoneen ne typerät syyt, vaikka se oli se tenttaaja itse, joka sen syyn sanoi.
Siksi siihen on järkevämpää vastata jotain neutraalia, yleensä kannattaa valehdella ettei ole saanut lapsia. Silloin ne ei suutu ja ala väittää, että olet lapsivihaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko sulla lapsia?"
"Ei."
The End.
Koska ihmiset tenttaa sille syitä ja jos et vastaa, he alkavat tunkemaan typeriä syitä sun suuhun ja suuttuvat sitten siitä, kun luulevat sun sanoneen ne typerät syyt, vaikka se oli se tenttaaja itse, joka sen syyn sanoi.
Siksi siihen on järkevämpää vastata jotain neutraalia, yleensä kannattaa valehdella ettei ole saanut lapsia. Silloin ne ei suutu ja ala väittää, että olet lapsivihaaja.
Eiköhän sitten ala tulla kaikenmaailman neuvoja adoptoimisesta ja sijoituslapsista yms. Ainakin näin vastentahtoisesti lapseton ystäväni kertoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kertoa?
Olen ollut saman miehen kanssa 2-kymppisestä eli jo nelisenkymmentä vuotta. Ainoastaan kerran yksi naisihminen kysyi varivasti, että onko lapsettomuus oma valinta, ja kerran pikku tyttö kysyi miksi en pidä lapsista. Pidänkö? Se on sitten eri tarina se.
Ohis
Kyse ei ole siitä että pitääkö kertoa vai eikö pidä kertoaa. Vaan kyse on siitä että ei tulisi kellään olla mitään pelkoa kertoa siitä, jos haluaa. Jotkut jättävät kertomatta velaudestaan, koska ajattelevat sen olevan "yksityinen" piirre mutta toisaalta jos joku kertoo olevansa raskaana tai saanut lapsen, siitä sitten saa toitottaa kaikille, mikä on ristiriita.
Mitä hemmetin pelkoa? Mitä pitäisi pelätä? Ihmisten tyrmistyneitä katseita vai mitä? Kun multa kysyttiin tuota lapsiasiaa niin vastaukseni eli "oma valinta" riitti ja kyselijä oli tyytyväinen vastaukseeni. En kyllä tajua miksi pitäisi kertoa ettei halua lapsia, sillä en muutenkaan omia asioitani kylillä toitota ja jos jotain kysytään niin sitten vastaan tai en. Sen kyllä ymmärrän että kerrotaan jos perheenlisäyksestä kerrotaan olipa kyseessä vauva, adoptiolapsi, kissa, koira tai vaikkapa kana, sillä iloisia asioita on kiva jakaa. Kaverini just kertoikin, että heille on tulossa vauva, ja miehen kummityttö kertoi olevansa raskaana. Iloisia asioita, niin koiravauva kuin ihmisvauvelikin. Kuulijan asia miten reagoi. Esim. kun meille tuli kissa ja sen onnellisena työkaverilleni kerroin, oli ilmeensä inho ja tyrmistys. Ok, hän ei pidä kissoista. Enpä sitten enempää viiksiniekasta hänelle kertoile. Ei ole pakko tykätä. Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosalla meni kyllä aloitus ihan yli ymmärryksen... Mitä oikeasti haettiin:
- (mitä teet lomalla) en juuri mitään, lepään ja käyn jossain kaupunkikohteessa reissussa
- (joko sä sairastit syysflunssan / noron / minkä lie) minkä? En mä ole ollut kipeänä varmaan vuoteen
- (milloin teillä päin on syysloma / talviloma / tms) häh, ei mitään hajua, pidän lomat silloin kun itse haluan.
- /mikä tahansa Sisustusvalinta joka on lapsiperheelle eiei, esim minimalismi, laattalattiat (!), keskusta-asuminen) /
- ei mulla ole autoa, en tarte
- Ei haittaa jos työt loppuu, voisin pitää muutaman vuoden sapatin säästöillä, ehkä voisi vaihtaa uraa samalla jos siltä tuntuu
- /tyhjä tuijotus kun joku valittelee minkä tahansa lasten jutun hintaa - eikö niiden kalleus ollut tiedossa, mitä tuohon pitäisi sanoa?? /
Kuulostaa aivan minulta 😆
T. Aikuisen lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään vela, vaan maho.
Mahakas h o m o?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko sulla lapsia?"
"Ei."
The End.
Eiköhän sitten ala tulla kaikenmaailman neuvoja adoptoimises
Joo, mut ei se oo niin paha, kuin se, että suuttuvat.
Aina voi kiittää vinkistä.
Ei minulle ainakaan kukaan ole tullut urputtamaan, kuin olen sanonut suoraan, etten pidä lapsista. Olen mielelläni ollut reilu puolitoistametrinen, pahansisuinen muija, jolle ei tulla ryppyilemään mistään ainakaan vasten naamaa, koska annan heti takaisin. Mitä selkäni takana on mahdollisesti sanottu, se ei minua ole koskaan hetkauttanut. Olen vain elänyt tyytyväisenä elämääni yhdessä mieheni kanssa.
Ensi kuussa tulee 60 vuotta täyteen. Ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onko sulla lapsia?"
"Ei."
The End.
Eiköhän
Olen toista mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahakas h o m o?
Sehän on velan lyhennyslogiikalla mehukas.
Ei tarvi kertoa jos on ruma, niittihuulinen pyllerö. Tosin, se vapaaehtoisuus on tässä väärä tieto.
Vierailija kirjoitti:
Lyhenne on oikeasti vala. Koska kukaan ei ole vepeeehtoisesti lapseton.
Ottaako kipeää jos pää on älyä vailla? Se on VapaaEhtoisesti LApseton.
Vierailija kirjoitti:
Ei vela ole maho.
Uuh 😎