Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?

Vierailija
06.10.2025 |

Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.

Kommentit (351)

Vierailija
181/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin paljon vihaa toisen näköisiä ja toisen ikäisiä naisia kohtaan tässä ketjussa, etten enää usko kirjoittajien edes olevan naisia. Jos olette, hävetkää, ja hankkikaa ihan oikeita ongelmia muiden olemuksen tilalle. En ymmärrä, mihin käytöstavat ovat nykyään kadonneet, onneksi ei ole pakko olla tekemisissä. Parempaa päivänjatkoa itse kullekin.

Vierailija
182/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kamalan näköistä on ns. "eräretkityyli" muualla kuin metsälenkeillä. Tätä näkee turhan paljon. Eli kuljetaan joka paikassa tuulen- saän- ja ydintalvenkestävä laatikkomainen huppuanorakki päällä, jalassa tuulihousut tai ne järkyttävät kaksiväriset retkeilyenstexreisitaskuhousut. Pipo silmillä ja goretex-sämpylät jalassa. Selässä tietenkin "kätevä" paskainen Fjällräven -pikkureppu. Useillla kokonaisuuden kruunaa vielä pipon päälle juntattu pyöräilykypärä, jota tietenkään ei kannata kauppareissun ajaksi riisua. Naisellisuus katoaa 50 v. naisista muutenkin hormonimuutosten myötä, niin edellä kuvaillut pukimet tekevät heistä vielä enemmän miehen näköisiä. 

Joo ja ei. Olen samaa mieltä, että kyllähän niissä vaatteissa naisellisuus katoaa mutta toisaalta kuljen mielelläni retkeilyvaatteissa arkenakin kun ne on niin helpot ja kätevät. Ei aina jaksa tälläytyä ja erälookki on ihan asiallinen kauppa-asu. Kaikkihan kulkee lenkkareissa nykyään muutenkin. Hameenkin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kamalan näköistä on ns. "eräretkityyli" muualla kuin metsälenkeillä. Tätä näkee turhan paljon. Eli kuljetaan joka paikassa tuulen- saän- ja ydintalvenkestävä laatikkomainen huppuanorakki päällä, jalassa tuulihousut tai ne järkyttävät kaksiväriset retkeilyenstexreisitaskuhousut. Pipo silmillä ja goretex-sämpylät jalassa. Selässä tietenkin "kätevä" paskainen Fjällräven -pikkureppu. Useillla kokonaisuuden kruunaa vielä pipon päälle juntattu pyöräilykypärä, jota tietenkään ei kannata kauppareissun ajaksi riisua. Naisellisuus katoaa 50 v. naisista muutenkin hormonimuutosten myötä, niin edellä kuvaillut pukimet tekevät heistä vielä enemmän miehen näköisiä. 

Miksi tuo sinua häiritsee? Pukeudu sinä muulla tavalla. Palstamiehet kyllä kertoo mielellään mitä sinun kannattaa laittaa päälle.

Vierailija
184/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo =lapsilla lapsia

Näinpä. Siis vela ei koskaan mummoudu :DDDD.

Ikääntyy kyllä mutta ei tule mummoksi. En ole minäkään mummo. Mun lapsella ei ole lasta.

55v.

Toivotaan että sinäkin pääset vielä mummokerhoon, täällä on kivaa.

53v

Vierailija
185/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on säälittävää, jos 50+ äityli yrittää jäljitellä omien tyttäriensä pukeutumista ja hiustyyliä tms. Näitä näkee aina silloin tällöin. Noloa sekä äidille että tyttärille. 

Jaa. Mä käytän mun tyttäreni epäonnistuneet vaateostokset :D Ollaan sen verran saman kokoisia, että jos tytär esim. tulee ostaneeksi itselleen liian pienet tai suuret farkut, niin ne voi kuitenkin sopia mulle. En ole enää niin ronkeli istuvuuden kanssa vaan otan ne käyttöön. 

Vierailija
186/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä paljon mieluummin farkkumimmi 4ever kuin Marimekkomimmi!

En vaan viihdy mekoissa, eivät kaikki naiset viihdy. Housut tuntuvat päällä paljon mukavammilta. Hameessa on aina kylmä, nihkeät jalat, ei voi juosta, ei voi tehdä mitään järkevää. Jos yhtäkkiä iskee vaikka joogafiilis niin heti pitää olla vaihtamassa asua. :-D

Harvat mummot voivat juosta housut jalassakaan, en minä ainakaan. Lapsena olin kova juoksemaan, vielä nuorena aikuisenakin osasin juosta. Välillä näen unta juoksemisesta.. Nyt vain vaapun eteenpäin ja pitää olla varovainen etten kompastu. 

Vierailija
187/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kadonnut mihinkään. Olen naisellinen edelleen.

En käytä eräretkityylisiä vaatteita. 

Mulla on paksu pitkä luonnonkihara tukka.

50+

Vierailija
188/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Beige mummotyyli hillkkuineen. popliinitakkeineen ja paksuinen sukkahousuineen taitaa olla pikkuhiljaa kadonnutta kansanperinnettä. 

Muistelen lämmöllä. Omat mummot oli vielä näitä. 💖💖

Vierailija
189/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kadonnut mihinkään. Olen naisellinen edelleen.

En käytä eräretkityylisiä vaatteita. 

Mulla on paksu pitkä luonnonkihara tukka.

50+

Mitä sitten? Ongitko sillä tukallasi vai mikä siinä on pointti. 

Vierailija
190/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on säälittävää, jos 50+ äityli yrittää jäljitellä omien tyttäriensä pukeutumista ja hiustyyliä tms. Näitä näkee aina silloin tällöin. Noloa sekä äidille että tyttärille. 

Jaa. Mä käytän mun tyttäreni epäonnistuneet vaateostokset :D Ollaan sen verran saman kokoisia, että jos tytär esim. tulee ostaneeksi itselleen liian pienet tai suuret farkut, niin ne voi kuitenkin sopia mulle. En ole enää niin ronkeli istuvuuden kanssa vaan otan ne käyttöön. 

No mutta farkuissahan on istuvuus kaiken a ja o. Miksi ihmeessä pitää huonosti istuvia farkkuja? Varsinkin ikääntyvämpi ihminen. Itse en kyllä pidä, mukavuus on kaikissa vaatteissa tärkeää tällä 50-60+ -iällä.

Vierailija
191/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marimekko on sellainen, aivan kamala.

Ja kuitenkim joka toisella teinillä on Unikkokuvioinen huppari päällä

Tätä minäkin ihmettelen. Ei marimekko ole kyllä mikään "mummovaate", ehkä vähän sellainen keskiluokan statussymboli tyyppinen viritelmä. Toki riippuu minkälaisista marimekon vaatteista puhutaan. Joku vanhahko, tietyn tyylinen ja kuosinen telttamekko kyllä assosioituu vanhaan äidinkielen opettajaan, mutta paljon myös nuoriso, nuoret aikuiset ja keski-ikäiset ostaa marimekkoa. Marimekko ei ehkä ole mikään teinivaate, mutta nuorten aikuisten keskuudessa kyllä suosittu. Tässä esim. suomen suosituimpia somevaikuttajia mmiisas ja tomas grekov ja juuri tämän henkisen asukokonaisuuden voisi nähdä monella noin pari-kolmekymppisellä:

https://www.facebook.com/100064543491906/photos/912974454197329/

Vierailija
192/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä väitti nuorilla olevan Marimekon unikko huppareita, rohkenen epäillä..

Denim tears taitaa olla kyseessä.

Vierailija
193/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on kyllä karseamman näköistä jos yrittää vaikka huonossa kelissä polkea tuolla minihameessa. Kyllä siinä ennemmin pitää ulkoiluvaatteita päällä

Vierailija
194/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräjorma-pyöräilykypäränaiset on kyllä luotaantyöntäviä.

Vierailija
195/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et sinäkäån kovin helmeltä vaikuta

Vierailija
196/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän ne toimii, kun pitävät ei-toivotut hyypiöt kaukana.

Vierailija
197/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kamalaa että pukeudutaan sään mukaan. Mitä sitä sitten pitäisi esim talvipyöräilijän päällensä aamulla töihin lähtiessä laittaa, kun suunnitelma on polkea ensin tö

Ainiin ja jatkan tähän vielä, että ei sitten pyöräilykypärääkään saisi olla päässä:DD Itse en käytä kun en ole jaksanut ostaa mutta voiko joku olla tosiaan niin pösilö että valittaa pyöräilykypäristä tyyliseikkana...

Vierailija
198/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, mummo on se jolla on lapsenlapsia. 

Toiseksi, meillä on valtavasti lapsettomia "mummoja" tuloillaan.

Kolmanneksi, ikääntynyt on parempi sana. Tai mikä tahansa muu. Mummoksi nimittely on herjaavaa, varmista, että kohde on oikeasti päässyt mummoksi.

Neljäs, skrew you, ei kiinnosta ikäriitit. Aijjon olla oma itseni loppuun asti, ihailen btw punkkareita ja gootteja.

"ikääntynyt" ..  Haista nyt pökäle. 😂

Mummo on ihana sana. Varsinkin jos on jonkun mummo. Mutta sopii se muillekin vanhentuville naisille, joissa asuu mummo. Mummot on lämpimiä ja ihania, mieluummin pyöreitä kuin luikkuja, ja niiden tekemä ruoka on aina parasta. 

Vierailija
199/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän ne toimii, kun pitävät ei-toivotut hyypiöt kaukana.

Mä olen kesät pitkät eräjormanainen. Näkisi mut tuolla vuonoilla niin ei uskoisi siksi ultranaiselliseksi, heiluvahelmaiseksi hipiksi, mikä olen kotioloissa. Miehellä ei muutos ole niin radikaali. Joskus käytäntö tosiaan ratkaisee, Jäämerellä keli vaihtuu neljästi päivässä.

Hilpeä keskustelu kun pitää yrittää olla mahdollisimman myrkyllinen, onko tämä joku kisa?

Vierailija
200/351 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä niinkään vaate, mutta mummoilla on usein sellainen nyrhitty lyhyt tukka. 

Joo, se  tekee monet ihan miehen näköiseksi.🙄

Totta, itsekin sen testasin ja nyt taas hiukset yli olkapäiden. Tätitukka vanhensi 10 v. Ikää minulla siis 54 v. 

Näin te tädit kuvittelette. Tosiasiassa pitkä vapaana roikkuva hiusmalli vetää leukalinjaa ja poskien hamsteripusseja visuaalisesti entisestään alaspäin. Lyhyt kampaus keventää ja pidentää kaulaa optisesti. Mutta kukin tyylillään. Ei sitä lyhyttä tukkaa tarvitse permanentata eikä värjätä "kouvolatyyliin". 

Ei ole totta ettei vanhoille sopisi pitkä. Sekä minun äitini että isoäitini olivat pitkätukkaisia, näyttivät molemmat harvinaisen nuorilta ikäisekseen, eikä kyllä todellakaan tukka vetänyt alas mitään hamsteripusseja. Toisaalta tähän vaikuttaa kyllä myös muukin ulkonäkö aika paljon että mitkä hiukset näyttää parhailta. Mutta sanottakoon että en ole kyllä yhtäkään vanhaa polkka/lyhyttukkaista vanhaa naista nähnyt joista ajattelisin että vau kun nuorentaa tuo hiusmalli ja ei näy hamsteripussit ja kaula on optisesti pidentynyt, vanhat naiset näyttää ihan yhtä vanhoilta lyhyissä hiuksissaan. Hyvin ikääntyneet näyttää hyvältä sekä pitkissä että lyhyissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi