Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?

Vierailija
06.10.2025 |

Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.

Kommentit (343)

Vierailija
221/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään olla mummo!Saa olla rauhassa!Miksi 50+,pitäsi näyttää 20 vuotiaalta?Elämässä on muutakin kivaa ja mielenkiintoista kuin ajatella koko ajan miltä näytän!

Taas tätä! Ei tarvitse näyttää kakskymppiseltä!

No miks tarvitsee näyttää 3-4kymppiseltäkään, ellei ole?

Eri

En ole sanonut noin. 🙄

Vierailija
222/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on ne pukeutuu yleisesti sellaisiin suuriin kaapumaisiin asuihin kuten jollaista pukeutumista esm Minna Kuukka suosii..

Kaapu asu peittää lihavat roikkuvat läskit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nuoruudessani ihan tarpeeksi peilailin ja mietin ulkonäköni ,se teki minut onnettomaksi!Itsestä poispäin suunnatut asiat tekevät onnellisemmaksi!

Vierailija
224/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan en enää niin välitä siitä, että miltä näytän. Pääasia on, että vaatteet on mukavat päällä, keliin sopivat ja siistit 

Vierailija
225/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillifarkut ja tunika.

Vierailija
226/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos annetaan kaiken ikäisten pukeutua miten haluavat? Riittää kun on vaatteet päällä.

Vierailija
227/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä on ne pukeutuu yleisesti sellaisiin suuriin kaapumaisiin asuihin kuten jollaista pukeutumista esm Minna Kuukka suosii..

Pitäisi siis ottaa rohkeasti mallia nuorista naisista, jotka runsaasta ylipainosta huolimatta uskaltavat pukeutua vartalonmyötäisiin toppeihin, jotka eivät peitä vatsaa ja takapuolta. Housut voivat olla tiukat tai löysät, mutta takapuoli näkyy. Katson kadehtien sitä rohkeutta, itsensä hyväksymistä.

Terv. se tunikalla xxl-peffansa peittävä 50v tantta. 

Vierailija
228/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pukeudu telttoihin. Mulla on sopivan kokoiset tavalliset vaatteet.

Vierailija
229/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.. Ja lisäys edelliseen. Tietenkään ei ole pakko näyttää teiniltä tai parikymppiseltä, mutta en niin itse preferoi tylsyyttä tyylissä. Jos 90% naisista on Marimekko-laukku olan yli heitettynä, niin siinä ei ole oikein mitään uutta ja luovaa enää.

Mieluummin on uskollinen omalle hullulle tyylilleen. Eri asia on työympäristö, johon on tietenkin aina tyylikästä sopeuttaa oma tyyli, jos työnkuva tätä vaatii. Mutta vapaa-aika, mikä ihana tyylin temmellyskenttä. Hulluutta ja omapräisyyttä, väriä  peliin.  

Minun tyyli on Marimekko-laukku olan yli heitettynä. Se ei ole sen tylsempää kuin joku vuosi sitten nuorten naisten muoti, jossa ne kulki iso käsilaukku kyynärvarressa roikkuen. Minun silmiin ne näytti tanttatädeiltä vuosikymmenien takaa. Siihen vielä lisäksi helmikorvakorut, tätityyli täydellisimmillään.

Vierailija
230/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on säälittävää, jos 50+ äityli yrittää jäljitellä omien tyttäriensä pukeutumista ja hiustyyliä tms. Näitä näkee aina silloin tällöin. Noloa sekä äidille että tyttärille. 

Jaa. Mä käytän mun tyttäreni epäonnistuneet vaateostokset :D Ollaan sen verran saman kokoisia, että jos tytär esim. tulee ostaneeksi itselleen liian pienet tai suuret farkut, niin ne voi kuitenkin sopia mulle. En ole enää niin ronkeli istuvuuden kanssa vaan otan ne käyttöön. 

No mutta farkuissahan on istuvuus kaiken a ja o. Miksi ihmeessä pitää huonosti istuvia farkkuja? Varsinkin ikääntyvämpi ihminen. Itse en kyllä pidä, mukavuus on kaikissa vaatteissa tärkeää tällä 50-60+ -iällä.

Ei ole. Jos istuvuudella tarkoitat sitä, että persus ja lantio piirtyy esiin selvästi. Housut voivat olla myös löysät. Kauttaaltaan kuten nykynuorisolla. 

Aikoinaan istuvuus farkuissa oli minulle tärkeää. Nyt se ei enää ole niin nokonnuukaa. Liian pieniä en tietenkään pidä mutta numeroa liian isoja voin pitää. Kun muoti muuttuu ja itsekin muuttuu, niin kuron liian isot farkut vyöllä tiukemmiksi ja käärin lahkeet ja laitan ison neuleen sen pariksi ja päälle villakangastakin. 

Vierailija
231/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.. Ja lisäys edelliseen. Tietenkään ei ole pakko näyttää teiniltä tai parikymppiseltä, mutta en niin itse preferoi tylsyyttä tyylissä. Jos 90% naisista on Marimekko-laukku olan yli heitettynä, niin siinä ei ole oikein mitään uutta ja luovaa enää.

Mieluummin on uskollinen omalle hullulle tyylilleen. Eri asia on työympäristö, johon on tietenkin aina tyylikästä sopeuttaa oma tyyli, jos työnkuva tätä vaatii. Mutta vapaa-aika, mikä ihana tyylin temmellyskenttä. Hulluutta ja omapräisyyttä, väriä  peliin.  

Minun tyyli on Marimekko-laukku olan yli heitettynä. Se ei ole sen tylsempää kuin joku vuosi sitten nuorten naisten muoti, jossa ne kulki iso käsilaukku kyynärvarressa roikkuen. Minun silmiin ne näytti tanttatädeiltä vuosikymmenien takaa. Siihen vielä lisäksi helmikorvakorut, tätityyli täydellisimmillään.

Ne kaikki näytti täysin ääliöiltä kulkiessaan toinen käsi koukussa kannatellen sitä mummo-ankan käsilaukkua 

Vierailija
232/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on säälittävää, jos 50+ äityli yrittää jäljitellä omien tyttäriensä pukeutumista ja hiustyyliä tms. Näitä näkee aina silloin tällöin. Noloa sekä äidille että tyttärille. 

Jaa. Mä käytän mun tyttäreni epäonnistuneet vaateostokset :D Ollaan sen verran saman kokoisia, että jos tytär esim. tulee ostaneeksi itselleen liian pienet tai suuret farkut, niin ne voi kuitenkin sopia mulle. En ole enää niin ronkeli istuvuuden kanssa vaan otan ne käyttöön. 

Virheostokset voi nykyään vaihtaa tai palauttaa. 

Vierailija
233/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuusikymppinen näytä kaksikymppiseltä vaikka olisi samanlaiset vaatteet päällä, sillä vartalonmalli muuttuu iän myötä. Yläkroppa tukevoituu, rinnat kasvaa ja vyötärö häviää, noin käy monelle naiselle vaikka paino ei nousisikaan. Vielä ei kukaan ole jäänyt ilman vaatteita.

Tämä on niin totta. Naureskelen vähän salaa muille vanhoille, jotka yrittää tiristää itsensä nuorisovaatteisiin ja näyttää coolilta. Itse sovitan jokaikisen vaatteen juurikin sillä silmällä, näytänkö siinä naurettavalta wannabenuorelta tai liian vanhukselta. Ostan vain niitä, joissa näytän normaalilta ihmiseltä. On muuten haastava homma. Enää ei sovi edes samat värit kuin nuorempana, kun omat värit haalistuu. Malleista ja leikkauksista puhumattakaan. Ei saa olla liian kittana eikä liian teltta. Puseron pituuskin on tosi tarkkaa: ei liian lyhyttä (liian nuorisolainen), mutta ei myöskää

Muoti kulkee sykleissä. Mistäs sä tiedät, vaikka nuo vanhat olisi kulkeneet noissa vaatteissa koko ikänsä ja nuoret nyt ne omineet. En mä lopeta kivoina pitämieni vaatteiden käyttämistä vaan siksi, että ne on muodissa ja sä voit luulla mun yrittävän olla nuoremman näköinen tai cool.

t: nelikymppinen

Vierailija
234/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Nykyajan viisikymppiset eivät ole ulkonäöltään mummoja, eivätkä halua olla.

Aidon mummon pitäisi käyttää huovia ja pitkää mekkoa liikkuen talvisin potkukelkalla. Kahvia tulee juoda sitten että hampaiden väliin laitetaan sokeripala ja sitä ryystetään kahvikupin lautaselta.

Vierailija
235/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on nykyään isot tätirillit kasarilta. 😂 Siis ihan nuorilla ihmisillä. En totu tuohon ikinä. 

Vierailija
236/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
237/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niihin siirrytä, eikä ole ennenkään siirrytty. On vaan noudatettu samaa tyyliä mihin totuttu. Ja muoti menee eteenpäin. Nykymummot pukeutuu eri tavalla kuin mummot 30v. sitten. 

Vierailija
238/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muutes kasarin lopulla usein tunika ja legginssit, olin 14v laiha teini. :D Paidan kuva oli tiikerin pää tai Mikki tai Tom&Jerry.

En ole ajatellut nyt +viiskymppisenä pitää erilaisia vaatteita kuin mitä pidin tyyliin kolmikymppisenä. Esim. trumpettihousut tai collarit ja joko tiukka tai löysä neule fiiliksen mukaan. 

Vierailija
239/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylisuuret pellavakaavut ja leggingsit. Joku pitkä kulahtanut neuletakki siinä päällä. Isot värikkäät roikkuvat moniosaiset korvakorut. Terveyssandaalit.

Vierailija
240/343 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun nainen täyttää 50, tulee siirtyä mummovaatteisiin. Niillä kaavuilla sitten hiissataan töihin vielä 17 vuotta.

Haloo!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan