Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?

Vierailija
06.10.2025 |

Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.

Kommentit (359)

Vierailija
141/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aluspaita on selkeästi mummovaate, sitä vain alkaa pitää. Ja rintaliivit puettuna sen aluspaidan päälle. 

Mitä helvettiä?!? Aluspaita rintsikoiden alle... Neva hööd?!?

Tuo on iäkkäillä ja ikääntyvillä ihan tavallista. Ohentunut iho ei hierry. -eri

Vierailija
142/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Nykyajan viisikymppiset eivät ole ulkonäöltään mummoja, eivätkä halua olla.

Harmi. Mummot on söpöjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tästä ketjussa näkee,että asenteet elää edelleen " Ei viisikymppinen voi käyttää Emp:n vaatteita!"  Miksei muka voi?

Vierailija
144/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mene töihin. Muuta neuvoa ei tule.

Vierailija
145/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon koltut.

hyi yäk

Vierailija
146/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini sanoi, että Dr Martensit on "mummokenkiä". Kaikilla tädeillä on kuulemma sellaiset. 

Vierailija
147/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on. Kaikki vähäisetkin hepeneet on heitetty mäkeläiseen. Tilalle sporttisia rentoja mukavan tuntuisia ja käytännöllisiä kauniita vaatteita. Toki ostan mielellään vain laatua, joka kestää vuosikymmeniä.

Vierailija
148/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä niinkään vaate, mutta mummoilla on usein sellainen nyrhitty lyhyt tukka. 

Joo, se  tekee monet ihan miehen näköiseksi.🙄

R*ntasy*pähoidot vievät monelta hiukset. On ikävä lukea kommentteja nyrhitystä lyhyestä tukasta. 

Pitäis kato kulkea semmoinen tötteröhattu päässä, että minulla on ollut rintasyöpä, muuten minulla olisi pitkät kuohkeat kiharat hiukset. 

Vierailija
149/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, mummo on se jolla on lapsenlapsia. 

Toiseksi, meillä on valtavasti lapsettomia "mummoja" tuloillaan.

Kolmanneksi, ikääntynyt on parempi sana. Tai mikä tahansa muu. Mummoksi nimittely on herjaavaa, varmista, että kohde on oikeasti päässyt mummoksi.

Neljäs, skrew you, ei kiinnosta ikäriitit. Aijjon olla oma itseni loppuun asti, ihailen btw punkkareita ja gootteja.

Vierailija
150/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini 76v kyseli mistä voisi ostaa alupaitoja.

Kävi ilmi,että tarkoitti olkaintoppeja.

Minulle aluspaidasta tulee mieleen sellainen beige ja epäseksikäs.

Entä mikä on sitten olkaintoppi? Mulle tuli mieleen olkatopattu paksuolkainen toppi :D aluspaidasta taas ohut pitkähihainen puuvillapaita joka laitetaan esim. villapaidan alle.

Vierailija
151/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä niinkään vaate, mutta mummoilla on usein sellainen nyrhitty lyhyt tukka. 

Joo, se  tekee monet ihan miehen näköiseksi.🙄

Totta, itsekin sen testasin ja nyt taas hiukset yli olkapäiden. Tätitukka vanhensi 10 v. Ikää minulla siis 54 v. 

Näin te tädit kuvittelette. Tosiasiassa pitkä vapaana roikkuva hiusmalli vetää leukalinjaa ja poskien hamsteripusseja visuaalisesti entisestään alaspäin. Lyhyt kampaus keventää ja pidentää kaulaa optisesti. Mutta kukin tyylillään. Ei sitä lyhyttä tukkaa tarvitse permanentata eikä värjätä "kouvolatyyliin". 

Vierailija
152/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole enää, sillä naisten elinikä on noussut valtavasti eli 50v on keski-ikäinen, ei mummoikäinen. 

Mummovaatteiden aikakaudella ajateltiin, että naiset kuolevat  70-luvulla n. 50v.

Lähde: IS

"Vuonna 1920 syntyneiden naisten piti keskimäärin kuolla vuonna 1970 ja seuraavana vuonna syntyneille annettiin elinikää keskimäärin vuoteen 1976 saakka." 

Jankutijankuti. Yhtälailla me 5kymppiset ollaan mummoikäisiä kuin minunkin mummot oli, vaikka ollaankin ns. keski-ikäisiä. Minusta tuli oikeastikin mummo tänä vuonna, mikään ei ole parempaa kuin mummous. 💖

Itse oken jo ihan pullean mummon mallinenkin. Jos pukisin sellasen koltun päälle kuin esim hyacint bukeella, niin olisin ihan mummomainen mummo, permanentti vain puuttuu. 

Vierailija
153/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pellavavaatteet, jotka ovat jostain muualta kuin hm/vila/muu halpamuotikauppa. 

Pellavavaatteita on sinänsä myös nuorilla, myös siis muita kuin halpamuoti. Mutta sit toi eka sivulla mainittu ByPias on kyllä sellainen, ettei nuorilla nää niitä lookeja. Googlen kuvahakuun kun laittaa ByPias, niin näkee että on vanhempien naisten juttu. Tiedän minä yhden joka jo nuorena käytti nuita ByPias-vaatteita, mutta hän onkin tätimäinen ja hänellä on paljon vanhempi, tätien ikäinen mies.

Kyllä on ByPias suosittu myös esim. kolmikymppisten keskuudessa. Eräskin bloggaaja toi merkkiä hyvin selkeästi esiin.

Kolmikymppisethän ovat nykyisin jo täysin elähtäneitä ja turvonneita tanttoja.

Vierailija
154/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole :-D

Olen ensivuonna yli 50-vuotias. Miksi siiryisin johonkin tyyliin vain jonkun muodollisen iän takia? Olen ensi vuonna varmasti yhtä juntti kuin nytkin.

Vierailija
155/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot rakastavat pitsiä. Se on heidän mielestään seksikästä ja naisellista. Aina pitää olla pitsiä vähintään tissivakoa verhoamassa. 

Vierailija
156/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuuskymppinen. Käytän eniten farkkuja. Hiukset poninhännällä. 

Miksi pukeutumisen pitäisi muuttua. Tyyli on muodostunut pitkällä aikavälillä ja tuntuu omalta. 

Siniset farmarihousut ovat nykyajan mummovaate. Ja pappavaate. 

Vierailija
157/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo =lapsilla lapsia

Näinpä. Siis vela ei koskaan mummoudu :DDDD.

Vierailija
158/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pian 50 ja jos laitan kukkamekon päälle, vanhenen heti 20 vuotta. Monille naisille sopivat hyvin kukkamekot ja marimekot, mutta ne eivät kertakaikkiaan pue minua. Näytän heti sellaiselta pieneltä kuivalta mummelilta. Farkuissa on heti rennompi olo. Tai jossain rennoissa kangashousuissa. Taidanpa olla sitten farkkumimmi 4ever. 

Tai farkkumummo 4ever :D

Vierailija
159/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuuskymppinen. Käytän eniten farkkuja. Hiukset poninhännällä. 

Miksi pukeutumisen pitäisi muuttua. Tyyli on muodostunut pitkällä aikavälillä ja tuntuu omalta. 

Siniset farmarihousut ovat nykyajan mummovaate. Ja pappavaate. 

No jos puhuu farmarihousuista, on kyllä itse mummo tai pappa. Mutta sinisiä farkkuja käyttää kaikenikäiset, joskus ennen ne oli nuorisovaatteita.

Vierailija
160/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuusikymppinen näytä kaksikymppiseltä vaikka olisi samanlaiset vaatteet päällä, sillä vartalonmalli muuttuu iän myötä. Yläkroppa tukevoituu, rinnat kasvaa ja vyötärö häviää, noin käy monelle naiselle vaikka paino ei nousisikaan. Vielä ei kukaan ole jäänyt ilman vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi