Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?
Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä paljon mieluummin farkkumimmi 4ever kuin Marimekkomimmi!
En vaan viihdy mekoissa, eivät kaikki naiset viihdy. Housut tuntuvat päällä paljon mukavammilta. Hameessa on aina kylmä, nihkeät jalat, ei voi juosta, ei voi tehdä mitään järkevää. Jos yhtäkkiä iskee vaikka joogafiilis niin heti pitää olla vaihtamassa asua. :-D
Kuulostat tosi energiseltä, olisinpa minäkin vielä :). Henkeen ja vereen hameihmisenä huukkaan, että talvihameessa (ja alla) on väärä materiaali, jos on kylmä. Ei sillä, että hameista tarvitsisi pitää. Mulle ei joogafiilis ole koskaan iskenyt kuin kakkahätä, hauska mielikuva. Tähän mennessä jooga on ollut hyvinkin suunnitelmallista, arki kun on ollut varsin hektistä ja täyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini 76v kyseli mistä voisi ostaa alupaitoja.
Kävi ilmi,että tarkoitti olkaintoppeja.
Minulle aluspaidasta tulee mieleen sellainen beige ja epäseksikäs.
Entä mikä on sitten olkaintoppi? Mulle tuli mieleen olkatopattu paksuolkainen toppi :D aluspaidasta taas ohut pitkähihainen puuvillapaita joka laitetaan esim. villapaidan alle.
Tosimummot käyttävät laamapaitoja. Tietäjät tietää. Vieläköhän semmoisia saa jostakin?
80 v. äitini ainakin käyttää laamapaitoja. Jostain se niitä löytää. Itse tykkään pooloista.
No ainakin sitä värikästä kaulahuivia näkee, millä piilotellaan triplaleukaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä väitti nuorilla olevan Marimekon unikko huppareita, rohkenen epäillä..
Denim tears taitaa olla kyseessä.
Nuoret miehet käyttivät ainakin vuosi pari sitten paljon unikko-huppareita ja kyllä niitä nuorilla naisillakin näkyi. Nyt mielestäni suosio hieman hiipunut.
Vierailija kirjoitti:
Mun teini sanoi, että Dr Martensit on "mummokenkiä". Kaikilla tädeillä on kuulemma sellaiset.
Niin on ja joku nahkarotsi ja mustat pillifarkut, mustissa hiuksissa joku punainen raita. 😆 Ja oletus, että yhtään mummolta ei näytetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun teini sanoi, että Dr Martensit on "mummokenkiä". Kaikilla tädeillä on kuulemma sellaiset.
Niin on ja joku nahkarotsi ja mustat pillifarkut, mustissa hiuksissa joku punainen raita. 😆 Ja oletus, että yhtään mummolta ei näytetä.
Apua, kuvailit juuri 60 vuotta täyttäneen äitini. 😂 Itse olen 36 ja kyllä jo hyvää vauhtia matkalla tähän suuntaan.
Omalla alallani varma keski-ikäisyyden merkki on myös alpakkaneule.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästä ketjussa näkee,että asenteet elää edelleen " Ei viisikymppinen voi käyttää Emp:n vaatteita!" Miksei muka voi?
Minä en voi ainakaan siksi, ettei siellä myydä lihaville hevareille mitään, vaan rimpuloille teinin kokoisille mille lie emoille teinivaatteita. Onhan ne nyt aika noloja aikuisen päällä. Mulle kelpaa ihan tavis hupparit ja mustat tai tummat vaatteet, ei tässä mitään bändilogoja ja niittejä tarvita enää. Aika aikaansa kutakin. Nainen olen.
Oon huomannut että riippuu ammatista. Duunari-Liisalla on maiharit, pilifarkut ja rockhenki, Anna-opella on marimekon paidat ja suuret kuviot ja raidat, Toimisto-Helenalla vähän piukea ja vanhanmallinen jakkupuku tai suorat housut ja neuletakki. Kaikista tunnistaa mummoutumisen hyvin.
Minä tykkään olla mummo!Saa olla rauhassa!Miksi 50+,pitäsi näyttää 20 vuotiaalta?Elämässä on muutakin kivaa ja mielenkiintoista kuin ajatella koko ajan miltä näytän!
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään olla mummo!Saa olla rauhassa!Miksi 50+,pitäsi näyttää 20 vuotiaalta?Elämässä on muutakin kivaa ja mielenkiintoista kuin ajatella koko ajan miltä näytän!
Taas tätä! Ei tarvitse näyttää kakskymppiseltä!
Villa. Muukin lämmittävä ja kuumalla viilentävä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ongitko sillä tukallasi vai mikä siinä on pointti.
"Naisellisuus katoaa 50 v. naisista"
Ei ole kadonnut.
Ymmärrätkö nyt?
Mieluummin keskityn hyvään kirjaan kuin koko ajan roikun jossain nettikaupoissa miettimässä ulkonäköäni ja tyyliäni!Tylsää!Minun nuoruudessani oli kivijalkauppoja,joista ostin persoonallisia vaatteita!
Luulen, että henkinen vireys näkyy tyylissäkin. Toiset ovat jo nuorina sellaisia hirmu rauhallisia ja seestyneitä. Omassa tuttavapiirissä on paljon hippejä, boheemeita ja taiteilijoita. Ovat jollain tavalla vapaampia kauhean kaavamaisista ikärajoitteista. Pukeutuminen vaihtelee punk-tyylistä boho-mekkoihin, mutta se asenne on jollain tavalla sama. Kokeillaan kaikkea uutta, ollaan uteliaita, etsitään inspiraatioita monista eri taidesuunnista, tyyleistä jne.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Tässä iässä on parasta juuri se ettei ulkonöällä ole enää mitään väliä ja voi olla ihmisten ilmoilla täysin näkymätön. Nuorena oli aina jonkun miehen silmätikku tai tunsi olevansa, kuin saaliseläin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, kuvailit juuri 60 vuotta täyttäneen äitini. 😂 Itse olen 36 ja kyllä jo hyvää vauhtia matkalla tähän suuntaan.
Omalla alallani varma keski-ikäisyyden merkki on myös alpakkaneule.
Alpakkaneule on toimistossa hyvä: ei liian kuuma eikä viileä. Tunnistin itseni.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin sitä värikästä kaulahuivia näkee, millä piilotellaan triplaleukaa.
Missä sinä pidät kaulahuivia jos et kaulassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä! Ei tarvitse näyttää kakskymppiseltä!
No miks tarvitsee näyttää 3-4kymppiseltäkään, ellei ole?
Eri
.. Ja lisäys edelliseen. Tietenkään ei ole pakko näyttää teiniltä tai parikymppiseltä, mutta en niin itse preferoi tylsyyttä tyylissä. Jos 90% naisista on Marimekko-laukku olan yli heitettynä, niin siinä ei ole oikein mitään uutta ja luovaa enää.
Mieluummin on uskollinen omalle hullulle tyylilleen. Eri asia on työympäristö, johon on tietenkin aina tyylikästä sopeuttaa oma tyyli, jos työnkuva tätä vaatii. Mutta vapaa-aika, mikä ihana tyylin temmellyskenttä. Hulluutta ja omapräisyyttä, väriä peliin.
Pillifarkut on kuulemma nykyään mummovaatteita. En aio luopua pilleistä.