Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?
Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.
Kommentit (351)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin ne nilkkoihin asti ulottuvat toppatakit.
Kun paleltaa eikä turkkia saa enää käyttää...
Aivan. Oikein hyvä takki mummoutumisen ensiaskeleiden lämmöksi.
Millaisia vaatteita sinä käytät talvipakkasilla? Vai menetkö suunnilleen kesävaatteissa sinisenä kuin smurffi?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuusikymppinen näytä kaksikymppiseltä vaikka olisi samanlaiset vaatteet päällä, sillä vartalonmalli muuttuu iän myötä. Yläkroppa tukevoituu, rinnat kasvaa ja vyötärö häviää, noin käy monelle naiselle vaikka paino ei nousisikaan. Vielä ei kukaan ole jäänyt ilman vaatteita.
Ei tarvitsekaan näyttää kakskymppiseltä. Eikä nyt puhuta siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan miten mun äiti ja isä vaihtoi kummatkin farkut verkkareihin kun täyttuvät 40 ja äiti lopetti meikkaamisen. Aina joku Tokmannin halpa t-paita ja verkkarit yllä.
Mä olen 45 ja käytän mustia,rockhenkisiä vaatteita hautaan asti. En myöskään aio ottaa tätipermistä enkä ripustaa lukulaseja kaulaan roikkumaan. Järkyttävää, miten nelikymppiset on joskus näytäneet ihan mummoilta! Esim. Tyttökullat-sarja ei ne hahmot olleet mitään 80vuotiaita vaan viisikymppisiä.
Mun isä 80+v käyttää edelleen farkkuja. Oli nuori juuri silloin, kun ne tulivat Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan ne farkut.
Pillifarkut.
Hah, harmittaako? Nykypäivän viiskymppisille sopii pillifarkut, koska ovat edes jotakuinkin kuosissa - osa jopa hoikkia. Nuoret taas ovat kyykänneet itselleen jättiperseet ja syöneet loput laardit tukirunkonsa ympärille sontaruoalla. Ei mene enää kuin korkeavyötäröiset telttafarkut jalkaan ja niissäkin pitää olla 50% elastaania.
Oletko venäläinen, koska ihan tällaiseen kielenkäyttöön en ole täällä Suomessa tottunut. Ulkonäkö ei meillä myöskään ole ihan kaikki kaikessa, koska Suomessa naiset kouluttautuvat ja tienaavat omat rahansa.
Osui ja upposi? Ihan itseään varten kannattaa olla hoikka ja hyväkuntoinen. Katso peiliin sikapossu ja laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo =lapsilla lapsia
Näinpä. Siis vela ei koskaan mummoudu :DDDD.
Ikääntyy kyllä mutta ei tule mummoksi. En ole minäkään mummo. Mun lapsella ei ole lasta.
55v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä niinkään vaate, mutta mummoilla on usein sellainen nyrhitty lyhyt tukka.
Jos hiusten paksuus on tyyliä Klonkku, niin pitkä hiukset ei oikein skulaa. Vaihtareiden aikana monen mamman hiukset ohentuu, vaikka mitä taika-aineita käyttäisi.
Sitten on lyhyet klonkku hiukset???
Klonkku on cool <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan ne farkut.
Pillifarkut.
Hah, harmittaako? Nykypäivän viiskymppisille sopii pillifarkut, koska ovat edes jotakuinkin kuosissa - osa jopa hoikkia. Nuoret taas ovat kyykänneet itselleen jättiperseet ja syöneet loput laardit tukirunkonsa ympärille sontaruoalla. Ei mene enää kuin korkeavyötäröiset telttafarkut jalkaan ja niissäkin pitää olla 50% elastaania.
Hersileijaa, mitä kielenkäyttöä. Jäikö koulut käymättä, kun ei edes peruskäytöstavat ole hallussa. Myötähäpeä. Toivottavasti et ole lasten ja nuorten kanssa tekemisissä, mitä kielenkäyttöä, kuin savottajätkältä. Huhhuh...
Kun totuus sattuu, pitää vaihtaa aihetta ja alkaa muka ojentaa kirjoittajaa käytöstavoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini 76v kyseli mistä voisi ostaa alupaitoja.
Kävi ilmi,että tarkoitti olkaintoppeja.
Minulle aluspaidasta tulee mieleen sellainen beige ja epäseksikäs.
Entä mikä on sitten olkaintoppi? Mulle tuli mieleen olkatopattu paksuolkainen toppi :D aluspaidasta taas ohut pitkähihainen puuvillapaita joka laitetaan esim. villapaidan alle.
Tosimummot käyttävät laamapaitoja. Tietäjät tietää. Vieläköhän semmoisia saa jostakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuuskymppinen. Käytän eniten farkkuja. Hiukset poninhännällä.
Miksi pukeutumisen pitäisi muuttua. Tyyli on muodostunut pitkällä aikavälillä ja tuntuu omalta.
Siniset farmarihousut ovat nykyajan mummovaate. Ja pappavaate.
No jos puhuu farmarihousuista, on kyllä itse mummo tai pappa. Mutta sinisiä farkkuja käyttää kaikenikäiset, joskus ennen ne oli nuorisovaatteita.
Farmarihousut oli sarkasmia. Mutta ei sana farkut tee sinisestä denimistä yhtään sen nuorekkaampaa. Aika passé se on ollut jo jonkun aikaa. Semmoinen denso- / eläkeläiskuosi.
Kyllä se iän kasvoista näkee. Oli päällä sitten mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan ne farkut.
Pillifarkut.
Hersileijaa, mitä kielenkäyttöä. Jäikö koulut käymättä, kun ei edes peruskäytöstavat ole hallussa. Myötähäpeä. Toivottavasti et ole lasten ja nuorten kanssa tekemisissä, mitä kielenkäyttöä, kuin savottajätkältä. Huhhuh...
Öh, mikä tuossa oli kamalaa? Ei edes yhtään kirosanaa ollut ja värikkäästi kuvailtu nykytilanne.
Ohis ihmettelee
Vierailija kirjoitti:
Niin totta. Ja myös kaula sekä kämmenselät kertovat totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin totta. Ja myös kaula sekä kämmenselät kertovat totuuden.
Sekä syylät ja maksaläiskät.
Pellava taitaa olla tätimateriaali ylitse muiden. Etenkin kesäisin. Pellavatelttaan on mukava pujahtaa. Alla tietysti pitsireunaiset pyöräilyshortsit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin ne nilkkoihin asti ulottuvat toppatakit.
Kun paleltaa eikä turkkia saa enää käyttää...
Turkkeja käyttävät vain ryz z z z ät. Hyi.
Kyllä paljon mieluummin farkkumimmi 4ever kuin Marimekkomimmi!
En vaan viihdy mekoissa, eivät kaikki naiset viihdy. Housut tuntuvat päällä paljon mukavammilta. Hameessa on aina kylmä, nihkeät jalat, ei voi juosta, ei voi tehdä mitään järkevää. Jos yhtäkkiä iskee vaikka joogafiilis niin heti pitää olla vaihtamassa asua. :-D
Aika kamalan näköistä on ns. "eräretkityyli" muualla kuin metsälenkeillä. Tätä näkee turhan paljon. Eli kuljetaan joka paikassa tuulen- saän- ja ydintalvenkestävä laatikkomainen huppuanorakki päällä, jalassa tuulihousut tai ne järkyttävät kaksiväriset retkeilyenstexreisitaskuhousut. Pipo silmillä ja goretex-sämpylät jalassa. Selässä tietenkin "kätevä" paskainen Fjällräven -pikkureppu. Useillla kokonaisuuden kruunaa vielä pipon päälle juntattu pyöräilykypärä, jota tietenkään ei kannata kauppareissun ajaksi riisua. Naisellisuus katoaa 50 v. naisista muutenkin hormonimuutosten myötä, niin edellä kuvaillut pukimet tekevät heistä vielä enemmän miehen näköisiä.
Minusta on säälittävää, jos 50+ äityli yrittää jäljitellä omien tyttäriensä pukeutumista ja hiustyyliä tms. Näitä näkee aina silloin tällöin. Noloa sekä äidille että tyttärille.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitte? Ei se mummouteen liity.
Tämä on niin totta. Naureskelen vähän salaa muille vanhoille, jotka yrittää tiristää itsensä nuorisovaatteisiin ja näyttää coolilta. Itse sovitan jokaikisen vaatteen juurikin sillä silmällä, näytänkö siinä naurettavalta wannabenuorelta tai liian vanhukselta. Ostan vain niitä, joissa näytän normaalilta ihmiseltä. On muuten haastava homma. Enää ei sovi edes samat värit kuin nuorempana, kun omat värit haalistuu. Malleista ja leikkauksista puhumattakaan. Ei saa olla liian kittana eikä liian teltta. Puseron pituuskin on tosi tarkkaa: ei liian lyhyttä (liian nuorisolainen), mutta ei myöskään liian pitkää (mummotunika).