Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?

Vierailija
06.10.2025 |

Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.

Kommentit (359)

Vierailija
121/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aiemmat mummot, pukeudumme nuoruutemme vaatteisiin.

Vierailija
122/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin ne nilkkoihin asti ulottuvat toppatakit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun paleltaa eikä turkkia saa enää käyttää...

Vierailija
124/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Pitkä toppis on Suomessa paras talvitakkivaihtoehto. En suostu enää muuta kovilla pakkasilla käyttämäänkään.

Vierailija
125/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Oikein hyvä takki mummoutumisen ensiaskeleiden lämmöksi.

Vierailija
126/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän edelleen NS nuoriso vaatteita, kohta täytän 50, ja aion pysyä niissä vielä monta vuotta !!!! Siis kunnon vaatteita. 

Vierailija
127/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Nykyajan viisikymppiset eivät ole ulkonäöltään mummoja, eivätkä halua olla.

Niinkö:

PS

Ja se on tuossa nelikymppinen

Vierailija
128/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Nykyajan viisikymppiset eivät ole ulkonäöltään mummoja, eivätkä halua olla.

Niinkö:

PS

Jos on tuollainen vihikoiran naama, mitkään farkut ei auta. 

Vierailija
129/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain määrin tyylin mummoutuminen tekee hyvää ulkonäölle. Olen viisikymppinen ja hiusten leikkaus pitkistä ja suorista polkkapituiseen kevyeen kiharaan pudotti noin kymmenen vuotta kasvoista. Kaikki ei tätä tarvitse, minulle teki kyllä hyvää.

Minulle kävi toisin päin. Minulla oli 35-vuotiaaksi asti sellainen napakka polkka, joka sai aikaan nuorekkaan vaikutelman kasvonpiirteideni kanssa. Ja sitten kuin yhdessä yössä se antoikin hyvin tätimäisen vaikutelman. Kasvatin hiukset olkapäille saakka ja nyt on paljon fressimpi lookki ja näytän nuoremmalta kuin polkassa.

Vierailija
130/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö:

PS

Jos on tuollainen vihikoiran naama, mitkään farkut ei auta. 

Kun on tuollaiset käytöstavat, mikään ei auta. Katkeruus ja pahansuopuus ne vasta vanhentavatkin.

Vierailija
131/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän kohta 70 v ja olen huomannut että nuorilla on just samanlaiset vaatteet ja hiukset  kuin mulla 70-luvulla; leveälahkeiset housut, paitis, kangaskassi, pitkä tukka keskijakauksella. Oi aikoja, voin olla samalla kertaa mummo ja teini🤗

Ovat vaan melkoisen paljon pönäkämpiä nykynuoret kuin 70-luvun nuoriso. Maharöllyt hytkyvät ja solisluita ei näy. 

Vierailija
132/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan miten mun äiti ja isä vaihtoi kummatkin farkut verkkareihin kun täyttuvät 40 ja äiti lopetti meikkaamisen. Aina joku Tokmannin halpa t-paita ja verkkarit yllä.

Mä olen 45  ja käytän mustia,rockhenkisiä vaatteita hautaan asti. En myöskään aio ottaa tätipermistä enkä ripustaa lukulaseja kaulaan roikkumaan. Järkyttävää, miten nelikymppiset on joskus näytäneet ihan mummoilta! Esim. Tyttökullat-sarja ei ne hahmot olleet mitään 80vuotiaita vaan viisikymppisiä.

Onko rockhenkisiä tatuointeja kans? Vanhempasi näyttivät verkkareissa tyylikkäämmiltä kuin sinä nykyään. Tuliko mieleen, että Golden Girls -näyttelijät olivat aika lailla maskeerattuja rooleihinsa? 

Vierailija
133/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kengistä sen ehkä huomaa, ite oon 50+ ja oon siirtyny matalakorkoisiin. Muuten on aika lailla samat vaatteet ja tukan väri ja mittaki ku nuorempana. Mutta en ota korkeiden korkojen riskiä enää, kun on ylipainoa ja heikot nivelsiteet. Jo nuorena sain aina nilkat vääntymään. Ihan nuorekkaasti muuten mennään, mutta pronaatiotuetut lenkkarit, farkut ja t-paita tms. rento neule yläosassa. Siirryin lenkkarikansaan ehkä 45-vuotiaana, kun mursin luuni.

Kukaan järkevä ihminen ei käytä korkeita korkoja muuta kuin hetkittäin juhlissa tai joskus nuorena baari-iltoina. Vain täyskahjo pilaa jalkansa pitämällä arjessa korkoja ja kapeakärkisiä kenkiä. 

Vierailija
134/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ne farkut.

Pillifarkut.

Hah, harmittaako? Nykypäivän viiskymppisille sopii pillifarkut, koska ovat edes jotakuinkin kuosissa - osa jopa hoikkia. Nuoret taas ovat kyykänneet itselleen jättiperseet ja syöneet loput laardit tukirunkonsa ympärille sontaruoalla. Ei mene enää kuin korkeavyötäröiset telttafarkut jalkaan ja niissäkin pitää olla 50% elastaania. 

Oletko venäläinen,  koska ihan tällaiseen kielenkäyttöön en ole täällä Suomessa tottunut. Ulkonäkö ei meillä myöskään ole ihan kaikki kaikessa, koska Suomessa naiset kouluttautuvat ja tienaavat omat rahansa.

Vierailija
135/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskin juttu oli, kun yli ysikymppinen nainen tuohtui kaupassa "mummovaatteista". Ikä on todellakin mielentila!

Olen itse myyjänä huomannut, että "mummokuosit" ja "mummovaatteet" ovat eri ihmisillä ihan eri juttuja. Se, mikä on toiselle mummoa on toiselle trendikästä ja kivaa. Ei voi yleistää. 

Vierailija
136/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä niinkään vaate, mutta mummoilla on usein sellainen nyrhitty lyhyt tukka. 

Jos hiusten paksuus on tyyliä Klonkku, niin pitkä hiukset ei oikein skulaa. Vaihtareiden aikana monen mamman hiukset ohentuu, vaikka mitä taika-aineita käyttäisi.

Sitten on lyhyet klonkku hiukset???

Vierailija
137/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluspaita on selkeästi mummovaate, sitä vain alkaa pitää. Ja rintaliivit puettuna sen aluspaidan päälle. 

Mitä helvettiä?!? Aluspaita rintsikoiden alle... Neva hööd?!?

Vierailija
138/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää, sillä naisten elinikä on noussut valtavasti eli 50v on keski-ikäinen, ei mummoikäinen. 

Mummovaatteiden aikakaudella ajateltiin, että naiset kuolevat  70-luvulla n. 50v.

Lähde: IS

"Vuonna 1920 syntyneiden naisten piti keskimäärin kuolla vuonna 1970 ja seuraavana vuonna syntyneille annettiin elinikää keskimäärin vuoteen 1976 saakka." 

Vierailija
139/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ne farkut.

Pillifarkut.

Hah, harmittaako? Nykypäivän viiskymppisille sopii pillifarkut, koska ovat edes jotakuinkin kuosissa - osa jopa hoikkia. Nuoret taas ovat kyykänneet itselleen jättiperseet ja syöneet loput laardit tukirunkonsa ympärille sontaruoalla. Ei mene enää kuin korkeavyötäröiset telttafarkut jalkaan ja niissäkin pitää olla 50% elastaania. 

Hersileijaa, mitä kielenkäyttöä. Jäikö koulut käymättä, kun ei edes peruskäytöstavat ole hallussa. Myötähäpeä. Toivottavasti et ole lasten ja nuorten kanssa tekemisissä, mitä kielenkäyttöä, kuin savottajätkältä.  Huhhuh...

Vierailija
140/359 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pukeudun sen mukaan mikä näyttää hyvältä ja tuntuu hyvältä,en ikäni. Olen edelleen minä,vähän ryppyisempi ja riipputissisempi vain.

Tänään esim. yllä Emp:ltä tilatut mustat legginsit,kipputorilta ostettu harmaa hapsuponcho jonka olla  äidiltä saatu lila/harmaa raidallinen trikoopaita. Mustat Dr Martinsit. Ei meikkiä,paitsi mustaa kynsilakkaa.

Emp ja Dr Martinsit: epätoivoinen yritys näyttää nuoremmalta ja rock-henkiseltä

En tiennytkään että rockhenkisyyteen on ikäraja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi