Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?
Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan hiusvärit ja muut härpäkkeet pois ja jätetään meikitkin pois niin moni näyttää ihan yhtä vanhalta kuin omat isovanhemmatkin aiempina vuosikymmeninä. Eli ei ihmisen perusulkonäkö ole sen nuorempi kuin ennenkään kun riisutaan kaikki keinotekoinen pois.
Ei pidä paikkaansa. Ihmiset vanhenevat nykyään hitaammin koska terveydentila ja ravitsemus on parempi eikä työelämä kuormita fyysisesti niin paljon. Sun uskosi meikin ihmeelliseen voimaan perustuu sen lihavan korealaispojan meikkitutoriaaleihin, joita kukaan muu kuin elokuvamaskeeraajat ei osaa eikä noudata.
Tulisit kaapista ja alkaisit elää omaa elämääsi sen sijaan että nälvit naisia somessa ja pelkäät olla oma epämiehekäs itsesi. Ole mikä olet mutta ole siitä ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otetaan hiusvärit ja muut härpäkkeet pois ja jätetään meikitkin pois niin moni näyttää ihan yhtä vanhalta kuin omat isovanhemmatkin aiempina vuosikymmeninä. Eli ei ihmisen perusulkonäkö ole sen nuorempi kuin ennenkään kun riisutaan kaikki keinotekoinen pois.
Ei pidä paikkaansa. Ihmiset vanhenevat nykyään hitaammin koska terveydentila ja ravitsemus on parempi eikä työelämä kuormita fyysisesti niin paljon. Sun uskosi meikin ihmeelliseen voimaan perustuu sen lihavan korealaispojan meikkitutoriaaleihin, joita kukaan muu kuin elokuvamaskeeraajat ei osaa eikä noudata.
Tulisit kaapista ja alkaisit elää omaa elämääsi sen sijaan että nälvit naisia somessa ja pelkäät olla oma epämiehekäs itsesi. Ole mikä olet mutta ole siitä ylpeä.
Taisi osua kohteeseen. Itse asiassa ennen vanhemmilla ihmisillä oli hyvä iho.
Vierailija kirjoitti:
Se vatsapömppö ei muuten ole pakollinen. Sen saa pois jumppaamalla.
Mulla oli tulossa sellaista ja orastavaa vyötärömakkaraa mutta ahkeralla jumppaamisella se on nyt kadonnut. Vatsa on litteä kuten aiemminkin.
T. N50+
Ei saa jos on pitkät vatsalihakset revenneet raskauden takia toisistaan irti. Siksi miehetkään ei saa kaljamahapalloaan pois koskaan.
Sun litteys varmaan kostautuu ryppyisyytenä toisissa paikoissa, lepattavina alleina ja helttana leuan alla. Vai jumppasitko nekin pois, kun ei muuta tekemistä elämässä ole kuin itsesi palvominen :D
Miksi kuusikymppisen pitää yrittää näyttää kaksikymppiseltä? Sitä en ymmärrä.
Oma mummoni pukeutui mummotyyliin: haalean värittömät vaatteet, hattu, käsilukku, matalat korot, ei meikkiä, permanentti. Lapsena mietin missä mummovaatteita myydään. Tavoite oli olla näkymätöntä massaa. Itse 60v. leveälahkeiset farkut, t-paita ilman printtiä, neule, lenkkarit tai maiharit, pitkä tukka poninhännällä ja meikkiä.
Kertokaa, miksi ikääntyneen naisen pitää yrittää näyttää joltakin kaksikymppiseltä? Rehellinen syy.
Neljä sivua tyhjänpäiväistä sovinistista länkytystä naisten vartaloista ja vaatteista. Otettaisko vaihteeksi ruotien miesten läskimasut, tikkuraajat, hampaattomat suut ja hilseilevät kaljut?
Jaa ei? Koska sellainen ketju poistuu ennen kuin pääsee sivulle kaksi.
Olen ihan varma siitä, että lapsia syntyisi enemmän jos miehet satsaisivat ulkonäköönsä edes puolet siitä kuin naiset. Hoitaisivat ihonsa, ettei hilse karise, ajaisivat sierain- ja korvakarvat, lankaisivat hampaansa päivittäin ennen niiden pesua, kävisivät parturissa edes muutaman kerran vuodessa tai vaihtoehtoisesti leikkaisivat itse hiuksensa koneella ja peseytyisivät päivittäin.
Rämettyneet haisulit, joilta hampaiden lisäksi puuttuvat käytöstavat, eivät kiinnosta eikä kiihota naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vatsapömppö ei muuten ole pakollinen. Sen saa pois jumppaamalla.
Mulla oli tulossa sellaista ja orastavaa vyötärömakkaraa mutta ahkeralla jumppaamisella se on nyt kadonnut. Vatsa on litteä kuten aiemminkin.
T. N50+
Ei saa jos on pitkät vatsalihakset revenneet raskauden takia toisistaan irti. Siksi miehetkään ei saa kaljamahapalloaan pois koskaan.
Sun litteys varmaan kostautuu ryppyisyytenä toisissa paikoissa, lepattavina alleina ja helttana leuan alla. Vai jumppasitko nekin pois, kun ei muuta tekemistä elämässä ole kuin itsesi palvominen :D
Eka osa oli ihan asiallinen ja olen samaa mieltä. Jälkimmäinen virke saa sut kuulostamaan ilkeältä ja jotenkin katkeralta.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, miksi ikääntyneen naisen pitää yrittää näyttää joltakin kaksikymppiseltä? Rehellinen syy.
En ole ihan joka vastausta lukenut mutta ei kai tässä ketjussa sitä vaaditakaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä niinkään vaate, mutta mummoilla on usein sellainen nyrhitty lyhyt tukka.
Joo, se tekee monet ihan miehen näköiseksi.🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä niinkään vaate, mutta mummoilla on usein sellainen nyrhitty lyhyt tukka.
R*ntasy*pähoidot vievät monelta hiukset. On ikävä lukea kommentteja nyrhitystä lyhyestä tukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, itsekin sen testasin ja nyt taas hiukset yli olkapäiden. Tätitukka vanhensi 10 v. Ikää minulla siis 54 v.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan sitä tässä sano. Täällä keskustellaan siitä, että nykyään monen ikäiset käyttävät samanlaisia vaatteita eikä ole enää sellaisia mummovaatteita kuin esim. 80-luvulla.
Olen vielä 76-v ja eläkeläinen. Arjessa minulla on farkut ja T-paita. Riippuu menokohteesta miten sinne pukeudun. Hameita ja leninkejä minulla on tosi vähän.
En ole ikäni vuoksi "siirtynyt" mihinkään pukeutumistyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Pillifarkut, bändipaidat, musta rock-vaatteet, normaalikokoiset neuleet. Onhan näitä joilla ihmiset luulee "näyttävänsä nuorilta" koska pukeutuivat nuorinakin näin.
Mutta nuo on niitä nykypäivän keski-ikäisten, tai 50+ uniformuja.
Oikeasti nuoret pukeutuu leveisiin, väljiin, pääosin vaaleasävyisiin vaatteisiin. Ylhäältä asti suorat farkut ja over size neuleet esim.
Jonkun verran näkee kyllä bootcut ja flare farkkujakin nuorilla. Mutta ei pillejä.
"Ei pillejä"
vielä, 15v päästä taas suurta muotia!
Mummovaate on tilava, että mahtuu alle villahousut, muu ei ole muuttunut.
Jotkut seuraa muotia vielä vanhempanakin. Toisten tyyli vakiintuu vuosien saatossa, kun oppii tietämään minkä tyyppiset vaatteet korostaa parhaita puolia. Itse pukeudun mukaviin, mutta siistin näköisiin vaatteisiin. Huppareita/collegehousuja käytän vain silloin, kun tarkoitus on liikkua.
Minun pukeutumistyyli ei muuttunut entisestä, kun täytin 50 vuotta. Pidän edelleenkin mukavista vaatteista, en käytä korkokenkiä enkä hameita tai mekkoja. Vaatteeni ostan marketista. Epämukavin aika oli vuosituhannen vaihteessa, kun muotia oli matalavyötäröiset farkut. Kaikissa housumalleissa oli niin matala vyötärö, että ne oli ihan hirveitä tällaiselle isotakapuoliselle ihmiselle, kun persaus jäi aina puoliksi näkyviin.
Mä odottelen edelleenkin sitä Perussuomalaista naisten vaatetusohjesääntöä (TM).
Kun aina on vääränlaista: liian vähän, liian paljon, kireä ei ole hyvä, liehuva kauhtana ei ole hyvä, ei saa näkyä vartalo, pakko näkyä vartalo, ei saa peittää kasvoja ja hiuksia, täytyy olla pitkät hiukset, ei saa olla pitkät hiukset jne, Kyllä te tiedätte.
Sovinistit on tragikoomisia paskoja, kuolkoot he pian sukupuuttoon. Älkää ainakaan kasvattako pojistanne uusia sovinisteja (ja inceleitä).
N60