Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?

Vierailija
06.10.2025 |

Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkuja en pidä, mutta muita sen tyylisiä housuja kylläkin. Ja huppareita löytyy. Nyt olen toisinaan laittanut sellaisen keskiaikatyylisen hameen, joka ylettyy melkein maahan asti. Pitkät hiuksenikin olisin halunnut pitää, mutta kun parin vuoden sisään on puolet hiuksista lähtenyt päästä ja latvat ovat järkyttävät, niin on ollut pakko saksia latvoista useamman sentin. Yritän pitää nämä pitkät mahdollisimman kauan, kun vähänkin on päässä jotain jäljellä. En todellakaan halua sitä kynittyä lyhyttä hiustyyliä, ei sovi mulle.

N50

Vierailija
42/48 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä kihara, pitkä tukka edelleen. Olen 60v. Mun mummotyyliä ovat mustat farkut ja neuleet. Joskus kun on pakko pukeutua siististi, käytän suoria housuja  tai farkkuja ja bleiseriä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat niitä tummansinisiä, puolipitkähihaisia crimplenemekkoja, niin niitä ei enää ole näkynyt. Mummoni oli edistyksellinen, valokuvissa olen nähnyt, että hänellä oli sellainen viininpunainen ja tietysti paitapuserokauluksella.

Miettikää mikä potenssi sen ajan miehillä on ollut, kun naisten tyyli oli tuo hame plus metrin leveät alushousut ja puuterinväriset rintaliivit ja yöksi papiljotit päähän.

Vierailija
44/48 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo edemennyt isoäitini oli syntynyt Helsingissä vuonna 1926. Myös hän käytti elämänsä loppuun asti mm. farkkuja ja neulepuseroita. En olisi voinut kuvitellakaan häntä jossain mummomekossa ja -huivissa muuten kuin naamiaisasuna. Saati sitten itseäni nyt viisikymppisenä, vuonna herran vuonna 2025. 

Vierailija
45/48 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Farkkuja en pidä, mutta muita sen tyylisiä housuja kylläkin. Ja huppareita löytyy. Nyt olen toisinaan laittanut sellaisen keskiaikatyylisen hameen, joka ylettyy melkein maahan asti. Pitkät hiuksenikin olisin halunnut pitää, mutta kun parin vuoden sisään on puolet hiuksista lähtenyt päästä ja latvat ovat järkyttävät, niin on ollut pakko saksia latvoista useamman sentin. Yritän pitää nämä pitkät mahdollisimman kauan, kun vähänkin on päässä jotain jäljellä. En todellakaan halua sitä kynittyä lyhyttä hiustyyliä, ei sovi mulle.

N50

Miksi sellaista huppua roikotetaan paidassa. Ei taida olla paljon käyttöä.

Vierailija
46/48 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla PN kans ollu sama tyyli 18 v lähtien. Pillifarkut ja t-paita tai villapaita. Nyt kun vaihdevuosissa on tullu pallomaha, tää ei taida enää onnistua. Siirryn kangashousuihin ja hameeseen.

Vierailija
47/48 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatteiksi ehdottomasti beiget Sloggit. Leggingsit tietenkin, ne mukautuu vartaloon jokaisen jojodieetin mukana.

Vierailija
48/48 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummotyyliin kuuluu lyhyeksi kynitty harva tukka ja moniteholasit.

Mutta ei minusta ole olemassa enää nykyään mitään erityistä mummovaatetta. Mummoilla voi olla housut tai hame tai mekko. Mutta niitä käyttävät muutkin. 

Mummot kyllä usein suosivat sellaisia vaatteita, missä on hihat.