Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?
Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.
Kommentit (381)
Vierailija kirjoitti:
Alusvaatteiksi ehdottomasti beiget Sloggit. Leggingsit tietenkin, ne mukautuu vartaloon jokaisen jojodieetin mukana.
sloggi maxit on käytössä olleet siitä asti kun ne ekaa kertaa ostin, vain sillä on merkitystä miltä päällä tuntuu
Vierailija kirjoitti:
Mä pukeudun samalla tavalla kuin nuorena, farkkuihin ja neulepuseroon. On ollut aina mun tyyli, enkä usko sen muuttuvan. Koska mä olen keski- ikäinen/ mummo, niin tyylini on mummotyyli.
T: vm72
Täällä toinen vm72 ja samoin, farkut ja neulepusero on mun perus tyyli arjessa, ollut teini-ikäisestä lähtien. Munmottelua en kyllä haluaisi kuulla keneltäkään, jonka mummo en ole.
vaatteet ei muutu iän mukana kuten joskus
Joskus piti muka alkaa käyttää jakkupukua kun täytti 20v
Ei kai semmoisia olekaan? Mummovaatteiksi leimautuu aina sen ikäluokan muoti, joka siirtyy eläkkeelle. Joskus mummoa oli popliinitakki, nyt huppari. Meidän äidit kutsui niitä vauvanvaatteiksi :)
Aluspaita on selkeästi mummovaate, sitä vain alkaa pitää. Ja rintaliivit puettuna sen aluspaidan päälle.
OT mutta teinipojilla on mummotukka :D Aivan sama permispilvi kuin mummoilla.
Vierailija kirjoitti:
Marimekon koltut.
En omista yhtään, enkä aio hankkiakaan kun loppuviikosta täytän 50.
No en pukeutuisi niin kuin teininä, tosin teininä pukeuduttiin 80-luvulla vähän eri tavalla eli harvalla teinillä oli mitään seksikästä päällä. Lisäksi korkeat korot on ollut pakko hylätä. Kyllä sitä nyt aikuismaisesti pitää kuitenkin pukeutua. -n52
Se vatsapömppö ei muuten ole pakollinen. Sen saa pois jumppaamalla.
Mulla oli tulossa sellaista ja orastavaa vyötärömakkaraa mutta ahkeralla jumppaamisella se on nyt kadonnut. Vatsa on litteä kuten aiemminkin.
T. N50+
Jos otetaan hiusvärit ja muut härpäkkeet pois ja jätetään meikitkin pois niin moni näyttää ihan yhtä vanhalta kuin omat isovanhemmatkin aiempina vuosikymmeninä. Eli ei ihmisen perusulkonäkö ole sen nuorempi kuin ennenkään kun riisutaan kaikki keinotekoinen pois.
Olen 50+, enkä ole siirtynyt mihinkään vaatteisiin. Puen vaatteet ylleni. Vaihdan tyyliä. En tiedä, mikä on mummotyyli? Aika outoja mietit. Toivotan sinulle jotain järkevää sisältöä elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Täytän kohta 70 v ja olen huomannut että nuorilla on just samanlaiset vaatteet ja hiukset kuin mulla 70-luvulla; leveälahkeiset housut, paitis, kangaskassi, pitkä tukka keskijakauksella. Oi aikoja, voin olla samalla kertaa mummo ja teini🤗
No juu, muoti kiertää. Kun olin teini ysärillä oli tuo 60/70-luku myös muotia. Äidin vanhoja vaatteita kaivoin vintiltä itselleni käyttöön. Ja nyt näköjään taas ovat muodikkaita :D
Pellavavaatteet, jotka ovat jostain muualta kuin hm/vila/muu halpamuotikauppa.
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan miten mun äiti ja isä vaihtoi kummatkin farkut verkkareihin kun täyttuvät 40 ja äiti lopetti meikkaamisen. Aina joku Tokmannin halpa t-paita ja verkkarit yllä.
Mä olen 45 ja käytän mustia,rockhenkisiä vaatteita hautaan asti. En myöskään aio ottaa tätipermistä enkä ripustaa lukulaseja kaulaan roikkumaan. Järkyttävää, miten nelikymppiset on joskus näytäneet ihan mummoilta! Esim. Tyttökullat-sarja ei ne hahmot olleet mitään 80vuotiaita vaan viisikymppisiä.
Mustat rock henkiset vaatteet ei oo mitään nuorisomuoti. Paska maku sulla Ja nuoret ja vanhat nauraa sulle
Leggingsit tai caprimalliset housut ja tunika tai pitkä t-paita vaikuttavat olevan ainakin isomahaisten ja tikkujalkaisten varttuneiden naisten univormu. Tämä ehkä pätee kuitenkin lähinnä työväenluokan tai alemman keskiluokan naisiin.
Naiset, varsinkin suomalaiset, pukeutuvat useimmiten rumasti ja tylsästi.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, varsinkin suomalaiset, pukeutuvat useimmiten rumasti ja tylsästi.
Miten sinä pukeudut?
50+ jo mummo🤣🤣🤣 eikö niitä ole ennen käyttäneet 70+
samat
+73v