Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?
Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.
Kommentit (371)
Minä pukeudun sen mukaan mikä näyttää hyvältä ja tuntuu hyvältä,en ikäni. Olen edelleen minä,vähän ryppyisempi ja riipputissisempi vain.
Tänään esim. yllä Emp:ltä tilatut mustat legginsit,kipputorilta ostettu harmaa hapsuponcho jonka olla äidiltä saatu lila/harmaa raidallinen trikoopaita. Mustat Dr Martinsit. Ei meikkiä,paitsi mustaa kynsilakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Marimekko on sellainen, aivan kamala.
Ne saa nuoremmatkin näyttämään mummoilta.
En ehkä ole vielä kohderyhmää. Mutta eilen mulla oli leveälahkeiset farkut, puman tennarit, lyhyt neuletakki, lyhyt trenstakki ja iso olkalaukku. Normaali paino, polkkatukka. Nuorilla näytti olevan melko samaa päällä.
N45
Vierailija kirjoitti:
Minä pukeudun sen mukaan mikä näyttää hyvältä ja tuntuu hyvältä,en ikäni. Olen edelleen minä,vähän ryppyisempi ja riipputissisempi vain.
Tänään esim. yllä Emp:ltä tilatut mustat legginsit,kipputorilta ostettu harmaa hapsuponcho jonka olla äidiltä saatu lila/harmaa raidallinen trikoopaita. Mustat Dr Martinsit. Ei meikkiä,paitsi mustaa kynsilakkaa.
Emp ja Dr Martinsit: epätoivoinen yritys näyttää nuoremmalta ja rock-henkiseltä
Vierailija kirjoitti:
Mä pukeudun edelleen kuten kolmekymppisenä. On pitkä tukka.
55v.
tukka- häh. senkin voi raidottaa,muotoiluttaa itselle sopivilla väreiilä. vaaleaakin on kylmä-lämmin, hyvin tarkkaa. värianalyysi. mitä se piiitkä tukka kuuluu tähän. niitäkin on ok tai noloja. toivottabasti osaat pukeutua fiksusti. ei rintavakoja, hameen helman oikea kohta, ei liian kireitä mitään.. meikki fiksu-ali ennemmin kuin yli
Mummovaatteita ei ole erikseen mutta läskivaatteita on
Vierailija kirjoitti:
Pellavavaatteet, jotka ovat jostain muualta kuin hm/vila/muu halpamuotikauppa.
Pellavavaatteita on sinänsä myös nuorilla, myös siis muita kuin halpamuoti. Mutta sit toi eka sivulla mainittu ByPias on kyllä sellainen, ettei nuorilla nää niitä lookeja. Googlen kuvahakuun kun laittaa ByPias, niin näkee että on vanhempien naisten juttu. Tiedän minä yhden joka jo nuorena käytti nuita ByPias-vaatteita, mutta hän onkin tätimäinen ja hänellä on paljon vanhempi, tätien ikäinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Mummovaatteita ei ole erikseen mutta läskivaatteita on
Ei ole mulla ainakaan. Käytän samanlaisia vaatteita kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pukeudun edelleen kuten kolmekymppisenä. On pitkä tukka.
55v.
tukka- häh. senkin voi raidottaa,muotoiluttaa itselle sopivilla väreiilä. vaaleaakin on kylmä-lämmin, hyvin tarkkaa. värianalyysi. mitä se piiitkä tukka kuuluu tähän. niitäkin on ok tai noloja. toivottabasti osaat pukeutua fiksusti. ei rintavakoja, hameen helman oikea kohta, ei liian kireitä mitään.. meikki fiksu-ali ennemmin kuin yli
Mitä sä sönkötät? Mulla on oma väri. En halua värjätä. On tummanruskea.
Mä oon 58v, pk- seutu. Mä kyllä vedän korkkareissakin päivän,kun niitä teinistä asti tottui käyttämään, mutta voi luoja miten ne voi olla kivuliaat nykyään jaloille. Vapaapäivinä sit hokat jalkaan. Muuten tyyli on sellanen casual toimistotyyli, farkut/ minihame( olen pienikokoinen, mun mittasuhteisiin ei sovi midi tai maxi) .hiukset on nykyään enää johonkin lapaluille asti, nuorena melkein vyötärölle. Ne vaan oheni vaihdevuosissa niin paljon että pakko oli leikata.
Niin , ja jatkan, vaikka nyt lahkeet mullakin on joko suorat tai levenevät, pillit on tulossa takaisi ja koko 2010- luvun tyyli. Menee ehkä pari- kolme vuotta ennen kun taas näkyy katukuvassa. Muodin kierto nopeutuu!
Joo munkin mielestä ne väljä iso paita ja venyvät leggarit on ylipainoisten vaatetus iästä riippumatta.
Urheiluleggingsit sporttisella ja hoikalla (ilman telttapaitaa) on ihan eri näky, josta syystä en ymmärrä leggareiden ikuista parjaamista.
Vierailija kirjoitti:
Legginsit. Kun vaihdevuodet nostaa painoa ja turvottaa.
Tuntuu se turvotus ja paino nousu vaivaavan nuorempiakin, kun legginssien suosiota katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Legginsit on muuten inhottavin vaate ikinä. Ja lantio ja pillifarkut.
Minulla on hoikat jalat ja olen muutenkin hoikka mutta nyt vanhemmiten en voi enää sietää puristavia housuja. Löysää ja väljää mulle kiitos. Ostan nyt niitä nuorison väljiä farkkuja. Ne on tosi kivat päällä.
Mutta näyttävät kamalilta työmiehen housuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pellavavaatteet, jotka ovat jostain muualta kuin hm/vila/muu halpamuotikauppa.
Pellavavaatteita on sinänsä myös nuorilla, myös siis muita kuin halpamuoti. Mutta sit toi eka sivulla mainittu ByPias on kyllä sellainen, ettei nuorilla nää niitä lookeja. Googlen kuvahakuun kun laittaa ByPias, niin näkee että on vanhempien naisten juttu. Tiedän minä yhden joka jo nuorena käytti nuita ByPias-vaatteita, mutta hän onkin tätimäinen ja hänellä on paljon vanhempi, tätien ikäinen mies.
Kyllä on ByPias suosittu myös esim. kolmikymppisten keskuudessa. Eräskin bloggaaja toi merkkiä hyvin selkeästi esiin.
Mä olen kohta 60-vuotias. Farkkuja ja neulepaitoja en käytä, enkä ole käyttänyt niitä nuorempanakaan. Ei mulla mitään mummotyyliä ole, ostan vaatteet edelleen HM:stä, niinkuin ennenkin. Ihan tavallisia vaatteita sieltä. Mitään nuorten napapaitoja ja minihameita en tietenkään.
Mun äiti on pukeutunut aina nuorekkaasti ja kun katsoin vanhoja kuvia niin 60-vuotiaana hän näytti ihan 40-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Joo munkin mielestä ne väljä iso paita ja venyvät leggarit on ylipainoisten vaatetus iästä riippumatta.
Urheiluleggingsit sporttisella ja hoikalla (ilman telttapaitaa) on ihan eri näky, josta syystä en ymmärrä leggareiden ikuista parjaamista.
Ei ole mulla koskaan ollut tuota rumaa pukeutumistyyliä. Olen tarkka siitä mitä mä käytän. Olen lihonut mutta pukeudun samalla tavalla kuin ennenkin.
55v.
Vierailija kirjoitti:
Legginsit. Kun vaihdevuodet nostaa painoa ja turvottaa.
Turvonnut ruho leggingseissä?
Mikä idea olisi laittaa mahdollisimman epä-mairittelevaa päälle?
Nuoretki alkaa lihoa. Toki keski-ikäiset lihoo. Vanhana ei taas ruoka enää maistu.
Tunikat, neule ja joustavat housut on monella keski-ikäisellä.