Onko nykyään enää ns "mummovaatteita" eli vaatteita joihon +50 naiset siirtyy?
Nykyään 20v ja 60v pukeutuu molemmat farkkuihin ja neulepaitoihin.
Kommentit (340)
Joillain saattaa olla! Itsellä yleensä tiukahkot farkut, t-paita tai pitkähihainen pusero kylmällä. Iltajuhliin hyvin istuva mekko ja matalakantaiset kengät. Korkkareita ei pysty enää käyttämään. Tyylikästä, ei Maritätimekkoa, koska olen pitänyt kunnostani huolta. Mahtuu kuositetutkin vaatteet.
N. 55
Vierailija kirjoitti:
Heti kun nainen täyttää 50, tulee siirtyä mummovaatteisiin. Niillä kaavuilla sitten hiissataan töihin vielä 17 vuotta.
Haloo!!
Hyi v i t t u, ei ikinä.
Olen aina ollut rock ja olen edelleen tai chic-rock 50+.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ollut rock ja olen edelleen tai chic-rock 50+.
Nuoremmatkin katselee...
Kyllä mulla ja tyttärellä (24v) on samaa tyyliä vaatteet, silloin kun asui kotona niin lainaili multa vaatteita. Ollaan myös samaa kokoa. Olenkin vaateliikkeessä töissä..
N50
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään olla mummo!Saa olla rauhassa!Miksi 50+,pitäsi näyttää 20 vuotiaalta?Elämässä on muutakin kivaa ja mielenkiintoista kuin ajatella koko ajan miltä näytän!
Olen 56 ja olisi kiva näyttää hyvältä. Nyt kun katson peiliin tyytymättömänä, niin yhä useammin tänä vuonna on mieleen tullut armahtava ajatus: Niin, mutta alan olla 6-kymppinen, joten sama se.
Vierailija kirjoitti:
Katso äitiäsi.
Mä katson. 78-v mummo on 160 cm ja 50 kg. Pukeutuu lapsenlapsilta (kohta kolmekymppisiä miehiä) saatuihin huppareihin ja kirppisteltyihin reisitaskuhousuihin, kaikki 100% puuvillaa. Uutena hiihtelee myös flanellisissa pyjamanhousuissa, lyhentää nämä itselleen sopiviksi. Jalassa on crocsit. Juu ei.
Vierailija kirjoitti:
Pillifarkut, bändipaidat, musta rock-vaatteet, normaalikokoiset neuleet. Onhan näitä joilla ihmiset luulee "näyttävänsä nuorilta" koska pukeutuivat nuorinakin näin.
Mutta nuo on niitä nykypäivän keski-ikäisten, tai 50+ uniformuja.
Oikeasti nuoret pukeutuu leveisiin, väljiin, pääosin vaaleasävyisiin vaatteisiin. Ylhäältä asti suorat farkut ja over size neuleet esim.
Jonkun verran näkee kyllä bootcut ja flare farkkujakin nuorilla. Mutta ei pillejä.
En tiedä, mitä tarkoitat nuorilla, mutta kyllä minä tunnen pari-kolmekymppisiä, jotka käyttävät pillifarkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Mummot rakastavat pitsiä. Se on heidän mielestään seksikästä ja naisellista. Aina pitää olla pitsiä vähintään tissivakoa verhoamassa.
Oi mustat trikoopaidat v kaula-aukolla ja pitsi reuna siinä kaula-aukossa. Oli viimetalvena jokatoisen teinitytön päällä tuollainen.
No nythän on muotia sitoa leuan alle huivi. Malleilla on niitä muotinäytöksissä.
Ei niihin siirtyny ennenkään kukaan. Naisilla oli tyylikkäät leningit nuoresta vanhuuden päiviin asti, vatsan kohdalla vaan toisilla vähän enemmän kangasta, varsinnin jos oli iso perhe. Miksi nyt pitäisi siirtyä johonkin?
Minun mummollani oli essu ja hame. En ajatellut niihin siirtyä kun aika vähän tulee keittiössä puuhailtua päivisin.
Kaikki kiertää. Meillä on sukupolvikokemus mustasta samettinauhasta (choker) kaulassa. Äidilläni oli sellainen 70-luvulla, minulla 90-luvulla ja tyttärelläni 2010-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Pillifarkut, bändipaidat, musta rock-vaatteet, normaalikokoiset neuleet. Onhan näitä joilla ihmiset luulee "näyttävänsä nuorilta" koska pukeutuivat nuorinakin näin.
Mutta nuo on niitä nykypäivän keski-ikäisten, tai 50+ uniformuja.
Oikeasti nuoret pukeutuu leveisiin, väljiin, pääosin vaaleasävyisiin vaatteisiin. Ylhäältä asti suorat farkut ja over size neuleet esim.
Jonkun verran näkee kyllä bootcut ja flare farkkujakin nuorilla. Mutta ei pillejä.
Ei siinä kauaa mene kun pillit tulee taas muotiin. Nyt alkaa jo tuo oversize-muoti vähän jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kiertää. Meillä on sukupolvikokemus mustasta samettinauhasta (choker) kaulassa. Äidilläni oli sellainen 70-luvulla, minulla 90-luvulla ja tyttärelläni 2010-luvulla.
Ne samettichokerit oli tosi lyhyt mutta suosittu trendi joskus 2016 aikaan muistaakseni
Vierailija kirjoitti:
Marimekko on sellainen, aivan kamala.
Marimekkoa näkyy kyllä nykyään nuorten miestenkin päällä, erityisesti Unikko-paitaa olen huomannut.
Mun mielestä "mummotyyli" on sellanen äärimmäinen yritys olla "nuorekas", räväkkä, rohkea jne. Kananpersetukka/karentukka värjättynä jollain räväkällä värillä, paljon isoja koruja, näyttäviä tatuointeja (ehkä tekstejä tyyliin Janican ja Nicon syntymäpäivät), leggingsit tai pillifarkut joissa räväkästi niittejä tai glitteriä, trikoinen toppi avaralla kaula-aukolla jne.
Nuorten tyyli on taas nykyään useammin klassisia vaatteita, kuten hyvin istuvia suoria housuja, bleisereitä, villatakkeja ja -kangastakkeja.
Jopa ChatGPT piti em. tyyliä "vanhentavana", kun pyysin sitä analysoimaan kahden ihmisen kuvaa: räväkkä, rohkeasti pukeutuva, tatuoitu tyyppi oli "olemukseltaan vanhempi" kuin klassisesti ja siististi pukeutunut oikeasti räväkkää 15 v vanhempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Joillain saattaa olla! Itsellä yleensä tiukahkot farkut, t-paita tai pitkähihainen pusero kylmällä. Iltajuhliin hyvin istuva mekko ja matalakantaiset kengät. Korkkareita ei pysty enää käyttämään. Tyylikästä, ei Maritätimekkoa, koska olen pitänyt kunnostani huolta. Mahtuu kuositetutkin vaatteet.
N. 55
Tämä on just nykysin mummotyyliä.
Arkkuunkin jopa vielä yleensä puetaan, joten vaatteita tarvitaan ikään katsomatta.