Miten suhtauduitte audit-kyselyyn neuvolassa?
Kommentit (34)
En koskaan vastaa viranomaisten kysymyksiin, ettei niitä voida käyttää minua ja perhettäni vastaan.
Ikään kuin alkoholinkäyttöni kuuluisi kenellekään.
Käytättekö alkoholia vauva-aikana?
Ajattelin etten kuulu kohderyhmään, kun olen enempi bimmereihin kallellaan.
Tiesin ettei siihen kannata vastata rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollossa ollaan aina rehellisiä.
Aika alkkis täytyy olla jos tuo kysely ärsyttää
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kuuluu jos vaikuttaa siihen miten hoidat lasta. Tai jos oot raskaana ja käytät.
Lähinnä mietin mitä hyötyä noista kyselyistä on? En usko, että kukaan kellä on ongelmia alkoholin kanssa, vastaa tuohon kyselyyn rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten keskustellaan ls:n kanssa siitä että isä juo silloin tällöin muutaman oluen ja äitikin joi ennen raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Ja sitten keskustellaan ls:n kanssa siitä että isä juo silloin tällöin muutaman oluen ja äitikin joi ennen raskautta.
Onko vaikea olla selvinpäin jopa raskausaikana?!?
En kyl ymmärrä et miksi tommosesta paperi lappusesta pitää vetää herneet nenää? Kirjoittaa vaan REHELLISESTI vastaukset ja siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vaikea olla selvinpäin jopa raskausaikana?!?
Siinähän se tuli. Kun äiti kertoo rehellisesti alkoholin käytöstään _ennen_ raskautta, ihmetellään eikö voi olla selvinpäin raskausaikana. Tuollaisten takia kyselyssä valehdellaan.
Mä oon ehtinyt bilettää ihan riittävästi ennen kuin oon saanut lapsia. Helppo testi oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kuuluu jos vaikuttaa siihen miten hoidat lasta. Tai jos oot raskaana ja käytät.
Jos ja jos, alkoholinkäyttö on täysin laillista, joten asia ei kuulu kenellekään.
Eipä siinä mitään kun ei ole ongelmaa alkoholin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietin mitä hyötyä noista kyselyistä on? En usko, että kukaan kellä on ongelmia alkoholin kanssa, vastaa tuohon kyselyyn rehellisesti.
Voi olla helpompaa vastata kyselyyn kuin kertoa suoraan ongelmista. Toivottavasti siellä neuvolassa myös puhutaan päihteiden haitoista, jotta odottavat äidit ymmärtää miten vakavasta asiasta on kyse.
Minä suostun vastaamaan vai skodat-kyselyyn.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan vastaa viranomaisten kysymyksiin, ettei niitä voida käyttää minua ja perhettäni vastaan.
eipä noita käytännössä voi käyttää lapsen suojelemiseksi (=sinua vastaan), koska juoppoja ja nistejä vanhempia on suomessa vuokralähiöt täynnä. resurssit eivät vaan riitä kaikkien lapsien auttamiseen.
Kummatkin meistä absolutisteja, joten olipa helppo testi.