Miten suhtauduitte audit-kyselyyn neuvolassa?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Aika alkkis täytyy olla jos tuo kysely ärsyttää
mihin muuhun siellä vuokralähiössä aikaansa käyttäisi, kuin ryyppäämiseen, kun töissäkään ei tarvitse käydä ja sossu maksaa kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan vastaa viranomaisten kysymyksiin, ettei niitä voida käyttää minua ja perhettäni vastaan.
eipä noita käytännössä voi käyttää lapsen suojelemiseksi (=sinua vastaan), koska juoppoja ja nistejä vanhempia on suomessa vuokralähiöt täynnä. resurssit eivät vaan riitä kaikkien lapsien auttamiseen.
Korvaushoitoon pyritään saamaan jos on raskaana ja huumeongelma. Alkoholin suhteen ei ole oikeastaan mitään muuta tarjottavaa kuin lyhyt katko...
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietin mitä hyötyä noista kyselyistä on? En usko, että kukaan kellä on ongelmia alkoholin kanssa, vastaa tuohon kyselyyn rehellisesti.
Yllättävän moni vastaa rehellisesti jos ongelma on ja oikeasti haluaa apua
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ehtinyt bilettää ihan riittävästi ennen kuin oon saanut lapsia. Helppo testi oli.
Minäkin olin, mutta biletystäni koskevat rehelliset vastaukseni osuivat vielä testin aikahaarukkaan. Terveydenhoitaja suhtautui kuitenkin järkevästi eikä arvellut biletyksen jatkuvan raskauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä mietin mitä hyötyä noista kyselyistä on? En usko, että kukaan kellä on ongelmia alkoholin kanssa, vastaa tuohon kyselyyn rehellisesti.
Jos on alkoholiongelma, niin aika monesta se näkyy jo naamasta. Sellainen tasainen turvotus.
Kuka vastaa niihin rehellisesti? Ei kukaan! Ne tiedot säilytetään ikuisesti ja niitä käytetään vielä 60 v kuluttua, kun lapsenlapsianne tutkitaan.
Siksi en juo, en polta, minulla ei ole stressiä ja syön kasvispainotteisesti.
Vierailija kirjoitti: Käytättekö alkoholia vauva-aikana?
16 annosta päivässä vasta riskiraja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on alkoholiongelma, niin aika monesta se näkyy jo naamasta. Sellainen tasainen turvotus.
Mitä sitä sitten kyselemään? Neuvolantäti vaan katsoo naisen naamaa ja toteaa, että juoppo mikä juoppo, lastensuojelu jatkaa.
Holhousyhteiskunta. Neuvolassa käyminen tai mihinkään kyselyihin vastailu on kaikki täysin vapaaehtoista. Voi käydä yksityisellä tai järjestää jotenkin muuten. Ja jos ei huvita niissä ravailla tai lippulappusia täytellä, niin kenelle se kuuluu? Vapaa maa. Itse asustelin raskausaikana ulkomailla ja kävin yksityisellä ne käynnit, jotka kävin. Ei olisi tullut mieleenkään täytellä jotain viranomaisen utelulomakkeita.
Vierailija kirjoitti:
Se voi herättää miettimään omaa kulutusta. Pakkauskoot ovat kasvaneet myös juomapuolella. Samoin juomien prosentit ovat kasvaneet. Aiemmin yksi saunaolut oli ehkä se yksi annos mutta nykyään se saattaakin olla jo kaksi, kun pakkauskoko on 0,33->0,5 l ja prosentitkin ovat nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Kuka vastaa niihin rehellisesti? Ei kukaan! Ne tiedot säilytetään ikuisesti ja niitä käytetään vielä 60 v kuluttua, kun lapsenlapsianne tutkitaan.
Siksi en juo, en polta, minulla ei ole stressiä ja syön kasvispainotteisesti.
No onko ruokavaliosi kasvispainotteinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan vastaa viranomaisten kysymyksiin, ettei niitä voida käyttää minua ja perhettäni vastaan.
eipä noita käytännössä voi käyttää lapsen suojelemiseksi (=sinua vastaan), koska juoppoja ja nistejä vanhempia on suomessa vuokralähiöt täynnä. resurssit eivät vaan riitä kaikkien lapsien auttamiseen.
Juoppoja ja hulluja vanhempia on ihan omistusasunnoissakin ja yhteiskunnan korkeissa ja arvostetuissa viroissa. Terv.lasu
Ei meillä ainakaan. Eikä edes siitä että lapsen synttyä oon juonut muutaman oluen tai vähän viiniä, jopa kysyin ohjeita imetykseen liittyen, mutta neuvolassa ei edes pidetty ongelmana sitä jos juo vaikka lasin viiniä illallisella ja imettää sen päälle.