Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyden hyvät puolet

Vierailija
06.10.2025 |

Piristetään toisiamme ja jaetaan ajatuksia työttömyyden hyvistäkin puolista. Minä voin aloittaa: En tarvitse vaatteita paljon yhtään. Pari kotiasua riittää, hyvät ulkoiluvaatteet ja lenkkarit kyllä pitää olla. Vain parit housuja, musta leninki, muutama neule(takki). Parit kengät syksy/talveksi. 1 laukku. 1 takki. Aina samat korut. Samoin astioissa ja koko kodin tarpeissa. Vähän riittää, koti on siisti ja helppo pitää puhtaana. On aikaa siivota, käydä kaupassa. Etsin ale-tuotteita ja koostan niistä itse kokaten ateriat. On aikaa käydä ulkoilemassa ja kirjastossa. Neulon pieniä käsitöitä, katson telkkaria. Poltan halpoja tuikku-kynttilöitä.  Jos olisin töissä niin kaikki tämä käänteisesti sekä työmatkakulut ja oma ajan menettäminen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko eläkekertymä kasvaa työttömänä ollessa? Nuo ap:n mainitsemat asiat tein tietysti itsekin vaikka kävin töissä. 

Älkää nyt kuvitelko että te jotain eläkettä joskus saatte, siis se eläke ikä se on kohta jotain 85-90 ja summa eläkekatto jotain 400e tällä menolla.

Näillä elämäntavoilla tuskin elän edes nykyisin eläkkeeseen vaadittavaan ikään asti. Ihan sama kertyykö eläkettä.

Vierailija
22/30 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan tukina 900e vuokran maksetuksi, 590e perustoimeentulotuen osan tilille, sähkölaskun joka kalleimmillaan oli 120e/kk talvella, kotivakuutuksen 100€/vuosi.

Sitä lisäks julkisen terveydenhuollon ja reseptilääkkeet...esim. just sain reseptin erääseen 6kk kuuriin joka maksaa yhteensä 2220e,

Siitä tulee yhteensä yli 1660e/kk nettohyöty.

Miksi menisin paskaduuniin?

Näinhän se menee 👍🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen, joka lisää terveyttä.

Mahdollisuus kehittyä harrastuksissa jopa ammattilaiseksi.

Saa viettää ne parhaat vuodet lasten kanssa, tätä moni katuu jälkikäteen.

Säästää paljon kun on aikaa tehdä itse, oli kyse sitten auton korjaamisesta tai remontista ym.

Jossain töissä tulee fyysisiä vammoja, terveemmät eläkepäivät.

Pääsee rannalle kun on rantakeli ja hiihtämään kun hiihtokeli, aina vapaalla kun sää on otollinen.

Ei tule sairauslomakarenssia kuten monissa töissä nykyään.

Ei ole pomon kiristettävissä, eikä tarvitse stressata vaikkapa alisuoriutumisesta.

Ei tarvitse lähteä julkisiin keräämään koronaa ja ebolaa ja mitä niistä nykyään tuleekaan.

Ei ahdistavia ja nöyryyttäviä työvaatteita.

Ei ahdistavia asiakkaita, eikä pomon nöyryytystä.

Jne.

Vierailija
24/30 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuminen, joka lisää terveyttä.

Mahdollisuus kehittyä harrastuksissa jopa ammattilaiseksi.

Saa viettää ne parhaat vuodet lasten kanssa, tätä moni katuu jälkikäteen.

Säästää paljon kun on aikaa tehdä itse, oli kyse sitten auton korjaamisesta tai remontista ym.

Jossain töissä tulee fyysisiä vammoja, terveemmät eläkepäivät.

Pääsee rannalle kun on rantakeli ja hiihtämään kun hiihtokeli, aina vapaalla kun sää on otollinen.

Ei tule sairauslomakarenssia kuten monissa töissä nykyään.

Ei ole pomon kiristettävissä, eikä tarvitse stressata vaikkapa alisuoriutumisesta.

Ei tarvitse lähteä julkisiin keräämään koronaa ja ebolaa ja mitä niistä nykyään tuleekaan.

Ei ahdistavia ja nöyryyttäviä työvaatteita.

Ei ahdistavia asiakkaita, eikä pomon nöyryytystä.

Jne.

Jos näistä kaikista luopuu, niin eikö siitä tulisi saada aika merkittävä korvaus, eli aika paljon enemmän sitä rahaa, mitä järkeä siinä muutoin on?

Vierailija
25/30 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte tehdä mitään ja saa valvoa ja nukkua milloin huvittaa. On aikaa tehdä asioita aina ja ehkä parasta on se, että me opimme jos emme ennestään ole sellaisia - niin me opimme arvottamaan ihmiset sen henkilön itsensä takia, eikä sen takia mikä sen pankkitilin saldo sattuu olemaan.

Vierailija
26/30 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ihan ikävä pari kk sitten loppunutta kahden vuoden työttömyyttä kun tätä keskustelua lukee. Oli niin kiva lähteä talvella hiihtämään kello 10.00, kun oli ensin nukkunut yhdeksän tunnin yöunet.

Vierailija
27/30 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee ihan ikävä pari kk sitten loppunutta kahden vuoden työttömyyttä kun tätä keskustelua lukee. Oli niin kiva lähteä talvella hiihtämään kello 10.00, kun oli ensin nukkunut yhdeksän tunnin yöunet.

Mä ehdin tehdä kaikkee tuotakin, koska olen vain puolipäiväisessä työssä. Kokopäiväisessä työssä muistan kritisoineeni samaa, että on se prkl kun työssäkäyvällä ei ole mahdollisuutta edes valoisalla ulloiluun kuten työttömällä, ja sitten valitetaan kansanterveyden rappiota! Olen työajan lyhentämisen kannattaja siis!

Vierailija
28/30 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen harkinnut oravanpyörästä lähtemistä. Raha on varmasti suurin este työttömyyteen. Työttömänä ei ole varaa tehdä mitään mikä maksaa. Muuten elämä on työttömänä helppoa. Töissä jatkuva stressi ja vaikeuksia koko ajan. Aika ei riitä arkena harrastuksiin kun on töistä niin poikki. Mutta toisaalta rahaa on, niin että vapaapäivinä ja viikonloppuisin voi tehdä mitä huvittaa. Kalliimatkin harrastukset onnistuu vapaa aikana. Mutta se elämä työssä on tosi raskasta, päivästä päivään ja kovemmaksi menee.

Vierailija
29/30 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä on aikaa ja energiaa tehdä kaikenlaista. Töissä ollessa ei ole muuta kuin työ. Töiden jälkeen käyt kaupassa ja sitten teet ruokaa että jaksaa taas huomenna mennä töihin. Harrastuksiin tai edes kodin siivoamiseen ei tahdo riittää aikaa ja voimia kun työ vie kaiken. Ainoastaan rahattomuus on ankeaa työttömänä. Kaikilla muilla tavoilla elämää on enemmän työttömänä kuin töissä ollessa.

Vierailija
30/30 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä