Mikä on työttömyyden pahin puoli
Kertokaa? Ja etenkin ne ketkä ovat olleet yli puoli vuotta työttömänä. Alkuunhan se on varmaan ihan hauskaa kun on vapaa-aikaa.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Monet sellaiset ihmiset, jotka ovat ensinnäkin huonoja matikassa, he ovat köyhiä, olivatpa he töissä tai työttömänä tai missä vain, heillä ei ole sitä talouden hallintaa, kaikki menee heti eikä riitä, tuloista riippumatta.
Kun minulle tuli yt-ssä potkut, oli juuri saanut asuntoni maksettua (kun en tuhlannut kaikkea kiinan krääsään) ja sitten vastike oli sen 150e ja ansiosidonnainen 2 tonnia, että siinä jäi noi 1500e joka kuukausi täysin ylimääräistä, josta puolet sijoitin ja toisen puolen käytin ihanaan vuoden mittaiseen lomaan, oli varaa tehdä kaikki mitä ikinä halusi.
En ihan tarkalleen ottaen tiedä mitä tarkoitat mutta olen 46 v nainen ja olin kouluaikana aina huono matikassa. Oikeastaan se liittyi oppimisvaikeuksiin joten koko peruskoulun tökki.
Tämä ei liity mitenkään siihen miten fiksusti ja taloudellisesti elän tänä päivänä ja olen muutenkin aikuisena elänyt. Olen opastanut kaikkia viittä lastani miten kannattaa säästää rahaa. Aikoinaan asuimme perheen kanssa okt:saa uudella maalla ( itse rakennettu)
Nyt asun nuorimman lapsen kanssa uudehkossa rivitaloasunnossa.myöskin pk- seudulla. Tämä on siis omistusasunto. Tykkään matkustella ulkomailla ainakin sen kerran vuodessa.
Olen hyvin käytännönläheinen ihminen ( duunari ammatissa)
Ehkä tarkoitat yleistä elämänhallintaa?
se kun ilkeät ihmiset pakottavat MENEMÄÄN TÖIHIN! :'(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kohtelee kuin roskaa, rahaa ei ole tehdä mitään eikä ostaa edes tarpeellista.
Ei kohtele kun et kerro olevasi työtön.
Jää aika pinnallisiksi ihmissuhteiksi, jos ei edes työtä tai työttömyyttä kerrota.
Tuollainen ajatus on luulosairautta, kuvitelmaa. Olen ollut 21 v työttömänä ja on ollut elämäni parhainta aikaa. En haluu töihin, se sairastuttaa ihmisen ja menetät kaiken vapaan kun et jaksa koskaan mitään. Nyt olen rikkaampi kuin koskaan, teen paljon käsitöitä ja ostelen kirpparilta ja myyn kallliilla, rahaa tulee verottomana paljon. Palkkasi menee orpolle ja pakolaisille, etkä saa itse mitään.
Harrastuksia on valtavasti ja jaksaa käyd, ja kaikkea on. Työttömyys on parasta.
En tiedä onko tämä pahin puoli, voi olla siunauskin. On ollut aikaa pohtia ja ihmetellä asioita, ottaa hitaammin ja tutustua itseen sekä maailmaan. Sitä myötä olen kuitenkin huomannut kasvavan inhon ihmisiä kohtaan syntyvän, en siedä samalla tavalla asioita kuin ennen. Mutta kai se on seurausta monessa muussakin tapauksessa, missä elää ns. yhteiskunnan reunamilla.
Samaa voisi kysyä mikä on työlliseten pahin puoli, mikä on naiseuden ja miehisyyden pahin puoli, mikä on autoilunpuoli, mikä on lapsen pahin puoli, mikä on mummouden pahin puoli, mikä on politiikkojen pahin puoli....
Miksi aina työttömyydestä tehdään numero? Se on ihan sama kuin syöminen ja nukkuminen, kaupassa käynti... Omituista että jotkut rakastaa halveksuntaa niin paljon että pitää kaikkia asioita kyseenalaistaa, mutta ei itseään tyhmyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Prustarpeisiin riittämätön työttömyyskorvaus.
Tämä! Maan pitää, pitää kansalaisistaan huoli, että varat riittää lämpöön, ruokaan ja vaatteisiin.
Jos ei riitä, ei se ole mikään kotimaa.
Ihmiset ovat koko ajan työntämässä johonkin paska- duuneihin.
En oo löytänyt vielä huonoja puolia. Rahakaan ole ongelma. Elää vain suu säkkiä myöten. Siis siten että riittää.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 15 v työtön ja se on parasta mitä olla voi. Pahin puoli on että päivät on niin lyhyitä. On ihanaa olla työtön, en ole yhtään työihminen, olisi kauheeta mennä joka päivä töihin, menee pivä pilalle jos on töitä. Enempi vois rahaa tulla, mutta onneksi on leipäjonot, kun käy kolmessa kaupunissa samana päivänä niin saa paljon ruokaa pakastimeen, niin ei maksa mitään. No bensa mutta kimppakyydillä vuorotellen se kannattaa.
En yhtään ihmettele miksi eduskuntalaiset on kaikki työttömiä kun se on niin kivaa olla tekemättämitään. He vaan saavat ylisuurta korvausta, kun itse määräävät sen, mutta saavat myös ilmaiset ruuat ja juoppomatkat ympärimaailmaa.
Tuossahan sinulla menee varmaan vähintään 3h työtä kun käyt leipäjonoissa, ja lisäksi joudut laittamaan ruuat. Jos on töissä mistä pitää ja saa enemmän rahaa, ei tarvitse ikinä edes laittaa ruokaa jos ei halua. Kaiken voi ulkoistaa, mitä ei halua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset kohtelee kuin roskaa, rahaa ei ole tehdä mitään eikä ostaa edes tarpeellista.
On se aika outoa olla pukahtamatta mitään, jos joku kysyy, missä olet töissä tai opiskeletko. "En kommentoi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se aika outoa olla pukahtamatta mitään, jos joku kysyy, missä olet töissä tai opiskeletko. "En kommentoi"
Sanoo olevansa yrittäjä: Ostaa halvalla, myy kalliimmalla.
Sellainen on mielenkiintoinen seikka, että toiset ei arvosta sinun aikaasi jos olet työttömänä. Se tulee ilmi pienissä asioissa, esim fysioterapeutti täräytti "milloin sulle sopisi? eikun sähän pääset koska vaan kun et ole töissä", sukulaiset olettaa että kaikki järkätään heidän aikataulujen mukaan... Kun on töissä tai opiskelemassa, yhtäkkiä muilta löytyy joustoa ja ottavat huomioon sen, että sinulla on varmaankin kova kiire eivätkä odotuttele turhaan asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo olevansa yrittäjä: Ostaa halvalla, myy kalliimmalla.
Siitä seuraa taas lisäkysymyksiä, ja jos tuo on totta ja tienaa yrittäjyydestä pimeänä, niin siitä kannattaa vaieta. Olen kyllä joskus sanonut esim kampaajalla olevani töissä vaikken ollutkaan, koska mitä se sille kuuluu, ja noin välttää kiusallisen hetken ja "tulevaisuuden suunnitelmista" jutustelun.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on mielenkiintoinen seikka, että toiset ei arvosta sinun aikaasi jos olet työttömänä. Se tulee ilmi pienissä asioissa, esim fysioterapeutti täräytti "milloin sulle sopisi? eikun sähän pääset koska vaan kun et ole töissä", sukulaiset olettaa että kaikki järkätään heidän aikataulujen mukaan... Kun on töissä tai opiskelemassa, yhtäkkiä muilta löytyy joustoa ja ottavat huomioon sen, että sinulla on varmaankin kova kiire eivätkä odotuttele turhaan asioissa.
Työ on ihana tekosyy.
Itse olen ollut aina työttömänä kiireisin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tämä pahin puoli, voi olla siunauskin. On ollut aikaa pohtia ja ihmetellä asioita, ottaa hitaammin ja tutustua itseen sekä maailmaan. Sitä myötä olen kuitenkin huomannut kasvavan inhon ihmisiä kohtaan syntyvän, en siedä samalla tavalla asioita kuin ennen. Mutta kai se on seurausta monessa muussakin tapauksessa, missä elää ns. yhteiskunnan reunamilla.
Voi olla, että seuraat uutisia ja luet paljon nettiä ja ihmiskohtaamiset vähenee, tai vatvot paljon vanhoja mielessäsi, minkä jälkeen asiat tuntuu negatiivisemmilta. Kun on ihmisten kanssa yhteyksissä ja sosiaalisuutta on, huomaa että suurin osa on ihan ok ja mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Miten eroaa opiskelusta? Yliopistolla pitkään lojuminen, opintolainat tapissa, rahaa on vielä vähemmän, pitää opiskella. Toki työttömänä on enemmän aikaa harrastaa. Salikortti ei paljoa maksa esim. 40e saa jo hyvän salin. Lisäksi jos on osannut säästää voi tehdä halpoja äkkilähtöjä ulkomaille.
AP
Yleensä se työttömyys alkaa niiden opiskelujen (ammatillisten) suorittamisen jälkeen, jolloin ainakin minun tapauksessa tuli opintolainat maksettavaksi, jolloin elintaso putosi oleellisesti opiskeluaikoihin nähden. Lisäksi opiskelijana oli mahdollisuus kesätöihin, mutta työttömänä ei enää kelpaa kesätyöntekijäksi, koska opiskelija on työnantajan mielestä parempi valinta.
Se että muut ovat kateellisia sinulle siitä että voit maata kotona sohvalla ja räkiä kattoon ja juoda kaljaa päivät pitkät ja eurot sen kuin juoksee tilille. Uhkailtukin on, mutta ei minua pelota.
Sisällöltään köyhempää ja tarkoituksetonta elämää. Sosiaalisesti hankalaa, muut suhtautuvat negatiivisesti.