Tulli vaikeuksissa Kiinan verkkokaupan kanssa. Pitäisi saada loppumaan kokonaan
Kommentit (410)
Nyt tuli kiire tilata ziljoona pakettinyssykkä Temusta! Ja kuulkaas: kyllä sieltä tulee sitä samaa tuotetta, jota Puuilo, Tokmanni, Saiturin Pörssi ja muut vastaavat kaupat tuuttaavat. Paljon halvemmalla vaan....
Vierailija kirjoitti:
Siis tykkäisin istua sateella terassilla, jos olisi joku pikkumökki.
Mä voin istua sateella terassilla ihan omalla pihallanikin. Olen kuitenkin elämäni aikana asunut kerrostaloissakin (siis suunnilleen puolet elämästäni) , mutta vaikka introvertti olenkin, en kaipaa sitä, että lähin naapuri olisi kolmen kilometrin päässä. Asun paikassa, josta Helsingin rajalle on noin 2 km ja jossa klo 22-07 voin kaikessa rauhassa istua yksin laiturinnokassa. Tämä on sellainen nukkumalähiö eikä täällä liikehdintää klo 23 jälkeen (lähikauppa menee silloin kiinni) ole juuri muutoin kuin lähikuppilan ympäristössä. Ja ne kuppilan asiakkaatkin painelevat koteihinsa eivätkä tonne laiturille.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 292: "On kumma juttu! Itse en tilaa mitään ulkomailta, en Kiinasta enkä muualta. Olen kaiken tarvitsemani löytänyt Suomesta ja mielelläni vähän maksan siitä, että löydän heti sopivan eikä tarvitse odotella eikä palautella. Tarjouksia tosin kyttään, jos ei ole niin kiire heti ostaa.
Pieni palkkani ei riitä krääsän ja heikkolaatuisen ostoon vaan ostan sellaista joka kestää ja jonka voi myydä tai kierrättää, jos ja kun en enää tarvitse"
No sulla onkin suomalaisten kauppiaiden haluama maku. Mulla ei ole. En minäkään Kiinasta tilaile, mutta jätän vaan ostamatta, jos Suomesta tai muualtakaan Euroopasta ei mieleistäni tuotetta saa. Mulla on yhdessä huoneessa remontti vielä kesken ja siitä tulee steampunk-henkinen. Pikkuhiljaa olen hankkinut sitä huonetta varten huonekaluja. Suurin osa on löytynyt kirppiksiltä. Esim pöydäksi sinne tulee vanha Singerin ompelukonepöytä. Tuolin löytäminen olikin sitten todella
Temussa on tosi hienoja steampunk-juttuja. Itse tilasin ihan vasta sieltä pari taulua (ei ole vielä tulleet), mutta kaksi aiempaa on esillä ollut vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on väärin kulutettu. Pitää tilata sama tuote 5x hinnalla kotimaiselta kauppiaalta.
"Sama tuote" tarinan voisi jo lopettaa. Kiinassa on niin laidasta laitaan tuotantoa, että tuote voi olla samanlainen mutta sama se ei ole.
Ja sinä tiedät asian varmaksi, koska...?
Ongelmahan on juuri siinä, että sitä ei voi tietää varmaksi. Siis sitä, että tuote on sama. Suurella todennäköisyydellä se ei sitä ole, mutta ainahan voi onnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa on vaikka mitä myrkkyjä. Ihmiset ovat tyhmiä
Millä järjellä ajattelet Kiinalaisten myrkyttävät asiakkaansa? Eihän he silloin ostaisi uudestaan. Ja monet kivijalkakaupan tuotteetkin tehdään kiinassa. Juuri katsoin että hammaslangat ja harjaimet että kenkäni ovat ainakin Kiinalaisia mutta ostettu ihan suomesta. Ehkä muitakin mutta nuo nyt oli heti saatavissa esille. En jaksanut kaikkia penkoo. Hinta vain 10x suomitavarpissa verraten temuun. Jatkossa en siis osta suomesta kuin pakolliset. Muuten temutan kaiken mitä tarviin. Ja parasta kun paketti tulee kotiin. Ei tarvii hakea 40 km. Päästä suuntaansa eli 80 km. Edestakaista ajelua. Maksaahan se bensakin tätä nykyä jo 1.98 litra!
Niin me idiootit hypätään vaikka kallionkielekkeeltä kun se tehdään tarpeeksi helpoksi ja vaivattomaksi
Jos on aina kotona vuokra-asunnossa niin eikö saisi 20 eurolla kuukaudessa osta kirpputorilta tai Temusta jotain vaatetta tai kodintavaroita?
Kun ei ole harrastuksia, lemmikkejä eikä käy koskaan missään?
Aika jännä peruste kieltää jotain sen perusteella, että joku virasto ei pysy tahdissa mukana.
Temun taustalla on kansainvälinen PDD Holdings yhtiö joka on listattu pörssiin joten jos lähdetään kieltämään kansainvälisen yrityksen toimintaa niin ollaankin nopeasti vähän isompien kysymysten äärellä. Kiinalaisen tavaran verottaminen on Eu:n päätösten takana joten Suomessa asioille ei voida yhtään mitään. Mitä taas tulee yleisesti yksityisen kuluttajan ja yritysasiakkaan verokohtelun säätelyyn ollaankin taas uuden mielenkiintoisen asian edessä. Kuinka voidaan estää Kiinaa perustamasta tytäryhtiötä eurooppaan ja jatkamasta toimintaansa sen nimissä kuten ennenkin?
Palataanko siis ajassa taaksepäin protektionismin aikakauteen? Ei taida onnistua enää.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö muidenkin virastojen ottaa samanlainen lähestymiskulma kuin Tullin, joka ei selviydy tehtävistään.
THL:n johtaja voisi vihjata, että menkää yksityiselle tai tehkää ympäristöteko ja kuolkaa pois luonnonvaroja tuhlamasta.
No... vaihtoehtoinen ratkaisu on, että valtio lisää Tullilaitoksen määrärahoja, mikä toki on meidän veronmaksajien kukkarolta sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on väärin kulutettu. Pitää tilata sama tuote 5x hinnalla kotimaiselta kauppiaalta.
"Sama tuote" tarinan voisi jo lopettaa. Kiinassa on niin laidasta laitaan tuotantoa, että tuote voi olla samanlainen mutta sama se ei ole.
Ja sinä tiedät asian varmaksi, koska...?
Minua ihmetyttää lähinnä miten olet voinut välttyä kuulemasta tai lukemasta Temun tuotantoketjuihin, ihmisoikeuksiin ja ympäristöön liittyvistä ongelmista. Olet ihan hoomoilasena asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sama tuote. Temu myy pelkkää paskaa kopion kopiota, joka on tehty huonommista materiaaleista eikä välttämättä kestä edes matkaa Kiina-Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli kiire tilata ziljoona pakettinyssykkä Temusta! Ja kuulkaas: kyllä sieltä tulee sitä samaa tuotetta, jota Puuilo, Tokmanni, Saiturin Pörssi ja muut vastaavat kaupat tuuttaavat. Paljon halvemmalla vaan....
Ei ole samaa, eikä edes halvempaa. ja lisäksi tuotevastuu on aina maahantuojalla eli sulla. Myrkytä lapsesi Temun paskoilla ftalaattileluille, sinä olet vastuussa. Tapa läheisesi Temun sähkölaitteella, sinä vastaat laitteen sähköturvallisuudesta.
Ja: saat väärän tai risan tuotteen, yritäpä vaihtaa. Moniko on siinä onnistunut tai saanut rahat takaisin? Tietääkö joku yhtään tällaista tapausta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sama tuote. Temu myy pelkkää paskaa kopion kopiota, joka on tehty huonommista materiaaleista eikä välttämättä kestä edes matkaa Kiina-Suomi.
Temussa on monta eri myyjää. Sehän on vain myyntialusta myyjille.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä peruste kieltää jotain sen perusteella, että joku virasto ei pysy tahdissa mukana.
Et sitten tajua, että niiden paskojen nyssäköiden mukana tulee maahan myrkkyjä ja raskasmetalleja ja roinaa, jolla saa vaikka samanlaisen juoppoturvokkinaaman kuin Sanna Antikaisella. Help, kuka sellaista haluaa? Onko sun ihanne sellainen kirjava juoponnaama tai myrkytetyt lapset?
Tuoteturvallisuutta ei ole, tuotevastuuta ei ole. Kaikki vastuu on sinulla, jolla ei ole välineitä testata, voiko lelun ylipäätään antaa lapselle vai saako se siitä anafylaksian tai suusyövän tai mutaatioita sukusoluihin.
Temupaska on laadultaan paskaa ja sillä Kiina kiskoo sun pennoset Kiinaan ja samalla myrkyttää sinut kiitokseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei valvo raaka-aineita.
Entäs lapsityövoima ja työolot. Ei voi olla hääviä, kun halpaa.
Älkää tilatko temusta
Valitettavasti luksusbränditkin teetättävät tuotteensa näissä samoissa tehtaissa, mahdollisimman halvalla työvoimalla.
Nro 364: "Temussa on tosi hienoja steampunk-juttuja. Itse tilasin ihan vasta sieltä pari taulua (ei ole vielä tulleet), mutta kaksi aiempaa on esillä ollut vuoden."
Olen huomannut tuon itsekin. Mutta jos lähtee siitä, että Temusta ei saisi tilata, niiin sitten ollaan vaan ilman. Vaikka miten haluaisi tukea sauomalaista yrittäjää, niin ei se muuksi muutu, jos se yrittäjä ei tuota mitään sellaista, mitä haluaisin ostaa. Mun siskonpojalla on 3D-tulostin ja se tekee sillä aika mielettömiä juttuja, mutta hän elää noin muuten aika hektistä elämää enkä viitsi kysellä, ehtiskö tekemään mulle tällaisen tai tollasen. En kuitenkaan tarvitse esineitä niin paljon tai niin usein, että mun itse kannattaisi hankkia 3D-tulostinta.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 308: Olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi. Mä en saa ostamisesta juuri mitään iloa. Ihan sama, olisiko tuote suomalainen, saksalainentai kiinalainen. Saan huomattavasti enemmän iloa kaikesta, minkä jätän ostamatta (ja pankkitilin saldokin kiittää) kuin ostamastani. Kuitenkin - varsinkin nyt, kun oloneuvospäiväni alkoivat - olen ensimmäistä kertaa yli 9:ään vuoteen alkanut kiinnostua rivaripihastani. Ajatellut, että olisi ihan kiva istuskella siellä vaikka ensi elokuussa pimenevinä iltoina. Kenties kysyä naapurilta, maistuisiko lasillinen viiniä. Joten tulen laittamaan tuota pihaani. Ikävä kyllä ei tunnu suomalaisista kaupoista löytyvän oikein mitään, mitä sinne haluaisin. En tarvitse sinne mitään kulmasohvaa, jossa lyhyempikin osa on pidempi kuin minä itse. En aio järjestää pihallani mitään sukukokouksia :D Kun alan netistä etsiä puutarhan sisustusjuttuja, niin ensimm
Meillä on vanha "festarikalusto" pöytä hiottu ja kolot paikattu, sekä päällystetty erilaisilla lehdestä leikatuin kuvin, jotka on kiinnitetty venelakalla ja lakattu päältä sään kestäväksi. Hieno ja persoonallinen terassin ruokailuryhmä. Tykkään tehdä asioita itse ja tuunata vanhoja huonekaluja. Paikallisesta kangaskaupasta löytyy aina jotain kivaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temussa on monta eri myyjää. Sehän on vain myyntialusta myyjille.
Kaikkea sinäkin uskot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei valvo raaka-aineita.
Entäs lapsityövoima ja työolot. Ei voi olla hääviä, kun halpaa.
Älkää tilatko temusta
Valitettavasti luksusbränditkin teetättävät tuotteensa näissä samoissa tehtaissa, mahdollisimman halvalla työvoimalla.
Valitettavasti siellä on aika monia tehtaita ja nämä temut valmistetaan juuri niissä kaikkein huonoimmissa ja halvimmissa trehtaissa. Sinä luulet, että Kiina on yksi tehdas, jossa kaikki valmistetaan. Siinäpä esittelet omaa tyhmyyttäsi
Eristetty vanha mummonmökki, missä voisi olla myös talvella olisi myös kiva.