Tulli vaikeuksissa Kiinan verkkokaupan kanssa. Pitäisi saada loppumaan kokonaan
Kommentit (410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan sieltä. mistä saan halvalla, koska ei ole varaa kalliiseen tuotteeseen!
Kiinakrääsä se vasta kalliiksi tulee, samoin Ikean pahvipöydät ja -hyllyt.
Miten ne kalliiksi tulee ne Ikean tavarat? TV-taso oli itselläni ~5 vuotta ennen kuin ostin uuden. Maksoi muistaakseni viitisen kymppiä ja on ihan ehjä edelleenkin.
Saisin pitää hautaan asti jotain Iskun tv-tasoa, että se tulisi halvemmaksi.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aion ostaa Temusta maton. Suomen kauppojen matot tylsiä.
Mitä kemikaaleja saatkaan sen mukana kotiisi.
Ihan sama. Ei ole töitäkään, sama jos kuolee pois.
Ei meitä vanhempia työttömiä kauheasti kiinnosta, jos temun tuotteissa on myrkkyjä.
Kurjuutta on joka tapauksessa loppuelämä tiedossa. Mitä nopeampaa pääsee tästä maailmasta pois sen parempi.
Mitä sinä mitään edes tilaat, kun kuolemaa toivot? Jätät roskakuorman jälkeesi muiden riesaksi.
Onneksi Itse osaan iloita elämästä, vaikka olenkin vanha ja köyhä. Ei tahdo raha riittää, mutta si
No, nimenomaan siksi tilaan maton, kun vanha on rikki.
Vierailija kirjoitti:
Temullako ei vielä ole välivarastoja Euroopassa? Temuhan ei ole yksittäinen kauppa vaan kauppa-alusta, missä useat yritykset myyvät tuotteita, samaan tapaan kuin Amazon tai Zalando, Tori.fi jne.
En ole koskaan tilannut kiinakrääsää Torista, vaan etsinyt hyvää laatua. Sieltä sitä löytyy, kun jaksaa etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekko muka laadukas, pah.
Marimekko on kaunista, mutta kallista. Ihan laadukastakin kun oikein pesee. Mutta kun pelkkä nimi nostaa hinnan pilviin, niin en osta. Niin turhamainen en ole.
Mä taas en edes tykkää Marimekon kuoseista. En ole koskaan tykännyt. Kahdet Vallilan verhot mulla on. Molemmat kuitenkin vain olohuoneeseen. Kesäverhot ja talviverhot. Muissa huoneissa on sitten jotain ihan muuta.
Miksi te lähetätte Afrikkaan kuluneita vaatteita, kun siellä ei ole jätejärjestelmää, ovat pelkkä riesa.
Ostan Temusta tarpeeseen, ostan myös kirppareilta, en ikinä ostaisi mitään, mitä en tarvitse, ihan hullu ajatuskin. Onko todella niin, että suomalainen pitää toisia suomalaisia ajattelemattomina? Vai onko todella niin kuin sanotaan, että suomalainen maksaa 100 e, jotta naapuri ei saisi 50 e?.
Kuulemma eläkeläiset tilaa Temusta askartelu- ja käsityötarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
satanan ankeuttajat ja kurjistajat, suomalaisille ei mitään halvalla, elämän pitää olla puutetta ja kurjuutta ilman ilon pisaraakaan. Irwinin sanoin: haistakaa paska koko valtiovalta.
Ilo tulee elämään ihan muista asioista kuin tarpeettomasta krääsästä.
No, kaikilla ei ole esim. kesämökkiä.
No, nimenomaan.
siksi tilaan maton,
kun vanha on rikki.
Onko vanhakin siis ostettu Temusta?
Jos olisi rahaa niin minäkin ostaisin mummonmökin ja kävisin siellä saunomassa. Mutta ei ole. On vain kämäinen vuokra-asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan sieltä. mistä saan halvalla, koska ei ole varaa kalliiseen tuotteeseen!
Kiinakrääsä se vasta kalliiksi tulee, samoin Ikean pahvipöydät ja -hyllyt.
Miten ne kalliiksi tulee ne Ikean tavarat? TV-taso oli itselläni ~5 vuotta ennen kuin ostin uuden. Maksoi muistaakseni viitisen kymppiä ja on ihan ehjä edelleenkin.
Saisin pitää hautaan asti jotain Iskun tv-tasoa, että se tulisi halvemmaksi.
-eri
Mä istun nytkin Ikean työpöydän ääressä. 27 vuotta sitten hankin tän pöydän pojalleni, kun hän meni ekalle luokalle kouluun. Olen tätä maalannut ja vähän muutenkin tuunannut itse ja veikkaan, että kestää mun käytössä ainakin seuraavat 20 vuotta. En kiipeile pöydillä enkä kaatele sen paremmin maitoja kuin kaljojakaan pöydälle.
Vierailija kirjoitti:
No, nimenomaan.
siksi tilaan maton,
kun vanha on rikki.
Onko vanhakin siis ostettu Temusta?
Ei, en muista mistä. Niin vanha. Ei ollut vielä temua.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi rahaa niin minäkin ostaisin mummonmökin ja kävisin siellä saunomassa. Mutta ei ole. On vain kämäinen vuokra-asunto.
Niin, jos on aina kotona pikku vuokra-asunnossa niin voi joskus haluta ostaa maton tai karkkipussin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa kun jotkut valittaa Temusta ostamisesta näpytellessään viestiä Kiinassa tehdyllä ylihintaisella iPhonella.
Ja sinä näet jostakin kristallipallosta puhelimien merkitkin? Millä itse näppäilet, työpaikan tietokoneellako?
Huvituinkin niistä jotka käyttää iPhonea. Sinun puhelimesta en tiedä. Kaikki iPhonet tehdään Kiinassa. Itse näppäilen Vietnamissa tehdyllä Samsungilla.
Telkasta tulee ryysyrannan Jooseppi, kaikki katsomaan, ja edelleen, haistakaa paska koko valtiovalta, kyykyttäjät ja kurjistajat, me eletään vaan, vaikka piruuttaan.
Ei ole lemmikkiä eikä kesämökkiä. Ei edes saunaa eikä saunavuoroa. Ajattelin, että jos vuokrakämppään sen maton ostan. Olin koko kesän sisällä.
Kiinassa valmistetaan kaikki, joten kaikki tulee Kiinasta.
Eikö lemmikki krääsäkin ole turhaa? Osa ostaa jopa vaatteita koiralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
satanan ankeuttajat ja kurjistajat, suomalaisille ei mitään halvalla, elämän pitää olla puutetta ja kurjuutta ilman ilon pisaraakaan. Irwinin sanoin: haistakaa paska koko valtiovalta.
Ilo tulee elämään ihan muista asioista kuin tarpeettomasta krääsästä.
No, kaikilla ei ole esim. kesämökkiä.
Eikä kaikki edes halua kesämökkiä. Kun äiti kuoli, oli riskinä, että mä olisin saanut perinnöksi osan kesämökistä. Hieno paikka kyllä. Iso rantatontti sekä metsää. Mutta paikassa, jonne ei pääse julkisilla millään tavoin. Olisi pitänyt mennä autokouluun ja ostaa auto, jotta olisi voinut päästä välillä sinne hyttysten syötäväksi. Mun siskoni taas rakastaa mökillä olemista. Onneksi äidin perintö saatiin jaettua niin, ettei siitä hyttyspuskasta tullut mitään mulle. Kun isä aikanaan kuolee, sitten asia on taas tapetilla. Mutta uskon vahvasti, että saadaan sekin perintö jaettua sulassa sovussa niin, ettei mulle tule sieltä edes yhtä ainoaa hyttystä :)
Nro 308: Olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi. Mä en saa ostamisesta juuri mitään iloa. Ihan sama, olisiko tuote suomalainen, saksalainentai kiinalainen. Saan huomattavasti enemmän iloa kaikesta, minkä jätän ostamatta (ja pankkitilin saldokin kiittää) kuin ostamastani. Kuitenkin - varsinkin nyt, kun oloneuvospäiväni alkoivat - olen ensimmäistä kertaa yli 9:ään vuoteen alkanut kiinnostua rivaripihastani. Ajatellut, että olisi ihan kiva istuskella siellä vaikka ensi elokuussa pimenevinä iltoina. Kenties kysyä naapurilta, maistuisiko lasillinen viiniä. Joten tulen laittamaan tuota pihaani. Ikävä kyllä ei tunnu suomalaisista kaupoista löytyvän oikein mitään, mitä sinne haluaisin. En tarvitse sinne mitään kulmasohvaa, jossa lyhyempikin osa on pidempi kuin minä itse. En aio järjestää pihallani mitään sukukokouksia :D Kun alan netistä etsiä puutarhan sisustusjuttuja, niin ensimmäisenä tulee Temun mainokset. Ja joo, en tilaa niitä Temusta vaan olen mieluummin kokonaan ilman. Olisi kuitenkin ihan kiva, jos saisin pihastani itselleni mieluisan.
Isäni oli arkkitehti ja Alvar Aallon hyvä ystävä. Mä sain aikoinaan Alvar-sedältä lahjaksi lastenhuoneen pöydänkin. Siis sitä hänen designeaan. Koko lapsuuteni ja nuoruuteni elin skandinaavisella designellä sisustetuissa kodeissa. Jotenkin se jäi selkäytimeen, että sisustuksen pitää olla tällaista. Vaikkei siitä itse olisi tykännytkään, niin olihan se nyt hyvänen aika tyylikästä ja hienoa. Vasta noin 20 vuotta sitten, kun esikoinen muutti omilleen, tajusin, että mähän voin sisustaa kotini just niinkuin itse haluan. Mun kotini on satavarmasti jokaisen asuntovälittäjän pahin painajainen (jokainen huone ihan eri teemalla), mutta enpä mä ole tätä myymässäkään. Siskoni joskus otti puheeksi, mitä tehdään aikanaan vanhempieni irtaimistolle. Olen sanonut, että mä en halua sieltä yhtikäs mitään. Olkoon vaan miten hienoa ja kallista designeä, niin eivät ole siltikään mun makuuni enkä omaan kotiini tule ottamaan sieltä ensimmäistäkään esinettä. Siskollani on sama maku kuin vanhemmillani, joten roudatkoon mun puolestani omaan kotiinsa kaiken.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/