Tulli vaikeuksissa Kiinan verkkokaupan kanssa. Pitäisi saada loppumaan kokonaan
Kommentit (389)
Vierailija kirjoitti:
Eikö lemmikki krääsäkin ole turhaa? Osa ostaa jopa vaatteita koiralle.
Mä virkkasin mun kissalle söpön pipon. Se ei tykännyt.
Olisi niin ihanaa lähteä aina välillä johonkin maaseudulle, jos olisi rahaa pikkuiseen mummonmökkiin, mutta ei ole.
Siksi ostan Temusta koska yrittäjien hinnat ovat karanneet käsistä vaikka saavat yritystukia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan sieltä. mistä saan halvalla, koska ei ole varaa kalliiseen tuotteeseen!
Kiinakrääsä se vasta kalliiksi tulee, samoin Ikean pahvipöydät ja -hyllyt.
Miten ne kalliiksi tulee ne Ikean tavarat? TV-taso oli itselläni ~5 vuotta ennen kuin ostin uuden. Maksoi muistaakseni viitisen kymppiä ja on ihan ehjä edelleenkin.
Saisin pitää hautaan asti jotain Iskun tv-tasoa, että se tulisi halvemmaksi.
-eri
Ikään kaapit hajosivat tytöllä vähäisen käytön jälkeen, hylly ei seinällä pysynyt. Pieneen asuntoon Ikean lipasto on aivan liian suuri. Tauluista väri haalistunut.
Onneksi ei enää Ikean roinaa kotiinsa tuo. Papan vanhat puiset kalusteet itse uudisti. Hienot tuli ja kestää lopun elämän.
Temuttajilla täytyy puuttua joku palikka pääkopasta, kun ihan testatusti ja todistetusti ne tavarat sisältää mm. raskasmetalleja ja jopa syöpää aiheuttavia kemikaaleja. Tuotteen materiaali voi olla ihan mitä vain, puuvillana myyty tuote ei välttämättä ole puuvillaa nähnytkään. Temun tuotteet on kopioita ja ne myydään halvalla juuri siksi, kun millään ei ole mitään väliä. Ei turvallisuudella, ei eettisyydellä ei millään muulla kuin kovalla volyymilla.
Tokmannin krääsän valmistuttaja huolehtii, että tavara ei ole mitä sattuu. Tavaraa myös testataan ja takaisinvedetään, mikäli siinä on vikaa/myrkkyjä. Ei toki välttämättä kaikkia. Mutta temutavara on 100% testaamatonta, todnäk. feikkiä paskaa.
En osta temusta mitään ja vältän muutenkin Kiinassa tehdyn roinan ostamista. Jos joku temuttaa niin ei oikeastaan minun persettä kutittele, säälittää vain ja ihmetyttää ko. henkilön typeryys. Toivottavasti ei sitten leukemia pääse yllättämään, sen kun voi saada bonuksena halvan kaupan päällisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Temuttajilla täytyy puuttua joku palikka pääkopasta, kun ihan testatusti ja todistetusti ne tavarat sisältää mm. raskasmetalleja ja jopa syöpää aiheuttavia kemikaaleja. Tuotteen materiaali voi olla ihan mitä vain, puuvillana myyty tuote ei välttämättä ole puuvillaa nähnytkään. Temun tuotteet on kopioita ja ne myydään halvalla juuri siksi, kun millään ei ole mitään väliä. Ei turvallisuudella, ei eettisyydellä ei millään muulla kuin kovalla volyymilla.
Tokmannin krääsän valmistuttaja huolehtii, että tavara ei ole mitä sattuu. Tavaraa myös testataan ja takaisinvedetään, mikäli siinä on vikaa/myrkkyjä. Ei toki välttämättä kaikkia. Mutta temutavara on 100% testaamatonta, todnäk. feikkiä paskaa.
En osta temusta mitään ja vältän muutenkin Kiinassa tehdyn roinan ostamista. Jos joku temuttaa niin ei oikeastaan minun persettä kutittele, säälittää vain ja ihmetyttää ko. henkilön typer
Jep. Hyvä että sinulta ei puutu palikkaa ja ostat kotimaista.
Nro 341: "Voi vitsi. Minä olisin ottanut kesämökin heti, jos olisi ollut rahaa maksaa sen kulut.
Kesämökki olisi niin ihana tai mummonmökki mihin voisi myös talvella mennä, ai että."
Ymmärrän ihan hyvin. Olet vähän kuin mun sisko. Kauan sitten, kun lapset olivat pieniä, mentiin exän kanssa viikoksi mun siskon mökille. Siis ihan vain me, siellä ei ollut muita. Satoi koko ajan ja mun "ihana" mökkeily oli veden kantamista kaivosta, ruuan laittoa puuhellalla, lasten viemistä ulkohuussiin, saunassa veden lämmitystä niin pesuun kuin tiskaukseen jne. Exä taas vietti siellä päivänsä kalastelemalla yms. Sunnuntaina mentiin ja tosiaan tarkoitus oli olla viikko. Torstaiaamuna ilmoitin, että minä lähden tänään takaisin kaupunkiin ja jos joku haluaa jäädä tänne, niin ihan fine. Noh, kaikki lähtivät kaupunkiin. Jälkeenpäin sanoin, että jos haluan vielä joskus mökkeillä, voin pakata lapset, hernekeittopurkit, taskulampun , vesikanisterin ja ämpärin meidän vaatehuoneeseen ja repiä seteleitä siellä silpuksi. Yhdellä oven avauksella kuitenkin pääsen sieltä pois :D
Sen verran tähän nyt kuitenkin vielä, että asun rivitaloasunnossa. Voin grillailla hiiligrillillä omalla pihallanikin. Asunnossani on sauna (tosin sähkösauna), mutta en mä koskaan sauno. Saunan sulakkeetkin on irti ja sauna toimii mulle vain varastona. Lisäksi kotioveltani on noin 200 m uimarannalle.
Kun äitini aikoinaan pääsi pikkupaikkakunnalta Helsinkiin, ei oikein koskaan olisi edes halunnut käydä kotipaikkakunnallaan. Tosin halusi tulla haudatuksi sinne, mutta elävänä ei siellä viihtynyt. Tässä suhteessa olen aika samanlainen kuin äitini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan sieltä. mistä saan halvalla, koska ei ole varaa kalliiseen tuotteeseen!
Kiinakrääsä se vasta kalliiksi tulee, samoin Ikean pahvipöydät ja -hyllyt.
Miten ne kalliiksi tulee ne Ikean tavarat? TV-taso oli itselläni ~5 vuotta ennen kuin ostin uuden. Maksoi muistaakseni viitisen kymppiä ja on ihan ehjä edelleenkin.
Saisin pitää hautaan asti jotain Iskun tv-tasoa, että se tulisi halvemmaksi.
-eri
Ikään kaapit hajosivat tytöllä vähäisen käytön jälkeen, hylly ei seinällä pysynyt. Pieneen asuntoon Ikean lipasto on aivan liian suuri. Tauluista väri haalistunut.
Onneksi ei enää Ikean roinaa kotiinsa tuo. Papan vanhat puiset kalusteet itse uudisti. Hienot tuli ja kestää lopun elämän.
No selvästi teidän tytöllä on paljon ronskimmat otteet kuin itselläni, kun en ole tuollaisia ongelmia kohdannut. Ja toisekseen, mä en haluakaan mitään ikuisia kalusteita, että mummolan kalusteet saa edelleenkin pysyä niillä sijoillaan missä ovat tähänkin asti viihtyneet.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 308: Olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi. Mä en saa ostamisesta juuri mitään iloa. Ihan sama, olisiko tuote suomalainen, saksalainentai kiinalainen. Saan huomattavasti enemmän iloa kaikesta, minkä jätän ostamatta (ja pankkitilin saldokin kiittää) kuin ostamastani. Kuitenkin - varsinkin nyt, kun oloneuvospäiväni alkoivat - olen ensimmäistä kertaa yli 9:ään vuoteen alkanut kiinnostua rivaripihastani. Ajatellut, että olisi ihan kiva istuskella siellä vaikka ensi elokuussa pimenevinä iltoina. Kenties kysyä naapurilta, maistuisiko lasillinen viiniä. Joten tulen laittamaan tuota pihaani. Ikävä kyllä ei tunnu suomalaisista kaupoista löytyvän oikein mitään, mitä sinne haluaisin. En tarvitse sinne mitään kulmasohvaa, jossa lyhyempikin osa on pidempi kuin minä itse. En aio järjestää pihallani mitään sukukokouksia :D Kun alan netistä etsiä puutarhan sisustusjuttuja, niin ensimmäisenä tulee Temun mainokset. Ja joo, en tilaa niitä Temusta vaan o
Kummisetältäni sain 1900- luvun lasikaapin, tammea. Vähän se on kolhunen, mutta niin kaunis, elämää nähnyt. Vieressä pöydän päällä soi vanha putkiradio. Hieno on ääni siinä.
Pihaterassille hankin Oulun vankilassa tehdyn vanhan keinun, katoksellisen. Siinä on hyvä istua. Pöydän virkaa toimittaa vanha metallipöytä ja vierellä pari samaa sarjaa olevat metallituolit. Kasvit olen saanut tuttavilta, muutaman ostanut. Kelpaa.
En tykkää yhtään niistä muovisohvista ja -tuoleista.
308
Liittyykö tämä Ukrainan sodan pakotteisiin? Laajenevatko ne koskemaan myös Kiinaa?
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 341: "Voi vitsi. Minä olisin ottanut kesämökin heti, jos olisi ollut rahaa maksaa sen kulut.
Kesämökki olisi niin ihana tai mummonmökki mihin voisi myös talvella mennä, ai että."
Ymmärrän ihan hyvin. Olet vähän kuin mun sisko. Kauan sitten, kun lapset olivat pieniä, mentiin exän kanssa viikoksi mun siskon mökille. Siis ihan vain me, siellä ei ollut muita. Satoi koko ajan ja mun "ihana" mökkeily oli veden kantamista kaivosta, ruuan laittoa puuhellalla, lasten viemistä ulkohuussiin, saunassa veden lämmitystä niin pesuun kuin tiskaukseen jne. Exä taas vietti siellä päivänsä kalastelemalla yms. Sunnuntaina mentiin ja tosiaan tarkoitus oli olla viikko. Torstaiaamuna ilmoitin, että minä lähden tänään takaisin kaupunkiin ja jos joku haluaa jäädä tänne, niin ihan fine. Noh, kaikki lähtivät kaupunkiin. Jälkeenpäin sanoin, että jos haluan vielä joskus mökkeillä, voin pakata lapset, hernekeittopurkit, taskulampun , vesikani
Oi, minä tykkäsin istua sateella terassilla ja juoda kahvia tai kuumaa teetä ja katsella luontoa.
Siis tykkäisin istua sateella terassilla, jos olisi joku pikkumökki.
Vierailija kirjoitti:
Se voisi olla tosi vanha kunhan ei olisi umpihomeessa.
Etsin osaa yhteen tekniseen laitteeseen. Kun hakutulokset antoi pelkkää Temua, totesin, että ostan mieluummin uuden suomalaisesta kaupasta. Minä en puhelimeeni asenna Temun sovellusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voisi olla tosi vanha kunhan ei olisi umpihomeessa.
Ja ulkovessa käy.
Minä en halua matkustaa. Haluaisin mummonmökin ja ulkovessa kävisi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Siksi ostan Temusta koska yrittäjien hinnat ovat karanneet käsistä vaikka saavat yritystukia
Mitkä yritykset saavat tukia ja mihin tarkoituksiin
Palstalla on selkeesti Tokmannin myynnineditäjä.
Voi vitsi. Minä olisin ottanut kesämökin heti, jos olisi ollut rahaa maksaa sen kulut.
Kesämökki olisi niin ihana tai mummonmökki mihin voisi myös talvella mennä, ai että.