Tulli vaikeuksissa Kiinan verkkokaupan kanssa. Pitäisi saada loppumaan kokonaan
Kommentit (414)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä kyllä huvittavaa, kun se oli nimenomaan kansainväliset yritykset, jotka halusivat tämän "rajattoman maailman", niin nyt kun se ei enää palvele yksin niiden etua, niin se onkin katastrofi?
Tuotanto ei ole Kiinassa yms sen takia, että länsimaalaiset halusivat polkuhintaista krääsää, vaan siksi, että yritykset halusivat polkuhintaista työvoimaa, johon länsimaalaiset ei enää suostuneet.
Aamen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitä nämä temun vastustajat ulisee täällä palstoilla. Mitä se heille kuuluu, jos joku haluaa ostaa ulkomailta tavaraa. Kukaan ei heitä pakota sieltä ostamaan.
Ei ole kyse vain omasta navasta kuten sinulla. Kyse on myös ihmisoikeuksista ja ympäristöstä, joista meidän kaikkien pitäisi olla huolissaan.
Oletko ihan tutkinut asiaa juurta jaksaen? Tiedäthän että temun tuotteissa on linkit valmistajan kotisivuille yms infolle?
Oletko todella sitä mieltä että Tokmannin myymät tuotteet ovat kaikki valmistettu normeilla, joita nostat esille? Jos olet, mihin perustat väitteesi?
Vierailija kirjoitti:
Esim. Marimekko työnantajana:
Marimekossa työskentelee yli 470 (kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettu luku) ammattilaista yhdeksässä maassa.
Temu-ääliöiden tulkintaa.
Se tarkoittaa Aasian markkinoita myynnin näkökulmasta. Ulkomailla Marimekko tosiaan tekee, mutta että samoissa tehtaissa kuin Teemu-tavarat? Epäilen.
Marimekko on jo melko suosittu brändi Japanissa, Muumien ohella. Siellä on kuitenkin kasvunvaraa, väkimäärä on huikea. Ja varmasti muuallakin Aasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on väärin kulutettu. Pitää tilata sama tuote 5x hinnalla kotimaiselta kauppiaalta.
"Sama tuote" tarinan voisi jo lopettaa. Kiinassa on niin laidasta laitaan tuotantoa, että tuote voi olla samanlainen mutta sama se ei ole.
Kukaan ei valvo raaka-aineita.
Entäs lapsityövoima ja työolot. Ei voi olla hääviä, kun halpaa.
Älkää tilatko temusta
Valitettavasti luksusbränditkin teetättävät tuotteensa näissä samoissa tehtaissa, mahdollisimman halvalla työvoimalla.
Luksusbrändit määrittelevät käytetyt standardit ja raaka-aineet, koska joutuvat itse maahantuojana vastaamaan seurauksista, jos tuote ei vastaa EU:n lainsäädäntöä.
Joo, ja AV:laisen käsitys luksusbrändistä myöskin varmaan vähän eroaa todellisudesta. Ja eikä niitä nyt siihen Temu-Shein-AliExpress -osastoon voi verrata.
Eikä se samat tehtaat -satukaan ihan paikkaansa pidä. Mutta on siinä vähän perää. Löytyy videoita, missä käydään Kiinassa vaatealan tukkumessuilla. Saman tuottajan kympin tuotatokustannusten bulkkipaita päätyy länsimaiselle isolle merkille, joka omien lisäystensä jälkeen lätkäisee sille vaikkapa 200 euron hinnan.
No nyt on kohu saatu aikaan.mitä sanoo trump?
Vierailija kirjoitti:
Länsimaissa on ensinnäkin hemmetin tylsä vaatevalikoima. Aina sitä samaa mustaa tai harmaata tunikaa, ehkä muutama värikkäämpi vaate joukossa mutta nekin jotain kokoa 34 ja niitä yksi jäljellä. Minä haluan värikkäitä vaatteita isossa koossa, ja nyt ette edes aloittaa siitä laihduttamisesta. Minulla on oikeus pukeutua kuten parhaaksi katson kuten minulla on myös oikeus olla ylipainoinen. Kenelläkään puolestaan ei ole oikeutta haukkua minua siitä.
Suomessa myytävissä naisten vaatteissa ainakin valikoimat on tosiaan hyvin suppeat. Ja ihan kokoon katsomattakin. Jos jotain erilaista haluaa ja vielä suht edulliseen hintaan, niin pakko hankkia jostain ulkomailta.
Ei meidän koti ole vuorattu millään turhalla temu-krääsällä, mutta joitain hyviä löytöjä käyttöön ja tarpeeseen ollaan sieltä tehty. Pääosin kaikki on ollut sitä mitä pitikin ja olen positiivisesti yllättynyt laadusta. Pari tuotetta on ollut huonoja, mutta se on ollut ennemminkin oma moka, kun en ollut lukenut riittävän tarkasti tuotteen tietoja ja arvosteluja. Ollaan hankittu esim. tarvikkeita autoon, siivoukseen, huonekalujen tuunaukseen ja myös joitain vaatteita. Vaatteet ovat kestäneet käyttöä ja pesua.
Mielelläni ostaisin kotimaista, mutta kun mikään ei enää ole oikeastaan kotimaista. Huonolaatuisia tuotteita kovalla hinnalla kaupat pullollaan.
Kirppareilta en ole enää vuosiin löytänyt mitään kunnollista. Eikä mulla ole aikaa kierrellä kirppiksiä, kun se on niin sattumaa onko siellä sitä mitä tarvii.
Ja mitään muuta vaihtoehtoa ei tietenkään edes mietitä kuin tilaamisen kieltämistä. Onko mitään oikeaa syytä hankaloittaa ihmisten elämää lisää? Vai voisiko kerrankin Suomessa purkaa liian raskaita rakenteita ja yrittää sovittaa valtio nykyaikaan eikä toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Länsimaissa on ensinnäkin hemmetin tylsä vaatevalikoima. Aina sitä samaa mustaa tai harmaata tunikaa, ehkä muutama värikkäämpi vaate joukossa mutta nekin jotain kokoa 34 ja niitä yksi jäljellä. Minä haluan värikkäitä vaatteita isossa koossa, ja nyt ette edes aloittaa siitä laihduttamisesta. Minulla on oikeus pukeutua kuten parhaaksi katson kuten minulla on myös oikeus olla ylipainoinen. Kenelläkään puolestaan ei ole oikeutta haukkua minua siitä.
Suomessa myytävissä naisten vaatteissa ainakin valikoimat on tosiaan hyvin suppeat. Ja ihan kokoon katsomattakin. Jos jotain erilaista haluaa ja vielä suht edulliseen hintaan, niin pakko hankkia jostain ulkomailta.
Muistan omilta nuoruusvuosiltani, miten mahdotonta Suomessa oli löytää koon 34-35 naisten kenkiä. Lasten kenkiä löytyi, mutta ei aikuisten. Ymmärrän kyllä, että koska kysyntä oli vähäinen siinä koossa, niin valikoimaa ei ollut. Aikoinaan sairaanhoito-opistossa piti ostaa valkoiset työkengät (oli tammikuu) ja kun kiertelin stadin kauppoja eikä työkenkiä ollut siinä koossa yhtään missään ja menin sitten lastenosastolle, niin yhdessä paikassa mulle myyjä pilkallisesti nauroi, että eihän nyt LAPSILLE tammikuussa osteta valkoisia kenkiä. Juupa juu. Onneksi ope oli sen verran reilu, että sain käyttää kirkkaanpunaisia kenkiä. Muistan myös, kun parikymmentä vuotta sitten meniin ekaa kertaa työmatkalle Floridaan. Meinasin pyörtyä, kun kaupat oli pullollaan mitä erilaisimpia kenkiä ja myös mun koossa. Jouduin ostamaan sieltä uuden matkalaukunkin, jotta sain tuotua Suomeen kaikki sieltä ostamani kengät. Ostin siis kenkiä sekä itselleni, siskolleni, että siskoni tyttärelle. Nyt on onneksi tassu jo iän myötä levinnyt niin, että koko 36 sopii vähän paksumman sukan kanssa. Ja tässä iässä voi juhliinkin mennä jo jollain lättäkengillä.
Summa summarum: jos suomalainen kauppias ei halua myydä mitään mulle, niin turha itkeä, jos en ostakaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitä nämä temun vastustajat ulisee täällä palstoilla. Mitä se heille kuuluu, jos joku haluaa ostaa ulkomailta tavaraa. Kukaan ei heitä pakota sieltä ostamaan.
Ei ole kyse vain omasta navasta kuten sinulla. Kyse on myös ihmisoikeuksista ja ympäristöstä, joista meidän kaikkien pitäisi olla huolissaan.
Oletko yrittäjä, joka on huolissaan kerärystä omaisuudesta.
Nyt lähti taas tilaus Temulle ja Suomen tulli voisi kyllä palkata lisää henkilöitä
Temun asiakkaat ovat tietämättömiä ja sivistymättömiä moukkia.
Vierailija kirjoitti:
Temun asiakkaat ovat tietämättömiä ja sivistymättömiä moukkia.
Jos luulet että tällaisella naurettavalla haukkumisella on mitään vaikutusta meihin, jotka Temusta ostavat, olet väärässä. Sen sijaan että raivoat anonyymeilla palstoilla toisten ostoksista, pysähdy hetkeksi ja mieti mistä vihasi kumpuaa ja kannattaisiko sille tehdä jotain.
Esim. Marimekko työnantajana:
Marimekossa työskentelee yli 470 (kokoaikaisiksi työntekijöiksi muutettu luku) ammattilaista yhdeksässä maassa.
Yhtiö elää kansainvälistä kasvuvaihetta. Toiminnan laajentumisen kautta kansainvälisen liiketoiminnan osaaminen on entistä tärkeämpää Marimekossa. Tärkeimmät strategiset fokusalueemme tuleville vuosille, esimerkiksi vastuullisuus, kasvun kiihdyttäminen Aasiassa ja arvoketjun digitalisoinnin laajentaminen, tarjoavat kiinnostavia uramahdollisuuksia. 😄😄😂😂