Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulli vaikeuksissa Kiinan verkkokaupan kanssa. Pitäisi saada loppumaan kokonaan

Vierailija
06.10.2025 |

Älkää hyvät ja pahat ihmiset tilatko Kiinasta minkään vuoksi

https://yle.fi/a/74-20182083

Kommentit (410)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei euroakaan merikaapelien katkojille! Lisäksi euro Kiinalle = euro kan san mur halle.

Tehkäämme siis vastuullisia kulutusvalintoja ja jättäkäämme kiinanromut hyllyyn pölyttymään, niin verkkokaupassa kuin kivijalassakin! 

Suomessa ei myydä kaikkia tuotteita mitä ulkomailta saa tilattua. 

Ostin cittarissa la lippiksen,made on China!

Mun poika sai Trumpin edellisellä kaudella USAsta tuliaisiksi MAGA-lippiksen. Siinäkin lukee "Made in China" :D

Vierailija
302/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aion ostaa Temusta maton. Suomen kauppojen matot tylsiä.

Mitä kemikaaleja saatkaan sen mukana kotiisi. 

Ihan sama. Ei ole töitäkään, sama jos kuolee pois.

Ei meitä vanhempia työttömiä kauheasti kiinnosta, jos temun tuotteissa on myrkkyjä.

Kurjuutta on joka tapauksessa loppuelämä tiedossa. Mitä nopeampaa pääsee tästä maailmasta pois sen parempi.

Mitä sinä mitään edes tilaat, kun kuolemaa toivot? Jätät roskakuorman jälkeesi muiden riesaksi. 

Onneksi Itse osaan iloita elämästä, vaikka olenkin vanha ja köyhä. Ei tahdo raha riittää, mutta siihen mihin ei ole varaa, niin sitä en tarvitse. Temusta ei tarvitse kattiloita eikä mattojakaan tilata, vanhat kelpaa hyvin. Olohuoneen pöydän ostin tori.fi:stä 20 eurolla ja myyjä ystävällisesti toi sen kotiini. Talvikengät sain tyttäreltäni, jolle eivät sopineet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan sieltä. mistä saan halvalla, koska ei ole varaa kalliiseen tuotteeseen!

Vierailija
304/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko muka laadukas, pah.

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 292: "On kumma juttu! Itse en tilaa mitään ulkomailta, en Kiinasta enkä muualta. Olen kaiken tarvitsemani löytänyt Suomesta ja mielelläni vähän maksan siitä, että löydän heti sopivan eikä tarvitse odotella eikä palautella. Tarjouksia tosin kyttään, jos ei ole niin kiire heti ostaa. 

Pieni palkkani ei riitä krääsän ja heikkolaatuisen ostoon vaan ostan sellaista joka kestää ja jonka voi myydä tai kierrättää, jos ja kun en enää tarvitse
"

No sulla onkin suomalaisten kauppiaiden haluama maku. Mulla ei ole. En minäkään Kiinasta tilaile, mutta jätän vaan ostamatta, jos Suomesta tai muualtakaan Euroopasta ei mieleistäni tuotetta saa. Mulla on yhdessä huoneessa remontti vielä kesken ja siitä tulee steampunk-henkinen. Pikkuhiljaa olen hankkinut sitä huonetta varten huonekaluja. Suurin osa on löytynyt kirppiksiltä. Esim pöydäksi sinne tulee vanha Singerin ompelukonepöytä. Tuolin löytäminen olikin sitten  todella vaikeaa. Lopulta löytyi. Italiasta. En mä nyt sinne mitään Artekin tuolia halua vaan tuolin pitää olla sen huoneen muuhun sisustukseen sopiva. 

Vierailija
306/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

satanan ankeuttajat ja kurjistajat, suomalaisille ei mitään halvalla, elämän pitää olla puutetta ja kurjuutta ilman ilon pisaraakaan. Irwinin sanoin: haistakaa paska koko valtiovalta.

Ilo tulee elämään ihan muista asioista kuin tarpeettomasta krääsästä.

Vierailija
307/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kun jotkut valittaa Temusta ostamisesta näpytellessään viestiä Kiinassa tehdyllä ylihintaisella iPhonella.

Vierailija
308/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen tuotu viime vuonna alle 30 miljoonaa pakettia Kiinasta. Hollantiin samaan aikaan viety 1100 miljoonaa pakettia Kiinasta. Voitte tilata 40 kertaa enemmän Temusta kuin tähän asti. 

Minkä takia pitäisi tilata enemmän, siksikö että voittaisimme muut maat tuossa hulluudesta? Päinvastoin, Suomen pitäisi tässäkin asiassa näyttää esimerkkiä ja ihmisten lopettaa Kiinan rahoittaminen sekä  tavaran hamstraaminen. 

Tosin sehän kertoo vain ihmisen omasta mielen tilasta, jos täytyy tilailla aina vaan lisää, vaikka kaapit ovat jo täynnä. Kaikkea kivaa ja uutta on pakko saada. Se nostaa mielihyvän tunnetta ja hetken ihminen on onnellinen,mutta se onni ei kauaa kestä. Masismieli vaatii lisää ostoja ja mielihyvää. Riippuvuutta se on, jos Temu vetää puoleensa. Holismia on monenlaista. 

Mutta kun ihminen ymmärtää sen, että mielenrauhaa tuo parhaiten luonnossa oleskelu ja puuhailu tuttujen kanssa sekä tavarapaljoudesta luopuminen, siisti ja puhdas elinympäristö. 

Vierailija
309/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kun jotkut valittaa Temusta ostamisesta näpytellessään viestiä Kiinassa tehdyllä ylihintaisella iPhonella.

Maksoin iPhonestani 250 € ja tämä kestää käytössä vuosia. Aika hankalaa on nykyään elää ilman älypuhelinta tai tietokonetta (mahdollista toki).

Vierailija
310/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän yritykset sanovat asiaan jos heiltä kielletään Kiinasta ostaminen?

Vierailija
311/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekko muka laadukas, pah.

Marimekko on kaunista, mutta kallista. Ihan laadukastakin kun oikein pesee. Mutta kun pelkkä nimi nostaa hinnan pilviin, niin en osta. Niin turhamainen en ole.

Vierailija
312/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan sieltä. mistä saan halvalla, koska ei ole varaa kalliiseen tuotteeseen!

Kiinakrääsä se vasta kalliiksi tulee, samoin Ikean pahvipöydät ja -hyllyt. 

Vierailija
313/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temullako ei vielä ole välivarastoja Euroopassa? Temuhan ei ole yksittäinen kauppa vaan kauppa-alusta, missä useat yritykset myyvät tuotteita, samaan tapaan kuin Amazon tai Zalando, Tori.fi jne. 

Vierailija
314/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 292: "On kumma juttu! Itse en tilaa mitään ulkomailta, en Kiinasta enkä muualta. Olen kaiken tarvitsemani löytänyt Suomesta ja mielelläni vähän maksan siitä, että löydän heti sopivan eikä tarvitse odotella eikä palautella. Tarjouksia tosin kyttään, jos ei ole niin kiire heti ostaa. 

Pieni palkkani ei riitä krääsän ja heikkolaatuisen ostoon vaan ostan sellaista joka kestää ja jonka voi myydä tai kierrättää, jos ja kun en enää tarvitse
"

No sulla onkin suomalaisten kauppiaiden haluama maku. Mulla ei ole. En minäkään Kiinasta tilaile, mutta jätän vaan ostamatta, jos Suomesta tai muualtakaan Euroopasta ei mieleistäni tuotetta saa. Mulla on yhdessä huoneessa remontti vielä kesken ja siitä tulee steampunk-henkinen. Pikkuhiljaa olen hankkinut sitä huonetta varten huonekaluja. Suurin osa on löytynyt kirppiksiltä. Esim pöydäksi sinne tulee vanha Singerin ompelukonepöytä. Tuolin löytäminen olikin sitten  todella

Ehkä kyse ei nyt ole sinun steampunk- henkisyydestäsi, harvassa teitä on, ettekä ostoksillanne tullia rasita. 

Kyse on siitä onko todellakin pakko niin paljoa Kiinasta tilata kuin nyt tehdään, eikö todellakaan Suomesta löydy. 

Sinä näytät löytävän, kuten minäkin, joten se ok. 

Vierailija
315/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä näet jostakin kristallipallosta puhelimien merkitkin? Millä itse näppäilet, työpaikan tietokoneellako? 

Vierailija
316/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin voisi laittaa kalliit tullit.

Vierailija
317/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. 200e

Vierailija
318/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temuttamisen kieltämiseen tähtääminen on perisuomalaista omaan pesään kakkandamista. Vain Suomessa kuvitellaan että maailma pelastuu, jos kiinalaisista tavaroista maksetaan 5-10 kertaisia hintoja. Käykääpä katselemassa maailmalla, miten siellä toimintaan esimerkiksi ns. Kiinan rihkaman kanssa! Maailman kehittyneissä ja alikehittyneissä väkirikkaissa maissa on useita halpakauppaketjuja, joissa kaikki tavarat maksavat 70 eurosenttiä, eikä asiassa ole mitään ongelmaa. Näitä kauppaketjuja on useissa eri maissa ja Tokmannillakin on Ruotsissa Dollarstore. Muissa maissa Kiinan tavaran kuluttamiseen ei nähdä mitään ongelmaa, mutta Suomessa ollaan pelastamassa koko Tellusta, kunhan suomalaiset vain saataisiin ostamaan kaikki tavaransa Keskon ja S-ryhmän välityksellä 5-10 kertaisiin hintoihin.

Vierailija
319/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. 200e

Laitetaan vaan ja yritysten ostamiin myös.

Vierailija
320/410 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän yritykset sanovat asiaan jos heiltä kielletään Kiinasta ostaminen?

Yritykset tilatkoon, jos myynti käy, pääasia, että on suomalaisilla myyjillä töitä tavarataloissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme