Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EK: Etätyöt hidastavat Suomen talouskasvua ja ankeuttavat keskustoja

Vierailija
06.10.2025 |

https://www.hs.fi/talous/art-2000011534125.html

No itse en keskustan ravintoloissa tai palveluissa käynyt ennen etätöitäkään. Lähityöpakolla tehokkuuteni laskee ja leikkaan kulutusta entisestään. 

Mistä näitä lähityötampioita sikiää?

Kommentit (243)

Vierailija
101/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaan on kotona parempi työergonomia kuin avokonttorissa. Oma työhuone. Isompi sähköpöytä. Enemmän näyttöjä. Nopeampi netti. Säädettävä valaistus. Ja oma rauha ilman keskeytysten pelkoa. Teen yhdessä pidemmässä työpäivässä sen mihin konttorilla lastentarhassa menee viikko.

Vierailija
102/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen saamarin tyytyväinen siihen, että voin tehdä etätöitä konttorin pulinan ja tyhjänpäiväisten palaverien sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ei ole ahdistelevia, limaisia ukkoja häiritsemässä ja ahdistelemassa työpäivää!

Vierailija
104/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä hienot kehityssuunnat aiheuttavat ongelmia, jotka vasta nyt alkavat tulla näkyviksi. Lounasravintolat kärsivät, alkoholiongelmat pysyvät salassa, ihmisten liikunta vähenee. Valtio menettää verorahoja kun polttoaineen kulutus laskee, sähköautotkin pienentävät tuottoja. Sähköautot aiheuttavat muutoksia korjaamoympäristöihin myös, perinteiset huoltotyön vähenevät.

Mä olen lopettanut alkoholin kokonaan ja käytän työmatkaan ennen kuluneen ajan liikuntaan. Lounasravintoloissa en käynyt ennenkään.

Vierailija
105/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ei tarvitse limaisia marttisia sietää kotona!

Vierailija
106/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä hienot kehityssuunnat aiheuttavat ongelmia, jotka vasta nyt alkavat tulla näkyviksi. Lounasravintolat kärsivät, alkoholiongelmat pysyvät salassa, ihmisten liikunta vähenee. Valtio menettää verorahoja kun polttoaineen kulutus laskee, sähköautotkin pienentävät tuottoja. Sähköautot aiheuttavat muutoksia korjaamoympäristöihin myös, perinteiset huoltotyön vähenevät.

Mä olen lopettanut alkoholin kokonaan ja käytän työmatkaan ennen kuluneen ajan liikuntaan. Lounasravintoloissa en käynyt ennenkään.

En koskaan muutenkaan ostanut mitään lounasravintoloista!

Vierailija
107/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilemättä julkisen sektorin asiantuntijoiden toteutunut unelma.

Vierailija
108/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on alkon käyttö vähentynyt. Koska aiemmin firma järjesti enemmän juottotilaisuuksia. Tai on niitä vieläkin, mutta työtehtävät eivät enää niin kytkeydy niihin tilaisuuksiin, joten etänä ei tuu juotua sitäkään vähää. 

Vierailija
109/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona ei ole ahdistelevia, limaisia ukkoja häiritsemässä ja ahdistelemassa työpäivää!

Etätyöt on perseestä kun toimistolla ei oo nuoria ja nättejä naisia iskettäväksi.

Vierailija
110/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yleensä kuin yhden täydellisen etäpäivän kuussa. En silti käytä koskaan ruuhkaisia ja keskinkertaisia lounasravintolapalveluja.

Vierailija
111/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä Hesarin etätyönvastaisia räpellyksiä tulee nyt jatkuvalla syötöllä. Oletteko miettineet: MIKSI?!

Vierailija
112/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä Hesarin etätyönvastaisia räpellyksiä tulee nyt jatkuvalla syötöllä. Oletteko miettineet: MIKSI?!

Eläkeyhtiöiden kiinteistösalkut, SIKSI!

Vierailija
113/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä etäilijöistä ei tiedä edes tekevätkö töitä ja ovatko selvin päin. Parempi ottaa silmän alle toimistolla.

Jos olet esimies niin aika tumppu olet jos et osaa seurata sujuuko hommat vai ei. Seisotko töissä duunarin vieressä mikromanageeraamassa, vai?

Vierailija
114/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin lounasravintolan ylläpidon konttoripäivinä. Siinä säästää työmatkakulut kun on omat eväät.

Vierailija
115/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on taas jollain omistuksia Spondassa tms. toimitilan vuokraajassa. Ei se talous kasva syytämällä rahaa kankkulan kaivoon.

Vierailija
116/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä etäilijöistä ei tiedä edes tekevätkö töitä ja ovatko selvin päin. Parempi ottaa silmän alle toimistolla.

Jos olet esimies niin aika tumppu olet jos et osaa seurata sujuuko hommat vai ei. Seisotko töissä duunarin vieressä mikromanageeraamassa, vai?

Noin kädetöntähän se suomalainen esimiestyö pääasiassa on.

Vierailija
117/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se outoa kun vihervassariagendaa tuuppava hesari alkaa mainostamaan saastuttavaa työmatkailua ja proletariaatin kahlitsemista kapitalistin tiloihin..

Vierailija
118/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on kansalaisten vajaalla toimivat aivot. Katsokaa Eduskuntaa. 

Vierailija
119/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounasravintola on yksi asia mitä kaipaan konttorilla. Koska onhan se kiva tulla valmiiseen pöytään. Ja ihan hyvän vastineen saan 8,5€ rahalle. 

Eväiden kanssa en jaksa puljata. Koska pidän sitä vähän tylsänä. Ja jos haluan ostella jotain herkkupaloja eväisiini joukkoon, kuten fetaa, halloumia kirsikkatomaatteja yms. Niin ei toi tuu niin paljon halvemmaksi, että siihen aikaani haluasin käyttää. 

Muut asiat onkin sitten vähän vaikeammin mitattavissa. 

Vierailija
120/243 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK oli mukana koronakusetuksessa ja vaati etätöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän