Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YLE: "Minulle paras syy olla tekemättä lapsia on se, etten erityisesti halua heitä" - koomikko Juuso Kekkonen normalisoi lapsettomuutta puhu

Vierailija
05.10.2025 |

- Se oli jotenkin vaan itselle niin selkeää. Minun mielestäni ehkä maailman paras syy olla tekemättä lapsia on se, että minä en erityisesti halua tehdä lapsia. Teen suorastaan palveluksen tekemättömille lapsilleni, kun en tee niitä, kun minä en niitä halua.

https://yle.fi/aihe/a/20-278189

Miesnäkökulmaa vapaaehtoisesta lapsettomuudesta. Positiivista on, että hän on osannut kääntää velauden suureksi voimavaraksi ja inspiraation lähteeksi. Loistavaa. 😁

Kateelliset huutelee aina perästä, mutta niistä ei kannata välittää.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nää lapsettomuuttaan hehkuttavat yleensä pulleita pitkähiuksisia miehiä tai pulleita lyhythiuksisia naisia?

On. Kun ei kumppania saa millään, syntyy defenssi jostain naurettavasta veluudesta. 

Vierailija
62/65 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nää lapsettomuuttaan hehkuttavat yleensä pulleita pitkähiuksisia miehiä tai pulleita lyhythiuksisia naisia?

On. Kun ei kumppania saa millään, syntyy defenssi jostain naurettavasta veluudesta. 

Aika monella velalla on kumppani, joka ei myöskään halua lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä keskusteluissa on aina sama perusongelma. Mistä lapseton tietää millaista on saada se lapsi ja millaista elämä olisi kun ei ole sitä lasta vielä koskaan saanut? Vähän sama kuin sanoisi "olen vapaaehtoisesti ei-miljonääri".

Miksi tarvitsisi tietää, jos ei koe minkäänlaista halua saada se lapsi? Miljonääriksi nyt varmaan useimmat haluaisi niin se on huono vertaus, mutta ennemmin voisi ajatella että sama kuin sanoisi olevansa vapaaehtoisesti ei-neliraaja-amputoitu. 

Miksi tätä haluttomuutta toitotetaan nyt joka puolella? Syntyvyys laskenut jo pitkään ja naisten lapsettomuus kasvanut tasaisesti koko ajan. Luulisi että olisi tarvetta ihan päinvastaiselle puheelle: tarvitsemme lapsia ja tulevaisuuden, jonka lapset mahdollistavat. Missä tästä puhu

Jokaisella oikeus tarkoittaa pahimmillaan sitten sitä että Suomi kuolee sukupuuttoon hyvin nopeasti. Mutta tämä ei ilmeistesti ketään näistä vapaa valinta-tyypeistä häiritse.

Vierailija
64/65 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella oikeus tarkoittaa pahimmillaan sitten sitä että Suomi kuolee sukupuuttoon hyvin nopeasti. Mutta tämä ei ilmeistesti ketään näistä vapaa valinta-tyypeistä häiritse

Miksi pitäisi häiritä? Ei suomalaiset ole mitään niin ainutkertaista että maapallo jäisi jotenkin kaipaamaan.

Vierailija
65/65 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella velalla on kumppani, joka ei myöskään halua lapsia.

Vaikuttaa yhä enemmän siltä että lasten haluamattomuuskin on yhdenlainen ajatusvirus (tai aatteellinen villitys), jonka yleistyminen saattaa koitua kohtaloksemme.Kyse on myös yhteiskuntavastuusta, tähän voi toki lisätä että mitä yhteiskunta tarjoaa vastapalvelukseksi. Tietenkin tästä pitäisi puhua paljon nykyistä enemmän ja vaatia meille kaikille parempia olosuhteita elää ihmisarvoista elämää.