YLE: "Minulle paras syy olla tekemättä lapsia on se, etten erityisesti halua heitä" - koomikko Juuso Kekkonen normalisoi lapsettomuutta puhu
- Se oli jotenkin vaan itselle niin selkeää. Minun mielestäni ehkä maailman paras syy olla tekemättä lapsia on se, että minä en erityisesti halua tehdä lapsia. Teen suorastaan palveluksen tekemättömille lapsilleni, kun en tee niitä, kun minä en niitä halua.
https://yle.fi/aihe/a/20-278189
Miesnäkökulmaa vapaaehtoisesta lapsettomuudesta. Positiivista on, että hän on osannut kääntää velauden suureksi voimavaraksi ja inspiraation lähteeksi. Loistavaa. 😁
Kateelliset huutelee aina perästä, mutta niistä ei kannata välittää.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuolla miehellä varmaan ole lapsen hankkimisesta pelkoa, vaikka haluaisikin niitä. Tinder pitää siitä huolen, ettei tuo ulkonäkö riitä pariutumiseen.
Mutta kun hän ei halua niitä, niin mikä sun viestisi pointti on? Haukut toisen ulkonäköä? Tosi aikuismaista... sun ikäsi oli? 🙄🥱
Yhtä typerä kuin aloituksen kateuskortti lopussa. Miksi kukaan olisi kateellinen? Itkisin, jos pitäisi elää elämä lapsettomana ja lihavana.
Eli ihmiset nyt haluaa eri asioita! Toisille nuo minun itkun aiheet on ihan normaalia elämää jota haluavatkin elää, eli lihavana ja lapsettomana. Sellaisiahan on nykyään paljon. Vain neljäsosa yli 30-vuotiaista suomalaisista on enää normaalipainoisia, ja lapsettomuus kasvaa. Lihavien lapsettomien maa :D
Kuulostat ihanalta äityliiniltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä tuolla miehellä varmaan ole lapsen hankkimisesta pelkoa, vaikka haluaisikin niitä. Tinder pitää siitä huolen, ettei tuo ulkonäkö riitä pariutumiseen.
Mutta kun hän ei halua niitä, niin mikä sun viestisi pointti on? Haukut toisen ulkonäköä? Tosi aikuismaista... sun ikäsi oli? 🙄🥱
Yhtä typerä kuin aloituksen kateuskortti lopussa. Miksi kukaan olisi kateellinen? Itkisin, jos pitäisi elää elämä lapsettomana ja lihavana.
Eli ihmiset nyt haluaa eri asioita! Toisille nuo minun itkun aiheet on ihan normaalia elämää jota haluavatkin elää, eli lihavana ja lapsettomana. Sellaisiahan on nykyään paljon. Vain neljäsosa yli 30-vuotiaista suomalaisista on enää normaalipainoisia, ja lapsettomuus kasvaa. Lihavien lapsettomien maa :D
Niin eli vanhemmat eivät voi olla lihavia? 🤨
Eikö se nimenomaan ole lapsettomien etu kun ei ole lapsia esteenä niin voi harrastaa liikuntaa paljon enemmän ja pysyä fittinä?
Olipas melkoinen aivopieru tämä sinun kommenttisi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tätä vela-asiaa nyt tulee joka tuutista ja miten se on nyt joku ongelma joillekin. Mulla on neljä lasta, mutta mulle on ainakin ihan sama jos joku ei halua lapsia. Mitä se mulle kuuluu, se on heidän oma päätös ja mä kunnioitan sitä. En mä edes koskaan ajattele ihmisistä, joilla ei ole lapsia, että miksi sillä ei ole tai sen pitäisi myös kyllä nyt hankkia lapsia tms. En ole ikinä ymmärtänyt, että tässä voisi olla mitään ongelmaa kumpankaan suuntaan. Tekeehän ihmiset muutenkin keskenään erilaisia päätöksiä elämässään.
Joka tuutista? Kerro mullekin onko aihe joka viikko ollut Ylen pääuutislähetyksessä, radiossa, onko eduskunnassa kuinka monta julkivelaa?
Ai niin, eipä olekaan. Sen sijaan vanhemmuudesta jauhetaan koko ajan miten sitä pitäisi tukea enemmän, pitäisi saada lisää tukea, kouluja, opettajia, päiväkoteja jne.
Ei kenellekään tarvitse selitellä miksi haluaa/ ei halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihania mustavalkoisia kapeakatseisia arvoja,se että olet puskenur alapäästäsi kersoja ei tee susta jotain jumalatarta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuuko totuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tätä vela-asiaa nyt tulee joka tuutista ja miten se on nyt joku ongelma joillekin. Mulla on neljä lasta, mutta mulle on ainakin ihan sama jos joku ei halua lapsia. Mitä se mulle kuuluu, se on heidän oma päätös ja mä kunnioitan sitä. En mä edes koskaan ajattele ihmisistä, joilla ei ole lapsia, että miksi sillä ei ole tai sen pitäisi myös kyllä nyt hankkia lapsia tms. En ole ikinä ymmärtänyt, että tässä voisi olla mitään ongelmaa kumpankaan suuntaan. Tekeehän ihmiset muutenkin keskenään erilaisia päätöksiä elämässään.
Joka tuutista? Kerro mullekin onko aihe joka viikko ollut Ylen pääuutislähetyksessä, radiossa, onko eduskunnassa kuinka monta julkivelaa?
Ai niin, eipä olekaan. Sen sijaan vanhemmuudesta jauhetaan koko ajan miten sitä pitäisi tukea enemmän, pitäisi saada lisää tukea, kouluja, opettajia, päiväkoteja jne.
Johtuisiko siitä että koko meidän tulevaisuutemme lepää niiden syntyvien ja synnytettyjen lasten varassa, ei sen velan ihkun fantasiaelämän. Totta munassa vanhemmudesta sietääkin siis jauhaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ihmiset nyt haluaa eri asioita! Toisille nuo minun itkun aiheet on ihan normaalia elämää jota haluavatkin elää, eli lihavana ja lapsettomana. Sellaisiahan on nykyään paljon. Vain neljäsosa yli 30-vuotiaista suomalaisista on enää normaalipainoisia, ja la
Missään tälläistä täällä väitetty.
Huomaa että katkerat kuvitelmat hallitsevat toisten ajattelua niin että tuo estää järkevän asioihin suhtautumisen.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on eläin siinä missä muutkin, ainoa tehtävä on saada lapsia ja jatkaa biologista sukua. Kaikki muu tässä elämässä on loppupelissä tarpeetonta kokonaisuuden kannalta.
Jos ei halua lapsia niin ei halua lapsia, asia selvä. Enemmän minä kuulen lapsettomien puheissa pelkoa kuin varmuutta omasta valinnasta.
Näin viisvitosena voin sanoa, että valinta on pysynyt, ei pelota eikä kaduta. Taidatpa kuulla ihan omiasi.
Miten te akat jaksatte vuodesta toiseen veivata tätä samaa? Miten muiden päätökset (mihinkään suuntaan) voi kiinnostaa noin paljon? Lapsettomuus on tätä nykyä niin totaalisen tavallinen asia, että tää on suunnilleen sama kuin vätkytettäis kerran kuussa sivukaupalla vantaalaisuuden syvimmistä merkityksistä.
Vierailija kirjoitti:
Miten te akat jaksatte vuodesta toiseen veivata tätä samaa? Miten muiden päätökset (mihinkään suuntaan) voi kiinnostaa noin paljon? Lapsettomuus on tätä nykyä niin totaalisen tavallinen asia, että tää on suunnilleen sama kuin vätkytettäis kerran kuussa sivukaupalla vantaalaisuuden syvimmistä merkityksistä.
Se voi olla normaalia jossain päin Suomea. Mutta Suomessakin ja suurimmassa osassa maailmaa velaus on edelleen iso punainen vaate ja oikeusjärjestelmä voi rankaista velaudesta, näin esim Venäjällä.
Kannattaa tulla omasta kuplasta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla normaalia jossain päin Suomea. Mutta Suomessakin ja suurimmassa osassa maailmaa velaus on edelleen iso punainen vaate ja oikeusjärjestelmä voi rankaista velaudesta, näin esim Venäjällä.
Tämä on suomalainen keskustelupalsta, jossa on pääosin suomalaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jossain päin Suomea", voi elämän kevät, lapsettomuus on yleistä joka helvetin niemessä ja notkelmassa tässä maassa. Valintasi ei ole mikään ihmeellinen ja uniikki eikä oikeasti kiinnosta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jossain päin Suomea", voi elämän kevät, lapsettomuus on yleistä joka helvetin niemessä ja notkelmassa tässä maassa. Valintasi ei ole mikään ihmeellinen ja uniikki eikä oikeasti kiinnosta ketään.
Oletpa melkoinen selvännäkijä kun tiedät 5,5 miljoonan suomalaisen mielipiteet. Valitettavasti harhainen käsityksesi ei ole totta.
Velavastaisuutta on Suomessa ja sitä monet joutuvat kokemaan säännöllisesti. Tietäisit tämän jos avaisit korvasi ja tapaisit veloja, ja luopuisit ylimielisestä "minä tiedän kaiken ja paremmin kuin te kaikki muut" asenteestasi.
Sun ei ole pakko sitä uskoa. Voit jatkaa elämistä uskoen että sinä tiedät jokaisen niemessä ja notkelmassa elävän suomalaisen ajatukset. (Kerropa tuosta asenteestasi myös kaikille ystävillesi ja tutuillesi...)
Velaus näyttää kiinnostavan sinua hyvinkin paljon koska näytät hiiltyvän tämän teeman takia ja perustelet sitä höpötyksillä jotka eivät ole totta, kuten yllä todettu. Mistä edes tiedät olenko minä vela? Tässäkin vain spekuloit, koska haluat päästä öyhöttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on eläin siinä missä muutkin, ainoa tehtävä on saada lapsia ja jatkaa biologista sukua. Kaikki muu tässä elämässä on loppupelissä tarpeetonta kokonaisuuden kannalta.
Jos ei halua lapsia niin ei halua lapsia, asia selvä. Enemmän minä kuulen lapsettomien puheissa pelkoa kuin varmuutta omasta valinnasta.
Näin viisvitosena voin sanoa, että valinta on pysynyt, ei pelota eikä kaduta. Taidatpa kuulla ihan omiasi.
Velaenergiaa! 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on suomalainen keskustelupalsta, jossa on pääosin suomalaisia ihmisiä.
Suomessakin monessa paikassa velauden kertominen suututtaa mammoja. Näin ei pitäisi olla.
Tää. Ja jos/kun yhteiskuntia romahtaa, niin maailmaa voi järjestellä uudelleen. Mielelläni asuisin paikassa, johon on kokoontunut samanhenkisiä ihmisiä eli enimmäkseen oman perheen omaavia. Epäsosiaaliset ihmiset sitten voisivat olla jossain omilla alueillaan, ja huolehtia asioistaan esim. robottien avulla.