Miksi jotkut naiset vastustavat, jos mies seurustelee paljon nuoremman naisen kanssa?
Jokaisella täysi-ikäisellä on oikeus sopia suhteensa vapaasti. Kaikki perustuu täysi-ikäisten aikuisten suostumukseen.
Missä on siis ongelma jos esim 40v seurustelee 20v+ ikäisen kanssa?
Kumpikin on vapaaehtoisesti suhteessa. Ei ole pakotettu ketään. Kumpikin voi lähteä milloin tahansa. Jos tekevät virheen kumppanivalinnassa, se on heidän asiansa. He eroavat ja se on siinä. Ei kuulu muille.
Tuleeko joillekin pelko, että nuoremmat naiset vievät oman miehen?
Tuleeko joillekin huono itsetunto ja kateus, kun tajuaa, ettei itse ole nuori?
Kertokaa järkiperäinen syy vastustaa aikuisten ihmisten oikeutta elää suostumuksellisessa suhteessa? Kun eihän kukaan muu voi edes siitä päätää joten sitä oudompaa on öyhöttää?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka vastustaa? Mulla on 14 vuotta vanhempi mies jonka kanssa olen ollut parikymppisyyden alkupuolelta, eikä kukaan nainen ole tätä vastustanut. Ainoastaan isälläni oli asiasta sanottavaa, mutta sekin leppyi, kun tapasi mieheni.
N33
Isät vastustavat äitejä useammin tyttärensä vanhempaa puolisoa. Mutta ap:han on vain öyhöttäjä, joka haukkuu naisia milloin milläkin syyllä, ei ole tainnut itse saada nuorta eikä vanhaa.
Mulle on ihan sama millaisissa suhteissa täysi-ikäiset ihmiset ovat.
Vanhempi nainen ei voi kokea riettaalisen himokasta setäkiimaa samalla tavalla kuin nuorempi nainen.
Ihanan katkeria akkoja täällä. =D
V*tuttaako, nami nami.
Vierailija kirjoitti:
no onhan se säälittävää ja kertoo paljon miehestä. Ei nelikymppisellä ja parikymppisellä ole mitään yhteistä. Tosin tilastollisesti erittäin harvinaista, jos naisella ei ole mt-ongelmia tai jotain isäongelmia taustalla. Ei ketään hirveästi kiinnosta mitä joku yksityinen henkilö tekee, mutta on jotenkin säälittävää et osa kommentoijista väittää nuorten naisten haluavan 10-20 vuotta vanhempia miehiä parisuhteeseen ja nää äijät kuvittelee olevansa jotain oikein haluttua tavaraa samalla haukkuen omanikäisiä naisia, vaikka reaalimaailma kyllä kertoo jotain ihan muuta.
Missä on sanottu nuorempia naisia deittalevien miesten haukkuvan omanikäisiä naisia?
Ettet nyt vaan vetäisi omia mielikuviasi ja ennakkoluuloja tähän?
Vierailija kirjoitti:
Ei parikymppiset naiset halua jotain 40-vuotiasta tavista, jos et ole miljonääri elokuvanäyttelijä. Moni nainen voi varmaan todeta, ettei ole koskaan kuolannut nuorena jonkun 20 -vuotta vanhemman tavisäijän perään. Kyllä naisilla on ihan omanikäiset miehet pääsääntöisesti mielessä. Ihan sama mitä joku tampio täällä väittää.
Kuulostat tyypilliseltä palstamammalta, tiedät kaikkien asiat paremmin kuin he itse.
Itsellä ja puolisolla ikäeroa 15 vuotta. Jotkut paheksuu mutta eivät tietenkään suoraan sitä tule ilmaisemaan ja toiset ei niinkään välitä
Vierailija kirjoitti:
'Onko sit samoin hyväksyttävä jos nainen on yli 40 ja mies jotain 20 v nuorempi. Mitä väliä on sil muille. Koska omaa elämää sä elät etkä kenenkään muun. Turha on muiden mielipiteistä enää aikuisena välittää. En oo enää välittänyt vuosii. Jos niille antaa liikaa arvoa nii elämä jää elämättä ja tuut katkeraksi.
Nautitaan elämästä. Näin se menee.'
Just niin. Kunhan nuorempia naisia katselevat ei vastaavasti vedä hernettä nekkuun, kun 40+ n on mieltynyt reilusti nuorempaan m.tyyppiin, koska seksuaalinen vetovoima ja miehen kehon jäntevyys on naisillekin usein hyvin tärkeä asia. Mulle ainakin. En syttyisi miehestä, joka joutuu napsimaan er3ktiolääkettä että max puolikova vehje pysyy kovana. Miksi tyytyä taattoon, jos kuumaa kiinteää kollia on tarjolla?🥳😄
Eiköhän tämä johdu siitä että suurin osa naisista ei voisi kuvitella olevansa parisuhteessa 20 vuotta vanhemman miehen kanssa. Lisäksi moni naisista muistaa millainen oli itse 20-vuotiaana. Käytännössä todella naivi, sinisilmäinen ja helposti hyväksikäytettävissä. Lisäksi he muistavat millaista aikaa tuo nuoruus oli kun sai olla vapaa ja huoleton. Harva siinä iässä olisi kaivannut kotileikkejä vanhan miehen kanssa. Itse ainakin tuossa iässä vietin railakasta opiskelijaelämää kavereiden ja opiskelijapoikien kanssa. Se oli elämäni parasta aikaa. Itse menin naimisiin reilu 30-vuotiaana neljä vuotta nuoremman miehen.
Koska olet oletettavasti itse vanhempi mies niin mitä sinä sanoisit 20-vuotiaalle miehelle joka on suhteessa 40-vuotiaan naisen kanssa. Sinusta hän ei menetä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no onhan se säälittävää ja kertoo paljon miehestä. Ei nelikymppisellä ja parikymppisellä ole mitään yhteistä. Tosin tilastollisesti erittäin harvinaista, jos naisella ei ole mt-ongelmia tai jotain isäongelmia taustalla. Ei ketään hirveästi kiinnosta mitä joku yksityinen henkilö tekee, mutta on jotenkin säälittävää et osa kommentoijista väittää nuorten naisten haluavan 10-20 vuotta vanhempia miehiä parisuhteeseen ja nää äijät kuvittelee olevansa jotain oikein haluttua tavaraa samalla haukkuen omanikäisiä naisia, vaikka reaalimaailma kyllä kertoo jotain ihan muuta.
Missä on sanottu nuorempia naisia deittalevien miesten haukkuvan omanikäisiä naisia?
Ettet nyt vaan vetäisi omia mielikuviasi ja ennakkoluuloja tähän?
Tällä palstalla on sanottu monesti ja tässä ketjussakin on vähän vanhemmat naiset ehditty haukkua. Sehän tämän aloituksen koko idea on. Oikeassa elämässä sitten vähemmän.
Koska olen ollut 20-vuotias nainen sekä 40-vuotias nainen. Tiedän mikä ero on silloin ihmisen henkisessä kehityksessä ja mikä riski noin nuorella naisella on joutua esimerkiksi erilaisen hyväksikäytön uhriksi. Usein tälläisellä nuorella naisella on ollut haasteita elämässä, esim. turvattomuutta kiintymyssuhteessa, jos päätyy yhteen selvästi vanhemman kanssa.
Useinhan vanhemmat miehet yrittävät käyttää valtaa (eli rahaa tai sosiaalista asemaa) saadakseen jonkun hyvin nuoren tytön/naisen omaksi leikkikalukseen. Sellainen on oksettavaa. Ei se minulle kuulu, mutta se on minun ja aika varmasti monen muunkin mielipide, jos tuollaista toimintaa nähdään jonkun harjoittavan.
Miksi et voisi deittailla esim. kolmekymppistä naista? Sekin on vielä sunhun nähden nuori, mutta jo selvästi kypsempi ja vahvemmassa asemassa sinuun nähden. Mutta ainiin, et sä kestäisi sellaista; tasa-arvoista suhdetta.
Kysy niiltä jotkuilta naisilta.
Toki nuorempi vaimo on valinnut itse miehensä. En kuitenkaan usko, että hän on ihan tosissaan tajunnut riskiä joutua vaipanvaihtajaksi. Parhaat vuodet menneet niin, että 70-80-ikäinen papparainen on hidastunut. Kaikkea toki voi käydä kaikille, mutta todennäköisyydet ovat erilaisia eri ikäisillä. Ei tunnu hyvältä naisen puolesta, vaikka tietenkin se on hänen valintansa. Tätä asiaa kuitenkin kysyttiin ja oli rehellinen. En tietenkään tätä naiselle sano. Hymisemme vain (me keski-ikäiset nuoremma) että näin se elämä menee. Tuokin nyt muistisairaus ukko uhosi elävänsä satavuotiaaksi ja olevansa tikissäloppuun asti. Juu juu.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ja puolisolla ikäeroa 15 vuotta. Jotkut paheksuu mutta eivät tietenkään suoraan sitä tule ilmaisemaan ja toiset ei niinkään välitä
Ikäero itsessään ei ole merkittävä. Vaan minkä ikäinen pariskunta. Esim. 30v ja 45v on ihan eri asia kuin 18v ja 33v. Saatikka sitten jos on 70v ja 85v; ei siinä iässä ole enää mitään merkitystä.
Se että lähtökohtaisesti ottaa aina nuoren, ei kerro kypsyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi nainen ei voi kokea riettaalisen himokasta setäkiimaa samalla tavalla kuin nuorempi nainen.
Eipä ole ollut rietasta himokasta setäkiimaa. Mun mies on huomattavasti vanhempi.
On jo ajatuksenakin hirveää, että ensin sitä asuisi vanhempien omakotitalossa heidän määräysvallan alla ja siitä siirtyisi suoraan vanhemman miehen omakotitaloon miehen määräysvallan alle. Siinä jäisi oma itsenäistyminen ja vapaat vuodet kokonaan välistä. Omille lapsille korostin, että kun muuttaa omilleen lukion jälkeen, kannattaa vuosi pari keskittyä ihan itseen. Eipähän jää kytemään mitään vapaudenkaipuuta, joka puskee pintaan viimeistään keski-ikäisenä. Elämätön elämä jää harmittamaan.
Mistä tulee tämä ajatus, että vain naiset ei pidä sitä mitenkään erityisen hyvänä ajatuksena, varsinkaan naisten osalta, että seurustelevat isänsä ikäisten miesten kanssa?
Ja luonnollisesti poikkeuksiakin on, mutta kyllähän sen jokainen tietää, että keskiverto parikymppinen on vielä ihan loputtoman naiivi ja hyväuskoinen. Iske siihen ihastus ja paljon helpommin vedätettävää kohdetta ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos mies on 80 v ja nainen 20 v. Mun puolesta jokainen saa tehdä mitä haluaa. Ei se oo minulta pois.
👴🏻👴🏻👴🏻🎷No need to ask
He's a smooth operator🎷👴🏻👴🏻👴🏻😘
Siis kuka vastustaa? Mulla on 14 vuotta vanhempi mies jonka kanssa olen ollut parikymppisyyden alkupuolelta, eikä kukaan nainen ole tätä vastustanut. Ainoastaan isälläni oli asiasta sanottavaa, mutta sekin leppyi, kun tapasi mieheni.
N33