Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetelkaa paikkoja missä nainen saa elää rauhassa ilman seksuaalista ahdistelua

Vierailija
05.10.2025 |

- oma koti yksin asuessa

- nunnaluostari

- naisten sali

Muita, mitä?

Kommentit (168)

Vierailija
141/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilttimiehen kotona.

Just nää kilttimiehet on pahimpia sikoja

Vierailija
142/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ahdisteltu kaksi kertaa elämässäni. 90-luvun alussa känninen poika pysäytteli aamuyöllä. Fiksu kaverinsa käski antaa olla.

Toinen oli 90-luvun lopulla Italiassa. Joku yritti ruuhkabussissa tunkea munaansa naamaani. Juoksi karkuun kun nousin seisomaan.

Ei mitään traumoja kummastakaan. Miten teitä muita jatkuvasti ahdistellaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtainen kokemukseni mukaan Suomessa saa olla täysin rauhassa ja on kuin näkymätön ihan missä vaan paitsi yöelämässä. Ulkomailla voi olla toinen juttu vaikka silloin kun itse vielä matkailin niin eipä siellä kukaan iholle tullut vaikka nämä gigolot yrittikin jotain elvistellä ja machoilla.

Vierailija
144/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ahdisteltu kaksi kertaa elämässäni. 90-luvun alussa känninen poika pysäytteli aamuyöllä. Fiksu kaverinsa käski antaa olla.

Toinen oli 90-luvun lopulla Italiassa. Joku yritti ruuhkabussissa tunkea munaansa naamaani. Juoksi karkuun kun nousin seisomaan.

Kuka on väittänyt että ahdisellaan jatkuvasti?

Vierailija
145/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on väittänyt että ahdisellaan jatkuvasti?

Näytä edes yksi viesti tästä ketjusta

Vierailija
146/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilttimiehen kotona.

Just nää kilttimiehet on pahimpia sikoja

Jännämiehetkö ei sitten ole sikoja? Jännämies saattaa lyödä tai ottaa jopa väkisin naisen :) Kiltit miehet taasen on kilttejä eikä ne tee mitään pahaa naiselle, kiltit miehet kannattaa myös tasa-arvoa. 

Vierailija
147/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on tämä jatkuva ahdistelu jota nykyään kaikki kokevat? En ymmärrä. Minua on ahdisteltu kerran mutta miehet ovat muuten lähestyneet ja olen osannut pyytää heitä poistumaan.

"Koska minua ei ole ahdisteltu, en usko muidenkaan kokevan ahdistelua".

"koska minua on ahdistelu, uskon että kaikkia muitakin ahdistellaan jatkuvasti koska en halua miettiä mikä minussa kannustaa ahdisteluun"

Korjasin sen sulle. 

Sinusta ahdistelu on siis uhrin vika? Ok. Se kertoo paljon sinusta, eikä mitään positiivista.

Ei  vika tietenkään, mutta syy ja kannuste voi olla. Jos joku levittelee satasi

Selitä sinä sitten kun olet niin fiksu, miksi joitakin ei ahdistella ikinä, mutta toisia ihan jatkuvasti (tai ainakin huomattavasti enemmän)? Jos se ei MILLÄÄN lailla riipu siitä miltä nainen näyttää tai miten käyttäytyy, pitäisi ahdistelun jakautua huomattavasti tasaisemmin. Tähän en ole IKINÄ saanut vastausta, vain tuota samaa märinää "ei saa syyyttääää uhria vääääähhhhh". 

Sama kuin joku valittaisi kuinka joka suojatiellä ajetaan autolla päälle, eikä ole olemassakaan turvallista suojatietä. Kyllä siinä heräöisi epäily miten sinne tielle hyökkäillään jos ihan useasti on auton alle jäänyt (VAIKKA SE YHÄ OLISI AUTON VIKA ETTÄ SE AJOI PÄÄLLE). 

Vierailija
148/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tupperware-ilta

joogakerho

korvakynttiläkerho

horoskooppi-ilta

siioninvirsiseurat

televisioitu juhlajumalan palvelus

Noihin kaikkiin tapahtumiin on voinut ujuttautua perverssejä miehiä joukkoon. Ties vaikka ihan joogaohjaajaksi että pääsee hipelöimään joogaavia naisia asanoiden korjauksen varjolla..

Vierailija
149/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on tämä jatkuva ahdistelu jota nykyään kaikki kokevat? En ymmärrä. Minua on ahdisteltu kerran mutta miehet ovat muuten lähestyneet ja olen osannut pyytää heitä poistumaan.

"koska minua on ahdistelu, uskon että kaikkia muitakin ahdistellaan jatkuvasti koska en halua miettiä mikä minussa kannustaa ahdisteluun"

Korjasin sen sulle. 

Sinusta ahdistelu on siis uhrin vika? Ok. Se kertoo paljon sinusta, eikä mitään positiivista.

On ihan oma tulkintasi että syiden etsiminen on syyllistämistä. Minä haluaisin nimetä syyt jotta niitä voisi VÄLTTÄÄ ne jotka ei halua ahdistelua. Sinä et halua välttää ahdistelua, sinä haluat itkeä vääääähhhhh vääääähhhhh vääääähhhhh. 

Idiootti, toivottavasti saat kokea kaiken maailman ahdistelun tuolla asenteella. Hitto että ihan hävettää olla samaa sukupuolta teidän ikuisten itkevien uhrien kanssa. 

Vierailija
150/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmiset herkkiä. Ei kaikkea tarvitse ahdisteluna ottaa. Ei pidä olla liian herkkä. Itsekin työskentelen miesten kanssa, ainoana naisena. Olisi aika raskasta jos pitäisi työsuojeluvaltuutetulle itkeä kun joka päivä joku kehuu mun ulkonäköä, ihailee mun kroppaa tai koskee mun olkapäähän tai läimii peffalle. Ottakaa imarteluna se!  

Vierailija
151/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä saan olla rauhassa maaseudulla kun käyn kaupassa yms. Ihan normaali ksnssakäyminen toimii täälä ja en oo ikinä kokenut ahdistelua. 

Mikä sinusta on ahdistelua? Onko siellä mis asut aina joku kii hanurissa vai millane luokitellaan ahdisteluksi!? 

Vierailija
152/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin sen sulle. 

Siinä toinen tyhmyri. Ihminen joka ei hakua ahdistelua, miettii miten siltä välttyy. Ikuinen uhri nauttii uhrin asemastaan eikä etsi syitä, vaan syyllisiä, vaikka fakta on ettei kenenkään muun käytökseen voi vaikuttaa kuin omaansa.

Kärsikää, saattepa itkeä uhreina lisää, ja salaisesti nauttia niistä ahdistelijoista joita ette millään halua välttää. 

Vierailija
153/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haudassa!

Ehkä Suomessa mut Pakistanissa pojat käy jörnimässä. Tsekkaa googlesta miks siel on kalterit haudoissa :D

Vierailija
154/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sitä. Huumorilla mennään ja ollu myös miesvaltaisilla aloilla ja ehkä jatkossa myös. Tulen heidän kanssa paremmi toimeen kuin niuhojen naisten jotka jauhaa jotai me too höpötystä kaiket päivät. Jos ottaisin kaiken nii vakavasti oli ollu puoli Suomea jo 90-luvulla oikeudessa. Voi että näitä nykynaisia. 

Vierailija
155/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä leirillä oli naisten ja miesten puoli erikseen. Ajattelin että voi rauhassa. Niin eikö yksi nainen osoittautunut lesboksi. Ihan normaalilta vaikutti ensin, yllätti kun hiipi selän taakse ja hiveli niskaa. Hyi helvetti.

No mikä ongelma sehän oli nainen?

Vierailija
156/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin sen sulle. 

Selitä sinä sitten kun olet niin fiksu, miksi joitakin ei ahdistella ikinä, mutta toisia ihan jatkuvasti (tai ainakin huomattavasti enemmän)? Jos se ei MILLÄÄN lailla riipu siitä miltä nainen näyttää tai miten käyttäytyy, pitäisi ahdistelun jakautua huomattavasti tasaisemmin. Tähän en ole IKINÄ saanut vastausta, vain tuota samaa märinää "ei saa syyyttääää uhria vääääähhhhh". 

Sama kuin joku valittaisi kuinka joka suojatiellä ajetaan autolla päälle, eikä ole olemassakaan turvallista suojatietä. Kyllä siinä heräöisi epäily miten sinne tielle hyökkäillään jos ihan useasti on auton alle jäänyt (VAIKKA SE YHÄ OLISI AUTON VIKA ETTÄ SE AJOI PÄÄLLE). 

Tähän on jo vastattu ketjussa, jos vaan olisit viitsinyt lukea. Esim viesti:

Olen kokenut samaa, ja tullut päätelmään, että koska ahdistelija on pohjimmiltaan pelkuri, hän valitsee uhrikseen aran oloisia, hiljaisia naisia tai tyttöjä, joiden ei usko nostavan äläkkää. Kyse ei ole siitä oletko kaunis tai ruma, vaan oletko helppo uhri. 

Siksihän juuri aivan nuoria tyttöjä ahdistellaan eniten. He ovat pervon kannalta vaarattomimpia. 

Vierailija
157/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin sen sulle. 

Ahdistelijat valitsevat usein kohteensa sen mukaan, kenet he uskovat saavansa hiljaiseksi tai kenen rajoja voi rikkoa ilman seurauksia. Siksi ahdistelu kohdistuu useammin esimerkiksi nuorempiin, epävarmempiin, vähemmistötaustaisiin tai muuten 'helpon kohteen' oloisiin ihmisiin.

Se ei tarkoita, että nämä ihmiset tekivät jotain väärää , vaan että yhteiskunnassa on valitettavasti ihmisiä, jotka ottavat tilansa väkisin, erityisesti sellaisilta, joiden uskotaan olevan puolustuskyvyttömämpiä.

Suojatievertaus ontuu siinä, että siinä oletetaan jalankulkijan olevan jotenkin epäilyttävä, jos hänen yli ajetaan usein. Mutta mieti toisin päin: jos tietyssä kaupunginosassa ajetaan jalankulkijoita jatkuvasti päin, eikö silloin olisi aiheellista tarkastella autoilijoita ja liikennejärjestelmää eikä pelkästään jalankulkijoiden käytöstä?

Lopuksi: 'Ei saa syyttää uhria' ei ole mitään märinää. Se on oikeusperiaate. Me ei haluta elää yhteiskunnassa, jossa ihmiset joutuvat miettimään, ansaitsivatko he kohtelunsa. Se ei ole oikeudenmukaisuutta, se on pelolla hallintaa.

-eri

Vierailija
158/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, olemalla ihan normaali ja sopivasti varovainen nainen, olen välttynyt ahdistelulta koko elämäni. 

Tämä ei aina riitä. Kyse ei ole pelkästään varovaisuudesta, vaan osaltasi onnesta, josta olisin sinuna kiitollinen. Itsellä samat varovaisuudet ja valinnat, olen silti tullut ahdistelluksi monesti ja monessa paikkaa. Usea mies on vainonnut minua. Ensimmäinen tällainen tilanne jo 13-vuotiaana.

Olen tullut siihen tulokseen, että minussa on jotakin, joka vetoaa tietyntyyppiseen maskuliinisen ja röyhkeään miestyyppiin. Ulkonäöltäni en ole erityisen kaunis, aika perus.

Erityisen kauniit tai muuten näyttävät naiset oletetaan vaikeammiksi uhreiksi. Ihan perus tyttö tai nainen vetää näitä puoleensa enemmän. Sitten on tietysti rodullistetut, joita olen oppinut katsomaan "huku ojaan ja mätäne siellä" -ilmeellä, etten niitten mielestä anna lupaa ahdisteluun tai pahempaan. Ei niin, että olisin edes erityisen kaunis, mutta Helsingissä asuessa on tullut koettua millaisia ovat.

Vierailija
159/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin sen sulle. 

Ei  vika tietenkään, mutta

On ihan oma tulkintasi että syiden etsiminen on syyllistämistä. Minä haluaisin nimetä syyt jotta niitä voisi VÄLTTÄÄ ne jotka ei halua ahdistelua. Sinä et halua välttää ahdistelua, sinä haluat itkeä vääääähhhhh vääääähhhhh vääääähhhhh. 

Idiootti, toivottavasti saat kokea kaiken maailman ahdistelun tuolla asenteella. Hitto että ihan hävettää olla samaa sukupuolta teidän ikuisten itkevien uhrien kanssa. 

Kun et enää pysty keskustelemaan asiasta, alat solvata ja toivot toisille pahaa. Se kertoo, ettei sinulla oikeasti ole enää argumenttejä jäljellä. Ahdistelun syitä ei etsitä syyllistämällä uhreja. Se ei auta ketään eikä vähennä ongelmaa. Tällaisella asenteella et ole osa ratkaisua, vaan juuri se ongelma, josta puhumme. Toivon, että joskus löydät kyvyn keskustella ilman vihaa ja henkilökohtaisia hyökkäyksiä

Vierailija
160/168 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjasin sen sulle. 

On hämmentävää, miten paljon vihaa ja halveksuntaa voit tuntea ihmisiä kohtaan, joita on kohdeltu väärin. Se, että koetat esittää uhrin vastuun korostamisena jonkinlaista vahvuutta, mutta samalla syytät heitä siitä, etteivät onnistu estämään muiden tekemää häirintää, on sekä ristiriitaista että julmaa.

Ainoa, josta ahdistelu kertoo, on ahdistelijan käytös, ei uhrin. Ja se, että sinä puhut uhrin asemasta kuin se olisi jonkinlainen nautinnon lähde, kertoo enemmän sinun kieroutuneesta asenteestasi kuin kenenkään muun todellisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän