Luetelkaa paikkoja missä nainen saa elää rauhassa ilman seksuaalista ahdistelua
- oma koti yksin asuessa
- nunnaluostari
- naisten sali
Muita, mitä?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tämä jatkuva ahdistelu jota nykyään kaikki kokevat? En ymmärrä. Minua on ahdisteltu kerran mutta miehet ovat muuten lähestyneet ja olen osannut pyytää heitä poistumaan.
"Koska minua ei ole ahdisteltu, en usko muidenkaan kokevan ahdistelua".
"koska minua on ahdistelu, uskon että kaikkia muitakin ahdistellaan jatkuvasti koska en halua miettiä mikä minussa kannustaa ahdisteluun"
Korjasin sen sulle.
Sinusta ahdistelu on siis uhrin vika? Ok. Se kertoo paljon sinusta, eikä mitään positiivista.
Ei vika tietenkään, mutta syy ja kannuste voi olla. Jos joku levittelee satasia lompakosta hämärällä kujalla, hän joutuu help
Tätä epärehellistä tai harhaanjohtavaa taktiikkaa kutsutaan nimellä "uhrin syyllistäminen". Se tarkoittaa sitä, että vastuu rikoksesta tai väärinteosta siirretään uhrin harteille, sen sijaan että syytettäisiin tekijää. Etsimällä etsitään siis syitä uhrin käytöksestä, ulkonäöstä tai valinnoista, ikään kuin nämä tekisivät ahdistelusta jotenkin ymmärrettävää tai oikeutettua. Tämä on ongelmallista, koska se ylläpitää haitallisia normeja ja tabuja, hiljentää uhreja, jotka pelkäävät joutuvansa häpeään, estää vastuunkannon rikoksen tehneiltä ja normalisoi väkivaltaa ja häirintää, erityisesti naisia kohtaan.
Maaseutu, syrjäseutu, kaukana lähimmästä kaupastakaan. Jonkinlaisena maanviljelijänä taattu elanto, mutta ei koneita käyttävänä (ettei joudu huoltoasemalle tai konehuoltoon...) Omavaraisviljelmät, kyntö hevosella, lehmiä, kanoja, lampaita. Mielellään ei puhelinta televisiota eikä nettiä (koska muistuttavat ahdistelevista äijistä, koska ovat täynnä nuoria naisia sarjaraiskaavien äijstä kertovia rikossarjoja.. ts. ei mitään triggeröivää myöskään, parempi niin). Mielellään itsellä sähkö- ja putkialan koulutus sekä kyky nuohota piipun hormit kerran vuodessa. Vanha talo, monen hehtaarin tontti, lähin kylä hevosmatkan päässä. Ei turhia moottoreita, kuten autoa, ettei tarvitse käyttää autoa huollossa eikä katsastuksessa. Ei pihavaloja (ettei vaan näy joen toiselle puolelle).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tämä jatkuva ahdistelu jota nykyään kaikki kokevat? En ymmärrä. Minua on ahdisteltu kerran mutta miehet ovat muuten lähestyneet ja olen osannut pyytää heitä poistumaan.
"koska minua on ahdistelu, uskon että kaikkia muitakin ahdistellaan jatkuvasti koska en halua miettiä mikä minussa kannustaa ahdisteluun"
Korjasin sen sulle.
Sinusta ahdistelu on siis uhrin vika? Ok. Se kertoo paljon sinusta, eikä mitään positiivista.
Ei vika tietenkään, mutta syy ja kannuste voi olla. Jos joku levittelee satasia lompakosta hämärällä kujalla, hän joutuu helpommin ryöstetyksi. Ei se ryöstö ole tietenkään silloinkaan kenenkään muun kuin ryöstäjän vika, mutta syynä ja kannusteena toimi uhrin oma toiminta.
Kyllä se pitää saada sanoa ääneen että tietty pukeutuminen ja käytös altistaa ahdistelulle, koska muutenhan niitä ei pysty välttämään. Ja koska joitakin ahdistellaan ilmeisesti "aina ja kaikkialla", niin luulisi että he itsekin haluaisivat tietää miksi, jotta voisivat minimoida ne syyt? Vai onko kivempaa olla vain uhri ja itkeä, eikä tehdä asialle mitään?
Ymmärrän, että tarkoituksesi voi olla varoittava, mutta sekoitat tässä kaksi eri asiaa: turvallisuusneuvon ja syyllisyyden. On eri asia neuvoa, miten voi ehkä suojautua rikokselta, kuin vihjata, että uhrin toiminta oli syy tai kannustin rikokseen. Se nyt ei vaan ole totta eikä hyväksyttävää.
Rikoksen tai ahdistelun ainoa syy ja vastuu on sen tekijällä. Jos joku ryöstää lompakon, se on rikos riippumatta siitä missä lompakko oli. Samalla tavalla seksuaalinen ahdistelu tai väkivalta on rikos, riippumatta uhrin pukeutumisesta tai käytöksestä.
Lisäksi: käytännössä jokainen nainen tietää jo nämä 'neuvot' mitä pukea, miten kävellä, minne mennä, milloin katsoa maahan, milloin olla vastaamatta. Silti heitä ahdistellaan. Joten ehkä olisi aika lopettaa uhrien tarkkailu ja keskittyä niihin, jotka tekevät väärin.
Ja vielä: uhri ei ole uhri siksi että hän 'valittaa turhasta', vaan siksi että hänelle on tehty väärin. Jos haluamme vähemmän uhreja, meidän pitää puuttua niihin, jotka tekevät vääryyttä eikä niihin, jotka joutuvat sen kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, olemalla ihan normaali ja sopivasti varovainen nainen, olen välttynyt ahdistelulta koko elämäni. En ole lähtenyt tuntemattomien matkaan, en flirttaile tai tunkea tuntemattomien lähelle. En kulje yksin humalassa, baarista kotiin. En sovi ensitreffejä kuin julkisille paikoille, en mene kenenkään kotiin ennen kun tunnen hänet kunnolla.
Missään kaupassa, kuntosalilla, lenkillä, töissä... jne ei juuri ketään ikinä ahdistella. Se on ihan varma.
Minua on ahdisteltu jopa kirkkaassa päivänvalossa keskellä suojatietä. Päällä oli nilkasta ranteeseen peittävät vaatteet.
T ap
Perääni on juostu kauppakeskuksessa iskemään. On kosketeltu, on ehdoteltu. 100% mieskontakteistani ovat seksualisoineet minua. Jopa sukulaismiehet, joko yrittäen parittaa minua kavereilleen tai muuta vastaavaa.
Noissa nyt ei sinänsä ole ongelmaa, en ole tekemisissä siviilissä miesten kanssa enää. No töissä kollega alkoi ahdistelemaan epäsuorasti lounaspöydässä.
En ole edes erityisen rintava. En treenaa pyllyä enkä pukeudu paljastavasti.
T ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjasin sen sulle.
Jos on vaikka syntynyt isoilla ryntäillä tai kauniilla kasvoilla niin eipä sille oikein mitään mahda.
Mä mahdoin. Aloin treenata salilla ja itsepuolustusta. Enää mulle ei ryttyillä. Eikä ole ryttyiltykään. Joku kirjoittikin että arkoja ja puolustuskyvyttömiä ahdistellaan, mä en ole enää sellainen enkä näytä sellaiselta.
Oma koti ja oma auto. Erilaisissa naisyhteisöissä ja -kerhoissa. Ei juuri muualla.
N60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, olemalla ihan normaali ja sopivasti varovainen nainen, olen välttynyt ahdistelulta koko elämäni. En ole lähtenyt tuntemattomien matkaan, en flirttaile tai tunkea tuntemattomien lähelle. En kulje yksin humalassa, baarista kotiin. En sovi ensitreffejä kuin julkisille paikoille, en mene kenenkään kotiin ennen kun tunnen hänet kunnolla.
Missään kaupassa, kuntosalilla, lenkillä, töissä... jne ei juuri ketään ikinä ahdistella. Se on ihan varma.
Minua on ahdisteltu jopa kirkkaassa päivänvalossa keskellä suojatietä. Päällä oli nilkasta ranteeseen peittävät vaatteet.
T ap
Miten se tapahtui? Toki miehet on tympeän pippelikeskeisiä ja yritteliäitä, mutta onneksi on vastapainoksi usein järkeäkin. Seksiä käytetään monipuolisesti sekä tarpeesta, kiinnostuksesta, että häväisymielessä. Oliko tämä selvää väkivaltaa? Voisiko nainen tehdä jotain samaa häirintää?
Vierailija kirjoitti:
Minun seurassa ei ole mokomaa vääryyttä, mutta en myöskään ole jatkuvasti kauhean seurallinen. Nokka kiinni kirjoissa ja pianossa melkein ikuisesti. Naisten jahtaaminen? Täysin tärähtänyttä.
-Polymaatikko
Ihastuin.
T aseksuaali
Käyn seurakunnan kerhossa. Sielläkin on papparaisia, jotka ei malta pitää näppejään irti mun pebasta. Ne on dinosauruksia eikä ihan tässä ajassa enää. Viimeksi perjantaina yksi vaari oli niin vailla halausta. Onneksi ei koskenut mun intiimeihin osiin.
N60
Vierailija kirjoitti:
Suomi.
Ulkomaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T ap
Miten se tapahtui? Toki miehet on tympeän pippelikeskeisiä ja yritteliäitä, mutta onneksi on vastapainoksi usein järkeäkin. Seksiä käytetään monipuolisesti
Autosta huutelemalla. Eikä siis ollut vaan mikään catcall vaan henkilö yritti erittäin aktiivisesti saada huomioni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjasin sen sulle.
Jos on vaikka syntynyt isoilla ryntäillä tai kauniilla kasvoilla niin eipä sille oikein mitään mahda.
Mä mahdoin. Aloin treenata salilla ja itsepuolustusta. Enää mulle ei ryttyillä. Eikä ole ryttyiltykään. Joku kirjoittikin että arkoja ja
Missään ei ole lakia, että naisen on velvollisuus kouluttautua mörssäri-tappelijaksi puolustautuakseen r aiskaajilta ja ahdistelijoilta. Laissa sen sijaan sanotaan, että ei saa ahdistella tai r aiskata.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan lesbosuhteissa esiintyy suhteessa enemmän lähisuhdeväkivaltaa kuin heteropareilla.
Ei ole totta, tämä on todettu virheelliseksi väitteeksi jo monesti:
https://www.tumblr.com/vexingwoman/747164901669289984/scrotes-love-to-t…
Mietippä ihan tosissaan kuinka usein luet miehen tappaneen vaimonsa/tyttöystävänsä vs lesbojen vastaava? Nii-in.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan lesbosuhteissa esiintyy suhteessa enemmän lähisuhdeväkivaltaa kuin heteropareilla.
Ei ole totta, tämä on todettu virheelliseksi väitteeksi jo monesti:
https://www.tumblr.com/vexingwoman/747164901669289984/scrotes-love-to-t…
Mietippä ihan tosissaan kuinka usein luet miehen tappaneen vaimonsa/tyttöystävänsä vs lesbojen vastaava? Nii-in.
You'll need to be on Tumblr to see this particular blog
So if you have a Tumblr, log in.
If you need a Tumblr, sign up.
Roope Salmisen makkarissa kossupullon jälkeen.
T ap