Saako päiväkodissa vaatia lapselle lähellä tuotettua luomu hirvenlihaa?
Meidän pojalla saattaa tulla raudanpuute ja vakaumuksellisista syistä emme perheessä syö muuta kuin kotimaista hirvenlihaa. Minusta on täysin kohtuutonta jos pojalleni annetaan antibioottibroileria, massatuotettua sianlihaa tai muuta epäeettistä. Tutustukaa vaikka tuotantoketjuun. Mielipiteitä?
Kommentit (24)
Saa, jos laitat rastin kohtaan muslimi.
Minulla on lapsi mutta hän ei ole ollut päiväkodissa aiemmin, siksi kysyn. Miehelläni on aiemmasta suhteesta lapsi joka on ollut päiväkodissa mutta mies ei osannut vastata tähän. Aina meitä vanhempia syyllisestään lasten syömisistä ja sitten ei saisi äitinä asettaa mitään vaatimuksia.
Sama. Aamupuurossa pitää olla luomumustikoita, jotka on poimittu yksi kerrallaan (ei siis poimurilla, jonka mukana tulee roskaa ja pölyä). Puuron kanssa maitoa, joka on lypsetty onnellisista lehmistä eli sellaisista, joille lauletaan kansanlauluja samalla kun niitä lypsetään ja jotka saavat kirmata vapaana laitumella 24/7. Vähimmäisvaatimus.
Minun mielestäni koulujen ja päiväkotien pitäisi suosia lähiruokaa
Minusta päiväkotien tulisi suosia kasvisruokaa niin välttäisivät nämä ongelmat.
Kaikkeahan sitä saa vaatia. Eri asia on sitten toeutuuko se.
Ap valehtelee niin että korvat heiluu, Suomessa myytävät lihat on antibiootit vapaita. Ap:lla tuskin on edes lasta, joten lopeta satuilut.
Ei
Ap. hyvä vitsi vai oletko vajaaälyinen.
Syötä sitä hirvenlihaa kotona. Ei joka aterialla tarvitse lihaa olla.
Mun raudanpuute parani kun siirryin kokonaan kasvisruokaan. Mekanismia en osaa selittää.
Vierailija kirjoitti:
Ap valehtelee niin että korvat heiluu, Suomessa myytävät lihat on antibiootit vapaita. Ap:lla tuskin on edes lasta, joten lopeta satuilut.
Tätä peukutan, sitäpaitsi punaista lihaa ei tarvita kuin pieni pala, niin raudan tarve tulee tyydytettyä.
Jos aloitus olisi aito, voi äiti ostaa itse hirvenlihaa ja valmistaa kotona siitä ruokaa.
Lähellä tuotettua hirvenlihaa ? Tuotettua ? Mistä tuon hirven reissuja tiedetään ? Anna mun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni koulujen ja päiväkotien pitäisi suosia lähiruokaa
Paljonko olet valmis maksamaan tästä lisää?
Vaadi vaan. Ei sulle kukaan naura 🙄
Lähellä tuotettua hirvenlihaa? En ole koskaan kuullut hirvenlihan tuotannosta. Yleensä hirviä metsästetään.
Jos sinulla olisi oikeasti lapsi ja hän olisi päiväkodissa, niin tietäisit vastauksen.