Ärsyttää kun kumppani on vuoden aikana muuttunut, paino noussut 16kg
Ei ole sairaudesta kyse, tutkittu on. Hän on vain laiska ja syö aivan liikaa. En haluaisi olla pinnallinen, mutta on jopa alkanut iljettämään läheisyys hänen kanssaan. Olenko huono ihminen tämän takia? Tuntuu, että tekisi mieli lopettaa koko suhde kun toinen ei ole yhtään kiinnostunut omasta terveydestään eikä ulkonäöstään. Saahan tuossa aika paljon ahmia ylimääräistä että saa painonsa nousemaan pilviin vuoden aikana noin paljon
Kommentit (54)
Naisilla sokeri nostaa painoa nopeasti. Ruokavalio kuntoon ja liikuntaa.
Miksi syö niin paljon? Onko surullinen? Tylsistynyt? Tyytymätön elämäänsä? Harvemmin ketään muuttaa ruokailutapojansa noin radikaalisti ilman syytä.
Luultavasti olet niin kuvottava kumppani että syö suruunsa.
Masennus voi aiheuttaa liikasyömistä
Auttaisiko puhuminen? Harva ihminen kai itsekään on suorastaan tyytyväinen noinkin isoon painonnousuun. Voi vaan tuntua jo toivottomalta urakalta sen pudottaminen ja suunnan muuttaminen.
Toisaalta; pysyvästi ei voi toisen painoa jäädä vahtimaan. Voi tarjota tukea pudottamiseen jne., mutta jos se ei toista kiinnosta, on lopulta hyväksyttävä, että toinen päättää itse kropastaan ja elämästään (yleensä äkillinen painonnousu on kuitenkin merkki siitä, että joku on muuttunut) ja jos kiinnostuksen kohteet eivät enää kohtaa, niin sitten pitänee eroakin miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti olet niin kuvottava kumppani että syö suruunsa.
T. Läski joka otti nokkiinsa
Lihoessa tapahtuu kaikenlaista vai liekö toisinpäin, että ensin tunnetasolla muuttuu jotain ja vasta sitten alkaa syömään siihen ongelmaan.
Tehkää jotain tosin, muuttakaa arkirutiineja. Sohvallaistuminen pannaan ja sen sijaan yhdessä käsikynkkää ulos kävelemään, luistelemaan, hiihtämään, elokuviin, taidenäyttelyihin.
Pistä naisesi dieetille. Aika paljon on lihonut.
Miettivätköhän ihmiset sodan keskellä tällaisia kumppanin 16 kilon muutoksia?
Olemme niin lopunaikamme ansainneet!
Minä lihoin viime vuonna 15 kg. En juurikaan muuttunut.
Miksi sitten olet hänen kanssa? Mikä sinua sitoo häneen? Ole suora asiassa. Täysin tahditonta häntän tällä puukotaa selkään ja hänelle edessä olla miein kielin!
Minkä takia trollit poimivat aina nämä loppuun kuluneet ideansa uutisista? Jotenkin niin väsynyttä ja vajaata touhua.
Et ole huono ihminen. On masentavaa, kun sohvalla löllii joku "jättiläisvauva", kun itse yrittää pitää itsensä kondiksessa.
Tunnen yhden 50v. pariskunnan missä mies on timmi ja urheilullinen ja nainen lihava "vaappuja". He näyttävät ihan äiti-poika-kombolta.
Kukaan ei tosin tiedä tulevaisuuttaan. Sitä voi itsekin teloa itsensä pahasti tai sairastua niin että joutuu muiden autettavaksi mutta ainakin on yrittänyt parhaansa pitääkseen itsensä kondiksessa ja toivois että se toinenkin älyäis saman.
Vierailija kirjoitti:
Lihoessa tapahtuu kaikenlaista vai liekö toisinpäin, että ensin tunnetasolla muuttuu jotain ja vasta sitten alkaa syömään siihen ongelmaan.
Jotkut tutkijat väittää että einesruuat ja roskaruoka kuten ranskikset, sipsit, trans-rasvat ym. muuttavat suolistobakteereita niin että ihminen masentuu ja jopa tyhmistyy.
Jenkeissä on tehty tutkimuksia, että kun ihminen vieroitetaan roskaruuasta, hänen masennuksensa paranee.
Roskaruokakoukusta on kuitenkin äärettömän vaikeaa päästä eroon. Se on kuin huumetta josta seuraa vieroitusoireita. Ihmisen aivosähkökäyrissä näkyy kuulemma samallaiset ilmiöt kuin narkkareilla.
Vierailija kirjoitti:
Miettivätköhän ihmiset sodan keskellä tällaisia kumppanin 16 kilon muutoksia?
Olemme niin lopunaikamme ansainneet!
Huh! tyypillistä taktiikka saada Ap tuntemaan syyllisyyttä siitä että hänen kumppaninsa lihavuus vaivaa häntä.
Joo, Ap:n pitäisi nyt vain katsella toisen lihomista ja lösöilyä kun jossain päin maailmaa soditaan ja ja...
Siis maailmassa on aina joku sota meneillään. Jos alkaa muuttamaan elämäntapojaan vasta sitten kun on täydellinen maailmanrauha, niin saa odottaa aika kauan.
Aina löytyy hyviä tekosyitä, miksi just nyt ei viitsi lähteä tekemään elämäntapamuutosta. On mukavampaa uhriutua ja syyttää sitä toista kun muualla on OIKEITA ongelmia kuten sotia ja maanjäristyksiä... Ja mun elämä läskinä on muutenkin kurjaa niin miks mä lisäisin kurjuuttani alkamalla kiduttaa itseäni dieetillä ja liikunnalla... Pitää olla todella julma ihminen että kehtaa edes ehdottaa moista...
Mies on lihonut ihan vain iltanapostelulla 10-15 kg runsaassa vuodessa. Ei näytä kivalta, ja itsekin voivottelee asiaa, mutta ei kuitenkaan tee sille mitään.
Kyllä tuollainen lihominen on ihan mahdollista pelkällä herkuttelulla ja ajattelemattomuudella (ei ymmärretä ruoan energiasisältöä ja jatkuvan herkuttelun seurauksia) ilman kummempia psyykkisiä ongelmia.
En ole sanonut mitään asiasta, mutta vaikuttaahan tuo siihen, miten viehättävänä kumppanin näen.
Minä olen lihonut 30 kiloa vuodessa. Syömishäiriö ja ahmimisvaihe menossa. Tiedän, että piakkoin tulee taas syömättömyysvaihe ja sitten laihdun.
Tuttu tunne. Tuntuu jopa siltä, kuin ei tuntisi edes koko ihmistä. Ulkonäkö muuttunut radikaalisti. Hän ei vain ole se sama enää. On myös puolisoaan kohtaan väärin laiminlyödä omaa terveyttään