Luetelkaa paikkoja missä nainen saa elää rauhassa ilman seksuaalista ahdistelua
- oma koti yksin asuessa
- nunnaluostari
- naisten sali
Muita, mitä?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, olemalla ihan normaali ja sopivasti varovainen nainen, olen välttynyt ahdistelulta koko elämäni.
Tämä ei aina riitä. Kyse ei ole pelkästään varovaisuudesta, vaan osaltasi onnesta, josta olisin sinuna kiitollinen. Itsellä samat varovaisuudet ja valinnat, olen silti tullut ahdistelluksi monesti ja monessa paikkaa. Usea mies on vainonnut minua. Ensimmäinen tällainen tilanne jo 13-vuotiaana.
Olen tullut siihen tulokseen, että minussa on jotakin, joka vetoaa tietyntyyppiseen maskuliinisen ja röyhkeään miestyyppiin. Ulkonäöltäni en ole erityisen kaunis, aika perus.
Olen kokenut samaa, ja tullut päätelmään, että koska ahdistelija on pohjimmiltaan pelkuri, hän valitsee uhrikseen aran oloisia, hiljaisia naisia tai tyttöjä, joiden ei usko nostavan äläkkää. Kyse ei ole siitä oletko kaunis ta
Hyshys, et saa syyyyyyyyyllistää ketään. Ei saa sanoa ääneen mitäänt tällaista joka edes vihjaa että jokin ominaisuus naisessa altistaa hänet ahdistelulle!
jokainen saa olla sellainen kun on. ei se anna lupaa rikolliselle toiminnalle. ihmiset eivät tajua kuinka ahdisteltuja kauniit naiset ovat ja ovat aina olleet. sinä joka suutut siitä että olet olevinasi niin hauska ja vitsikäs kun yrität lähennellä naista niin olet vain yksi ahdistelija muiden joukossa. et muuta. kaunis nainen voi itse valita seuransa jos sitä yleensä haluaa. joten jätä tyrkky naiset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uurnassa.
Ruumishuoneella ja arkussa on vielä pikkusauma että joku vähintään käsikaasua antaa .
Kuinka moni on laitettu elävänä uurnaan?
Minut. Täällä on muuten ihan hemmetin ahdasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, olemalla ihan normaali ja sopivasti varovainen nainen, olen välttynyt ahdistelulta koko elämäni. En ole lähtenyt tuntemattomien matkaan, en flirttaile tai tunkea tuntemattomien lähelle. En kulje yksin humalassa, baarista kotiin. En sovi ensitreffejä kuin julkisille paikoille, en mene kenenkään kotiin ennen kun tunnen hänet kunnolla.
Missään kaupassa, kuntosalilla, lenkillä, töissä... jne ei juuri ketään ikinä ahdistella. Se on ihan varma.
Minäkään en lähde tuntemattomien matkaan, en juo alkoholia, en flirttaile tms. Siitä huolimatta jouduin esimieheni ahdistelemaksi, työaikana.
Kun mä olin nuorempana siivoamassa toimistoja, kävi vähän samaa. Ei mitään hirveän pahaa, mutta epätoivottua lääppimistä, vartalon kommentointia, limaista kaksimielistä vitsailua jne. Ja ihan kantismiehiä ne oli, keski-ikäisiä ja aika usein puku päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, olemalla ihan normaali ja sopivasti varovainen nainen, olen välttynyt ahdistelulta koko elämäni.
Tämä ei aina riitä. Kyse ei ole pelkästään varovaisuudesta, vaan osaltasi onnesta, josta olisin sinuna kiitollinen. Itsellä samat varovaisuudet ja valinnat, olen silti tullut ahdistelluksi monesti ja monessa paikkaa. Usea mies on vainonnut minua. Ensimmäinen tällainen tilanne jo 13-vuotiaana.
Olen tullut siihen tulokseen, että minussa on jotakin, joka vetoaa tietyntyyppiseen maskuliinisen ja röyhkeään miestyyppiin. Ulkonäöltäni en ole erityisen kaunis, aika perus.
Minua kourittiin myös aikuisen miehen toimesta ollessani 13-vuotias. Siitä aukenikin sitten ihan uusi maailma, jollaiseen ei vielä lapsena ollut aiemmin törmännyt.. Että sun keho o
Evvvk sun lapsuuden raumasi.
Evvvvk sun kilipään katkeruutesi. Poistu ketjusta jos et halua lukea sitä.
Vierailija kirjoitti: Ainahan on mahdollisuus että joutuu ahdistelun kohteeksi. Onko oikeasti paikkaa jossa tuo mahdollisuus olisi nolla? Jossain autiolla saarella
Jossain, missä on täysin yksin. Autio saari on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut samaa, ja tullut päätelmään, että koska ahdistelija on pohjimmiltaan pelkuri, hän valitsee uhrikseen aran oloisia, hiljaisia naisia tai tyttöjä, joiden ei usko nostavan äläkkää. Kyse ei ole siitä oletko kaunis tai ruma, vaan oletko helppo uhri.
Siksihän juuri aivan nuoria tyttöjä ahdistellaan eniten. He ovat pervon kannalta vaarattomimpia.
Olen samaa mieltä. Eihän pelkurimies hyökkää isojen köriläidenkään kimppuun vaan heikkojen, jotka eivät pysty puolustautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Joka ikinen paikka maapallolla, jos olet ruma ja ylipainoinen nainen.
Ei auta. Jotkut miehet ihannoi ylipainoisia eikä ne ole heistä rumia.
Sitä paitsi jotkut miehet ahdistelevat nimenomaan rumia naisia, vähän kuin kostoksi siitä, että kehtaavatkin olla täyttämättä heidän kauneusihanteitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tämä jatkuva ahdistelu jota nykyään kaikki kokevat? En ymmärrä. Minua on ahdisteltu kerran mutta miehet ovat muuten lähestyneet ja olen osannut pyytää heitä poistumaan.
"Koska minua ei ole ahdisteltu, en usko muidenkaan kokevan ahdistelua".
"koska minua on ahdistelu, uskon että kaikkia muitakin ahdistellaan jatkuvasti koska en halua miettiä mikä minussa kannustaa ahdisteluun"
Korjasin sen sulle.
Sinusta ahdistelu on siis uhrin vika? Ok. Se kertoo paljon sinusta, eikä mitään positiivista.
Ei vika tietenkään, mutta syy ja kannuste voi olla. Jos joku levittelee satasia lompakosta hämärällä kujalla, hän joutuu helpommin ryöstetyksi. Ei se ryöstö ole tietenkään silloinkaan kenenkään muun kuin ryöstäjän vika, mutta syynä ja kannusteena toimi uhrin oma toiminta.
Kyllä se pitää saada sanoa ääneen että tietty pukeutuminen ja käytös altistaa ahdistelulle, koska muutenhan niitä ei pysty välttämään. Ja koska joitakin ahdistellaan ilmeisesti "aina ja kaikkialla", niin luulisi että he itsekin haluaisivat tietää miksi, jotta voisivat minimoida ne syyt? Vai onko kivempaa olla vain uhri ja itkeä, eikä tehdä asialle mitään?
Kuka on sanonut, että häntä ahdistellaan aina ja kaikkialla? En ole itse kuullut kenenkään sanovan noin. On sen sijaan sanottu, että naisia ahdistellaan joka päivä eikä paikalla ole väliä. Tämä ei tarkoita, että jokaista naista jatkuvasti, vaan jotakuta naista joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
tupperware-ilta
joogakerho
korvakynttiläkerho
horoskooppi-ilta
siioninvirsiseurat
televisioitu juhlajumalan palvelus
Kauhea kun mua nauratti tuo viimeinen. Mä luulen, että se on juuri ainoita paikkoja, televisioitu jumalanpalvelus. Kyllä valitettavasti joogan ja horoskoopin tyyppisissä piirissä pyörii myös häiriintyneitä ihmisiä myös miehiä ja äkkiäkös sille korvakynttilälle löytyy muutakin käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
tupperware-ilta
joogakerho
korvakynttiläkerho
horoskooppi-ilta
siioninvirsiseurat
televisioitu juhlajumalan palvelus
Aloin juuri ymmärtämään paremmin näitä harrastuksia. Varmaan myös joku kukkakaupan kukkasidontakurssi. Kansanopiston käsityökurssi?
Vierailija kirjoitti:
jokainen saa olla sellainen kun on. ei se anna lupaa rikolliselle toiminnalle. ihmiset eivät tajua kuinka ahdisteltuja kauniit naiset ovat ja ovat aina olleet. sinä joka suutut siitä että olet olevinasi niin hauska ja vitsikäs kun yrität lähennellä naista niin olet vain yksi ahdistelija muiden joukossa. et muuta. kaunis nainen voi itse valita seuransa jos sitä yleensä haluaa. joten jätä tyrkky naiset rauhaan.
Itse yleistät. Kaikennäköisiä naisia ahdistellaan, sekä lapsia ja miehiäkin. Kauniit saa ehkä osakseen sellaista pokaamislähentelyahdistelua, mutta ahdistellaan muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä leirillä oli naisten ja miesten puoli erikseen. Ajattelin että voi rauhassa. Niin eikö yksi nainen osoittautunut lesboksi. Ihan normaalilta vaikutti ensin, yllätti kun hiipi selän taakse ja hiveli niskaa. Hyi helvetti.
Kävi päälle ihan. Itseäkin on yksi lesbo hiplannut ja toinen oli bi, oli todella rasittava tapaus miehiin verrattuna.
Olen ruma. Toissapäivänä paikallinen tenuteppo ahdisteli minua kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä leirillä oli naisten ja miesten puoli erikseen. Ajattelin että voi rauhassa. Niin eikö yksi nainen osoittautunut lesboksi. Ihan normaalilta vaikutti ensin, yllätti kun hiipi selän taakse ja hiveli niskaa. Hyi helvetti.
Kävi päälle ihan. Itseäkin on yksi lesbo hiplannut ja toinen oli bi, oli todella rasittava tapaus miehiin verrattuna.
Totta. Naisetkin voi ahdistella, niin naisia kuin miehiäkin. Eli paikka missä on vain naisia ei takaa rauhaa.
Opiskeluaikana lepakko kiinnostui minusta, se oli yksipuolista. Kukaan miespuolinen ei ahdistellut.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitetaanko ahdistelulla tässä esimerkiksi sitä, että joku osoittaa olevansa sinusta seksuaalisesti kiinnostunut?
Joo. Tässä haetaan paikkoja, joissa ei tule myöskään kyylätyksi, vainotuksi, tai himotuksi ilman konkreettisia tekoja.
Tässäkin ketjussa on vissiin joku ahdistelija negaamassa viestejä.
Ei vika tietenkään, mutta syy ja kannuste voi olla. Jos joku levittelee satasia lompakosta hämärällä kujalla, hän joutuu helpommin ryöstetyksi. Ei se ryöstö ole tietenkään silloinkaan kenenkään muun kuin ryöstäjän vika, mutta syynä ja kannusteena toimi uhrin oma toiminta.
Kyllä se pitää saada sanoa ääneen että tietty pukeutuminen ja käytös altistaa ahdistelulle, koska muutenhan niitä ei pysty välttämään. Ja koska joitakin ahdistellaan ilmeisesti "aina ja kaikkialla", niin luulisi että he itsekin haluaisivat tietää miksi, jotta voisivat minimoida ne syyt? Vai onko kivempaa olla vain uhri ja itkeä, eikä tehdä asialle mitään?