Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän äitinä tehdä kaiken oikein. Seuraa purkaus:

Vierailija
05.10.2025 |

Käydä töissä ja hoitaa lasta, en juo enkä polta enkä tuhlaile rahaa mihinkään turhuuksiin. Kuitenkin tuo työssäkäynti tuntuu aiheuttavan valitusta, tapani hoitaa lasta on joiltain osin neuroottinen ja vaikka yritän KAIKEN tehdä OIKEIN niin kaikki on silti jatkuvasti jotenkin VÄÄRIN ja oloni on valitusta kuunnellessa niin stanan paineistettu että räjähdän hetkenä minä hyvänsä.

Sitten pitäisi maksaa rahaa jollekin terapeutille joka kirjoittaa Kantaan omien järjestelmiensä kautta ja siinä sitä ollaan köyhempänä kaikki sielun tunnot vuodettuna ties minne. 

Pitäisi vain ottaa rennosti tätä joka puolelta tulevaa neuvontaa kuunnellessa eikä saisi stressata turhaan! 

Mietin nykyään usein olisiko sitten parempi ettei minua edes olisi. Saisi joku olla sitten täydellinen äiti lapselleni ja täydellinen veronmaksaja ja tehdä kaiken TÄYDELLISESTI. Mikään tekemäni kun ei riitä kun en selvästikään ole riittävän hyvä tähän maailmaan.

Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että, kuulostaa ihan marttyyri uhriutuja äidiltäni. Niin samanlaista tekstiä, mitä jouduin kuuntelemaan koko lapsuuteni. Uhriutui jatkuvasti ja itki meille juuri noin. Sitä oli KAMALAA kuunnella, kun äiti uhriutuu omille lapsilleen ja jatkuvalla itkulla ja meidän syyllistämisellä yritti saada sympatiat puolelleen. Se vain karkotti meidän kauemmas. 

Missä isä?

Kuoli, kun olimme 8- ja 6-vuotiaita. 

Vierailija
82/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin juuri miehen kanssa siitä ajasta kun lapset olivat pieniä.

En esim. muista joitakin vieraita siltä ajalta ollenkaan ja moni suunniteltu juttu jäi tekemättä. Oli ne kyllä äitinä rankkoja aikoja, univajeessa ja sen viistoista tekemätöntä hommaa aina. Töissäkin piti käydä.

Yritin keskittyä olennaiseen: lapset puhtaat ja ruokaa on, lasten kanssa oltu ja leikitty ja tehty vaikka mitä. Lapsille luettu ja pitkään nukutettu. Syliin on päästy.

Nyt kun lapset on isompia niin fiksuja ovat ja hyvällä muistavat. Ja nyt mulla taas muisti pelaa ja on omaa aikaa.

No sehän kuulostaa kivalta. Muistatko kuulleesi väninöitä valinnoistasi vai saitko jotenkin automaattisesti muilta kunnioitusta niille? Jouduitko piilottamaan elämäsi jotta sait olla rauhassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että, kuulostaa ihan marttyyri uhriutuja äidiltäni. Niin samanlaista tekstiä, mitä jouduin kuuntelemaan koko lapsuuteni. Uhriutui jatkuvasti ja itki meille juuri noin. Sitä oli KAMALAA kuunnella, kun äiti uhriutuu omille lapsilleen ja jatkuvalla itkulla ja meidän syyllistämisellä yritti saada sympatiat puolelleen. Se vain karkotti meidän kauemmas. 

Missä isä?

Niin, äitisi piti pärjätä yksin kun isänne kuoli ja sinä olet kiittämätön. 

Vierailija
84/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että olen olen olemassa ja sori, että synnyin, sanaili Jope. Kuka on väittänyt elämää helpoksi ?

Vierailija
85/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavassa elämässä olen mies ja saan tehdä kuten haluan.

Ehkä ne miehet "saavat tehdä mitä haluavat" koska eivät välitä siitä mitä mieltä kaikki muut ovat...

Ei miehelle kukaan vingu siitä jos hän käy töissä. Itse asiassa hänelle lähinnä valitettiin siitä kun jäi isyyslomalle. Minulle taas vinguttiin siitä kun teen töitä hänen ollessaan isyyslomalla. Alan hyvin käsittämään miksei tässä maassa synny enää lapsia. 

Iso osa äideistä käy töissä, ihan normaalia. Jos lähipiirissäsi on ihmisiä, jotka sekaantuvat perheesi elämään ja valintoihin, niin pidä etäisyyttä. 

Onhan se nyt noloa jättäytyä pelkästään kotiin elämään yhteiskunnan tuilla kun voisi tehdä edes osa-aikatyötä. Se taas jos hoitaa toisten lapsia palkkaa vastaan on työtä. Älä minulle valita, on täällä muut haukkuneet minuakin kun ovat OLETTANEET että aion loisia kotona yhteiskunnan varoilla.

Ihan itsekin OLETIT että taaperon kanssa kotona eletään joillain tuilla. Kaikki ei niitä tukia tarvi. Etkä päällepäin kenestäkään näe, millä rahoilla sen taaperon kanssa kotona on. 

Vierailija
86/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä isä?

Niin, äitisi piti pärjätä yksin kun isänne kuoli ja sinä olet kiittämätön. 

Joo nyt kuulostaa jo käsittämättömältä tuon kirjoittajan rutina. Ei mitään empatiaa löydy äidilleen. Häneltä kuoli puoliso, ja piti hoitaa lapset silti. Ja tämä aikuinen lapsi täällä itse uhriutuu, kun äiti oli jaksamisen äärirajoilla. Normaali ihminen ymmärtäisi sen. Mutta ei tuo kirjoittaja. Että kehtaa valittaa äidistään kun ei jaksanut aina hymyillä. Sääliksi käy äitiään. 

Vierailija
87/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ne miehet "saavat tehdä mitä haluavat" koska eivät välitä siitä mitä mieltä kaikki muut ovat...

Ei miehelle kukaan vingu siitä jos hän käy töissä. Itse asiassa hänelle lähinnä valitettiin siitä kun jäi isyyslomalle. Minulle taas vinguttiin siitä kun teen töitä hänen ollessaan isyyslomalla. Alan hyvin käsittämään miksei tässä maassa synny enää lapsia. 

Iso osa äideistä käy töissä, ihan normaalia. Jos lähipiirissäsi on ihmisiä, jotka sekaantuvat perheesi elämään ja valintoihin, nii

Kyllähän minunkin oletettiin haluavan loisivan joten oletan samaa muistakin. Lopeta itku ja kasva aikuiseksi. Niinhän minullekin vingutaan. 

Vierailija
88/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka nyt sinua niin kovasti neuvoo ja tekemisistäsi valittaa? Kuka on sinusta niin kiinnostunut?

Terveydenhuolto, työelämä, lähipiiri, onhan näitä joiden mielestä pitäisi olla täydellinen ja samalla rento ja kiva äiti joka tekee töissä täyttä päivää ja kuitenkin on kotona lapsen kanssa. Lähdin tienaamaan mm. osa-aikatyöhön ja katsotaan silmät pyöreänä kun sanon etten pääse johonkin työvuoroon kun on sovittu meno olemassa. Lähipiiristä taas valitetaan siitä työstä kun lapsenhoidon pitäisi mennä kaiken edelle. Sitten kun lapsi menee kaiken edelle niin sekin menee neuroottisuuden puolelle. 

Ei vain ole ikinä riittävän hyvin. Enkä jaksa enää suodattaa sitä kitinää. Aina löytyy se vinivänivalitus jostain. 

Ymmärrän täysin. Päiväkodista asti, tai j

En varmaan jaksaisi edes kuunnella vaan poistuisin näiden seurasta. En jaksa tätä ihmislajia enää yhtään. Tukehtukoot vaikka siihen täydellisyyteensä. 

Vierailija
89/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa äideistä käy töissä, ihan normaalia. Jos lähipiirissäsi on ihmisiä, jotka

Kyllähän minunkin oletettiin haluavan loisivan joten oletan samaa muistakin. Lopeta itku ja kasva aikuiseksi. Niinhän minullekin vingutaan. 

Heh, älä projisoi minuun, miltä sinusta tuntuu. Minä sanoin, että sun kommentti oli törkeä. En itke enkä valita. Vaan sanoin suoraan, mitä mieltä mielipiteestäsi olin. Se siitä. 

Vierailija
90/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso osa äideistä käy töissä, iha

Onko taaperollasi jokin vaiva jonka takia hänen täytyy olla kotihoidossa?

Vierailija
91/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko taaperollasi jokin vaiva jonka takia hänen täytyy olla kotihoidossa?

Kenen taapero? Kelle oikein vastasit? Lainaa sitä tekstiä johon vastaat. 

Vierailija
92/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei toimi lainaukset. Koita tajuta sen verran. Ymmärrät kyllä asiayhteydestä mistä on kyse.

Vierailija
93/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista elämää sinä elät, jos neuvoja tulee joka puolelta? Meillä muilla ei yleensä ole ollut muita neuvojia kuin lapsen mummot sekä omat ja puolison sisarukset. Minulla niitä oli niin paljon, että päätin olla korvaa lotkauttamatta ensimmäistä lasta odottaessani.

Sanoin, että lähipiiri. Ja kun se neuvonta koskee juuri minua äitiä. Pitäisi vain olla tyhjästä loputtomiin rahaa ja resursseja, olla täydellinen ja menestynyt. Itse asiassa muutin elämääni 100-prosenttisesti parempaan suuntaan ja se vain kirvoitti lisää näitä "vaatimuksia" ja toisaalta tulee eräänlaista sääliä kun en ole kouluttautunut kuitenkaan riittävän pitkälle jne. 

Mitähän tästä voisi oppia? Ainakin sen, että muiden neuvot ja vaatimukset eivät lopu, vaikka kuinka yrittäisit tehdä ns. oikein. Vanhemmuus ja aikuisuus

Ei sisälläni ole mitään ääntä.

Vierailija
94/94 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei toimi lainaukset. Koita tajuta sen verran. Ymmärrät kyllä asiayhteydestä mistä on kyse.

Ei toimi ei, ja siksi pitää käyttää mieluummin copypastea, jos yrittää vastata pitkiin lainausketjuihin. Minä olen vastannut vain tällä viimeisellä sivulla tähän ketjuun, enkä voi tietää, kenen taaperoista on kyse. Minä kirjoitin tällä sivulla hoitavani MUIDEN taaperoita kotona, joten onko niin, ettei tuo kysynyt minulta, kun käytti sanamuotoa "sinun taapero". Mutta en ollut varma, kun lainaus ei toimi. 

Omistusmuodosta teen siis päätelmän, ettei kysytty minulta. Minä en hoida omaa taaperoani kotona. 

Sun kanssa on oikein "ilo" keskustella. Jos olet ap, niin en yhtään ihmettele enää sitä, että kohtaat ympäriltäsi paljon negatiivista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi