Lapsi ei halua tavata
Kyseessä 9v tytär, olen eronnut isä. Vuoden vietti joka toisen viikonlopun ja osan lomista luonani. Nyt ei enää halua.
En näe vänkäämistä mielekkäänä, kyseessä kuitenkin lapsen oma päätös, jos ei halua olla tekemisissä. Exän kanssa ei mitenkään loistavat välit.
Miten olette toimineet vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Samankaltaisen tilanteen kokeneena neuvoni on, jatka elämistä ilman lastasi.
Ei lasta tapaamiseen pakottamalla saada mitään positiivista aikaiseksi.
Lapsi ottaa itse yhteyttä kun hänestä alkaa tuntumaan siltä.
Mjoo. Itse yli 40, lapsi 20. Ei ole ottanut yhteyttä eikä välttämättä koskaan otakaan. Ei voi pakottaa mutta ei ehkä paras idea odottaa jos haluaa lapsensa tuntea.
On vähän vaikea käsittää miksi äitille ei kelpaa vapaa viikonloppu pikku prinsessasta.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kokeilemaan oikeaa kohtaamista, minulla se auttoi:
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Osasin jo odottaa tätä leikkaa ja liimaa -vakiota tässä ketjussa. Tulihan se sieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vaikea neuvoa, jos et kerro miksi lapsi ei halua tavata. Se on vähän niin kuin se olennaisia asia tässä nyt, lapsen syy haluamattomuudelle.
Minä en halunnut samassa iässä tavata toista vanhempaani, eikä siihen mitään erityistä syytä ollut.
Vierailija kirjoitti:
On vähän vaikea käsittää miksi äitille ei kelpaa vapaa viikonloppu pikku prinsessasta.
Tää taitaa tulla sulle yllätyksenä, mutta lastenhoitajia saa rahalla, jos vapaata kaipaa. Itsestään huolehtivat vanhemmat eivät ole riippuvaisia existään.
No jos tuon ikäinen ei halua tavata isäänsä niin vaihtoehtoja on kaksi:
1. Olet itse olemalla sinä möhlinyt jotenkin että hän ei halua.
2. Exäsi vieraannuttaa lastasi sinusta.
Kumpi on omasta mielestäsi oikea vaihtoehto?