Heips! Mitä hallitus on leikannut juuri sinulta?
Minä olen lapseton, asun yksin ja käyn töissä duunarina 3500e/kk bruttopalkalla. Ajan polttomoottoriautolla töihin ja kuulun ytk.
Minulta ei leikattu mitään ja pidän orpon hallituksen tiettyjä uudistuksia hyvänä liittyen esim työelämään ja on myös asioita mistä en pidä tässä hallituksessa. Äänestän persuja koska parempaakaan puoluetta ei ole, en kannata persuja mutta äänestän niitä koska parempaakaan ei ole tarjolla.
Mitä hallitus on leikannut juuri sinulta?
Kommentit (87)
Ei mitään. Asun kissan kanssa omakotitalossa, ajan bensa-autolla enkä saa mitään tukia. Palkka on bruttona vähän alle 3000€.
Ansiotuloja korkea verotuksen muodossa. Tuottoja pääomaverotuksella.
Olen toimeentulotuella eli ei mitään.
Olen tk eläkkeellä, en ole leikkauksia huomannut ainakaan omalla kohdallani. Jos ei oteta huomioon bensanhinnan leikkausta.
Veivät Petri Munakuonon :(
Kaikkien aikojen Hopearetku
Ei mitään, mutta indeksikorotukset jäädytettiin, tuntuuhan se pieneläkeläisen kukkarossa. Opiskelevat lapseni saavat asumislisää. Säästän heitä varten hulluna, ettei heidän tarvitse ottaa lainaa.
Keskituloisilta leikattu, kaikkein köyhimmiltä ei mitään
Minulta, tällä hetkellä työttömältä yksinhuoltajalta leikattu n. 100€ asumistukea, peruspäivärahasta lapsikorotus, ja osa-aikatyön suojaosuus.
Samaan aikaan tietenkin kun vuokra- ja vesi nousi yhteensä n. 100€ ja kaikki muukin kallistui.
Kuulun siihen tuloluokkaan jolta ei leikattu edes veroja.
Reiluhko palkankorotus tosin hävisi toukokuussa johonkin aiempaan eläkeveivaukseen kun täytin samaan aikaan 53. No, tammikuussa se määräaika sitten loppuu ja saan rahani.
Työhuonevähennyksen ja ammattiliittovähennyksen. Jos joudun työttömäksi, niin ansiosidonnaisesta
Täysi-ikäisten lasteni on vaikea saada vakipaikkaa. Itseni tapetaan työhön tunkemalla koko ajan lisää tehtäviä ja mikromanageraamalla, ylitöitä ei saa tehdä.
Olen etätöissä, asun omakotitalossa, lapset omillaan. Ensi vuonna leikkaantuu työhuonevähennys. Ei oikeastaan harmita. Enemmän harmittaisi se, että joutuisin kulkemaan työmatkat. Nyt säästän työmatkakuluissa. Olen periaatteessa tyytyväinen nykyisiin linjauksiin sen suhteen, että vastikkeettoman rahan jakaminen vähentyy. Työelämää takana 25 vuotta poislukien äitiyslomat ja vähäiset hoitovapaat. Veroja maksan mielelläni siitä, että peruskoulu+ammattikoulu/lukio pidetään pystyssä nuorisolle, jonkun tasoinen terveyskeskus edullisena kaikille ja meillä on hyvätasoinen ja kansalaisille edullinen erikoissairaanhoito.
Veroja leikkasi vähän pienemmiksi.