Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alemmissa sosiaaliluokissa elävät eivät kestä sitä että joku heidän yhteiskuntaluokastaan menestyy tai tekee ns. luokkahypyn?

Vierailija
04.10.2025 |

Jos hän vaikka pärjää vaikka opinnoissaan tai menestyy muuten, niin pitää alkaa puhumaan vähätellen ja latistaen? Eikö tämä ole outoa. Eikö sen, että joku nousee sieltä alemmasta sosiaaliluokasta, pitäisi olla samalla myös ylpeyden aihe niille, jotka eivät sieltä pääse? Mutta näin ei ole, vaan aletaan puhumaan halveksivasti ja korostetaan miten se ei ollut mitään. Ja itse ei kuitenkaan saada elämässä mitään aikaan.

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te tiedä kuka minä olen.  

Ap:n vakiosanonta. Kassatyttökään ei kohdellut arvostavasti ylempiarvoistaan.

Vierailija
162/165 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyin alimpaan kastiin ali-ihmisenä, mutta tein ensin luokkanousun ihmiseksi ja lopulta nousin sitten ylimpään kastiin, kun minusta tuli yli-ihminen. Olen hyvin tyytyväinen luokkanousuuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmisten jakaminen eri luokkiin, on  naurettavaa.

Joka tapauksessa ihmiset jakautuvat eri yhteiskuntaluokkiin, vaikka se olisi jonkun mielestä naurettavaa. Ei ole yhtään tyhmää olla tietoinen näistä luokista, vaan päin vastoin olisi tyhmää ummistaa silmänsä tältä jaolta. Yhteiskuntaluokkaan liittyy paljon mm. elämäntapojen eroja, jotka heijastuvat myös terveyteen ja jopa elinikäänkin. Niistä on hyvä olla tietoinen, jotta niihin voi puuttua. Suomessa tosin ihminen voi myös liikkua luokasta toiseen elämänsä aikana. Myös niistä tuntemuksista, mitä syntyy, kun jättää vanhat piirit ja siirtyy uusiin, on hyvä saada puhua.

Vierailija
164/165 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina tilipäivänä, kaksi kertaa kuukaudessa, pullon Courvoisier XO Royal konjakkia. Kuulunko sen takia alimpaan alaluokkaan vai yläluokasta pudonneeseen keskiluokkaan?

Tilipäivä kaksi kertaa kuukaudessa kuulostaa työväenluokalta. 

Vierailija
165/165 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä ainakaan pysty arvostamaan ihmisiä, jotka myyvät itseään rahan takia.

Olipa kommentti. Minkäköhän takia duunari tekee työtä? Koulutettu yleensä tekee työtä jota haluaa tehdä. Duunari tekee työtä PELKÄSTÄÄN rahan takia ja todellakin myy itseään rahasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä