Onko teillä elämässänne ihminen joka on onnistunut pilaamaan koko elämänne?
Esim. Elämänilonne, taloutenne, mielenterveytenne, elämänhalunne jne. Itselle se on ent.työnantaja. Hän se taas jatkaa eteenpäin niin kuin ei mitään.
Kommentit (105)
Anoppi, joka pilaa miniän mielenterveyden, elämänilon ja talouden. Huh huh.
Luulenpa, että kyseessä on se anopin poika. Se tuohon kaikkeen kykenee, jos on sitä lajia. Mutta miniästähän se syyllinen on anoppi. Jotenkin vain se täytyy olla niin. Se sen sai aikaan
Vierailija kirjoitti:
Ei. En noin ylipäätään usko, että kenenkään ihmisen elämää voi joku _toinen_ kokonaan pilata. Ehkä jonkun osan siitä, mutta ei kokonaan.
väärässäpä olet.
Anoppi yritti, oli vittumainen kaikille muille, paitsi niille kultapojalleen, joka ei edes viitsinyt käydä häntä katsomassa, mutta onneksi ei ole enää keskuudessamme.
Nimenomaan tuo elämänilo on mennyt.
Pahimpia anoppeja on ne anopit, joilla on vain poikalapsia.
Ja se sitten pilasi koko elämäsi. Se on nyt täysin pilalla eikä mitään mahdollisuuksia saada sitä enää kuntoon. Ei voi, kun anoppi lyttäsi sua niin paljon silloin nuorena.
Hoh hoijjaa. Minua lyttäsi ja vihasi oma isäni koko lapsuuteni ja nuoruuteni. Teki muutenkin elämästäni yhtä helvettiä.
Mutta kun siitä sitten lähdin omaan elämääni, sain sen ihan hyvin järjestykseen ja vaikka en ole pystynytkään niitä asioita unohtamaan (kuinka ikinä kukaan pystyisikään, paitsi muistisairas), niin ei se minun elämääni ole pilannut. Minulla on ollut ihan hyvä elämä ensin nuorena aikuisena ja sitten kaiken aikaa siitä lähtien. Ei minun elämäni ole pilalla.
Ja jotkut parkuu jotain anoppia, että kun se pilasi KOKO elämäni.
Tarviiko sitä vihaa kantamalla kantaa ja ruokkia niin, että se kaiken edelle menee?
Vierailija kirjoitti:
Ja se sitten pilasi koko elämäsi. Se on nyt täysin pilalla eikä mitään mahdollisuuksia saada sitä enää kuntoon. Ei voi, kun anoppi lyttäsi sua niin paljon silloin nuorena.
Hoh hoijjaa. Minua lyttäsi ja vihasi oma isäni koko lapsuuteni ja nuoruuteni. Teki muutenkin elämästäni yhtä helvettiä.
Mutta kun siitä sitten lähdin omaan elämääni, sain sen ihan hyvin järjestykseen ja vaikka en ole pystynytkään niitä asioita unohtamaan (kuinka ikinä kukaan pystyisikään, paitsi muistisairas), niin ei se minun elämääni ole pilannut. Minulla on ollut ihan hyvä elämä ensin nuorena aikuisena ja sitten kaiken aikaa siitä lähtien. Ei minun elämäni ole pilalla.
Ja jotkut parkuu jotain anoppia, että kun se pilasi KOKO elämäni.
Tarviiko sitä vihaa kantamalla kantaa ja ruokkia niin, että se kaiken edelle menee?
No jos on jo valmiiksi heikko astia.. Toisen kengissä, kun ei voi kulkea.. Sitäpaitsi sanoin, että anoppi on osasyyllinen.
Mieheni. Tai käytännössä ex- mieheni jonka kanssa joudun edelleen asumaan koska työtön. Tuhosi mielenterveyteni ja sitä myöten urani. Sosiaalisen elämän, talouden , kaiken. Olin niin naiivi. Itse hän tietysti porskuttaa kuin ei mitään, mutta vaikeeta kuulemma on. Minun takiani tietysti, ei muuten.
Yksi tyttäristäni. En kommentoi asiaa tarkemmin mutta äärimmäistä ahdistusta aiheuttaa hänen tekemiset ja tekemättä jättämiset. On aikuinen ihminen joten ei (onneksi!) enää vastuullani mutta kauhulla odotan mitä tuleman pitää..
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti sairastunut ex-ystävä. Melkein meni omakin m-terveys siinä hurlumheitä seuratessa ja toista kasassa pitäessä. Ei koskaan enää mt-ihmisiä lähipiiriin. Välit poikki vaan itsesuojelun nimissä.
Toivottavasti kolahtaa omalle kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tyttäristäni. En kommentoi asiaa tarkemmin mutta äärimmäistä ahdistusta aiheuttaa hänen tekemiset ja tekemättä jättämiset. On aikuinen ihminen joten ei (onneksi!) enää vastuullani mutta kauhulla odotan mitä tuleman pitää..
Jotkut tarvitsevat aikuisenakin jonkun vielä aikuisemman ohjaamaan. Ei se virallisesti ole enää sinun vastuullasi, mutta äitinä/isänä olet ehkä ainoa joka voi hänelle sanoa totuuksia.
Huom. Suurin osa tälläkin palstalla (ilmeisesti kuitenkaan EI kaikki ) ymmärtää, että otsikon "joku joka on pilannut elämäsi" on LIIOITTELUA.
Jotkut pilkunviilaajat ja hyvin yksioikoiset ihmiset ei ymmärrä että tällä tarkoitetaan yhtä kuin "joku joka häiritsee elämääsi tai joku joka aiheuttaa ärsytystä elämässäsi tai joku joka on aiheuttanut jonkinasteisen trauman elämääsi".
Jos joku kirjoittaa että anoppi on pilannut elämäni. Ei se niin ole, tuo anoppi on vain välikappale ja vain 1 osa ärsytyksen aiheista.
Meillä kaikilla on tapana syyttää aina jotain muuta omasta pahasta olosta, siitä että elämäni ei ole sitä mitä haluaisin tai minusta ei tullut sellainen kuin haluaisin olla. Niin minäkin teen. Syytän exääni siitä että en luota kehenkään mieheen, enkä edes ihadstu enää kehenkään koska etsin vain heti syitä miksi en halua edes kokeilla suhdetta, en ihastu en rakastu koska hän särki sydämeni. En pysty / uskalla enää, en voi ottaa enää riskiä että joku taas jättää minut juuri kun olen päässyt siihen pisteeseen että olen kiintynyt johonkin ja elättelen toiveita yhteisestä loppuelämästä. En kestä enää yhtään hylkäyskokemusta. Se on exäni vika joka petti ja jätti minut 2x.
Isoveli, äiti(ei tahallaan), ystävä(entinen), ystävän vaimo(entinen).
Itselläni on hyvä anoppi, mutta voin hyvin kuvitella että jos esim yksi kauhean narsisti kollegani olisi jonkun anoppi...niin hulluksihan siinä tulisi kun kyseinen ihminen pääsisi sotkeutumaan koko perheen asioihin ja mustamaalaamaan.
Ollut montakin. Olen sitten vaan poistunut kuvioista.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi, joka pilaa miniän mielenterveyden, elämänilon ja talouden. Huh huh.
Luulenpa, että kyseessä on se anopin poika. Se tuohon kaikkeen kykenee, jos on sitä lajia. Mutta miniästähän se syyllinen on anoppi. Jotenkin vain se täytyy olla niin. Se sen sai aikaan
Tämä on ihan yleinen käytäntö kaikissa tilanteissa. Miehen vastuuttamista vältellään varmaan samasta syystä kuin vauvat pelkäävät näitä luonnostaan. Se saa raivokohtauksen ja tappaa kaikki. Miksi nainen tosin takertuu mieheen joka on naimisissa äidin kanssa...? Stupid, stupid.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti sairastunut ex-ystävä. Melkein meni omakin m-terveys siinä hurlumheitä seuratessa ja toista kasassa pitäessä. Ei koskaan enää mt-ihmisiä lähipiiriin. Välit poikki vaan itsesuojelun nimissä.
Toivottavasti kolahtaa omalle kohdalle.
Ai mikä? Joku lääkäreiden juoni vai? Tuskin.
On, montakin. Äitini, NS töissäni yks jos toinenkin hullu.............
Oli.Isäpuoleni pilasi lapsuuteni ja lapseni lapsuuden sillä ymmärsin "vammaisuuteni" vasta kun kuulin ystäväni lapsen sanovan äidilleen "olet pilannut elämäni".Hänen äiti oli kuitenkin ns.normaali.Ainakin minuun verrattuna.Arg.Onnexi lapsellani on resilienssiä.Ja elämä on kuitenkin lyhyt.Mikään ei kestä ikuisesti.