Onko teillä elämässänne ihminen joka on onnistunut pilaamaan koko elämänne?
Esim. Elämänilonne, taloutenne, mielenterveytenne, elämänhalunne jne. Itselle se on ent.työnantaja. Hän se taas jatkaa eteenpäin niin kuin ei mitään.
Kommentit (105)
Vedätetty on, mutta niin kauan kuin henki pihisee, elämää ei ole vielä menetetty. 🌻
Juu ex-kaveri. Negatiivinen, vaikea ihminen. Oli iso helpotus kun muutti pois, ja katkaisi yhteydenpidon minuun. Sain tehdä omia asioita rauhassa,eikä tarvinnut hyppiä hänen pillinsä mukaan enää.
Yksi on kovasti yrittänyt. Vainosi minua peräti 8 vuotta. Se ei ollut silloin vielä rikos, joten oli todella vaikeaa saada sitä loppumaan. En tiedä löysikö hän uuden kiusattavan vai mitä tapahtui, mutta enää ei tarvitse jatkuvasti muuttaa ja vaihtaa numeroa. Hengissä hän on, sen tiedän kun olen omin silmin nähnyt. Eikä ole mikään rapajuoppo, vaikka moni nyt niin kuvittelee. Ihan valkokaulusmulgero.
Ei ole enää. Lähetin krematorioon...
Oli liian monta vuotta. Kadun, että katselin sitä touhua niin kauan, mutta eipä se itsesyytöskään jälkikäteen auta. Nyt elämä taas maistuu.
Mietin, onko kovin kypsää tai aikuista ajattelua se, että joku toinen voisi pilata koko elämän. Toki ääritapauksia löytyy, mutta jos tulkitsen oikein otsikon kysymyksen, useimmiten taitaa olla niin että koko elämä ei ole pilalla ja ainakaan vastuuta siitä ei voi sysätä toiselle. Usein esimerkiksi äiti joka pilaa lapsensa elämän, on itsekin uhri ja pilannut pahemmin oman elämänsä. Onko lapselle hyötyä ajatella, että äiti on se ihminen, jota saan syyttää kaikesta? Kehottaisin kaikkia ottamaan mahdollisimman pitkälle vastuun omasta elämästä ja onnellisuudesta. Yksin ei tietenkään tarvitse selvitä, mutta niin kauan kuin on elämää, on mahdollisuuksia ja hyvää.
Ankeuttajat ei ole jättiläisiä vaan kääpiöitä. Vähän voisi katsoa tarkemmin, että miltä oikeasti näyttää. Saattavatpa hyvinkin kierrättää omia kokemuksiaan.
Ihminen ymmärtää sen, että rakkaus loppuu, mutta ei sitä, ettei sitä koskaan ollutkaan.
Omat vanhemmat. Paljon työtä vaatii, että siitä mitätöinnistä, pilkkaamisesta, ivallisuudesta, jatkuvasta vertailusta muihin, raivoamisesta, läheisyyden puutteesta ja tunnekylmyydestä pystyy jotenkin eheytymään tasapainoiseksi ja "normaaliksi" ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhemmat. Paljon työtä vaatii, että siitä mitätöinnistä, pilkkaamisesta, ivallisuudesta, jatkuvasta vertailusta muihin, raivoamisesta, läheisyyden puutteesta ja tunnekylmyydestä pystyy jotenkin eheytymään tasapainoiseksi ja "normaaliksi" ihmiseksi.
Ihan kun mun anoppi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni mielenterveys ja todellisuudentaju exän mielenpelejen kanssa. Petti, valehteli, katoili, puhui mustan valkeaksi.
Seuraava erä pieksi myös fyysisesti ja oli henkisesti väkivaltainen mutta tuo aiempi jätti paljon syvemmät jäljet.
Hyvä miesmaku sulla.
On, hullu äiti tuhosi kaikkien lastensa elämän!
Vierailija kirjoitti:
Ei ny pilannu, mutta aiheuttanu äärimmäistä ja vuosii kestänyttä vitutusta joka jatkuu ja jatkuu. Eikä ole vaan 1 tyyppi vaan 3 eli 2 lankomiestä ja yhen langon akka.
Lanka, lanko, lango 1 2 3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on yksi, mutta on muitakin. Kadehdin niitä, jotka elävät onnellisina oman näköistä elämää.
Uskon jos olet maatalon nuori emäntä. Muuten tuo on ihan turhaa sanailua jos elitte miehesi kanssa omassa taloudessa omilla rahoilla.
Siinä taas yksi ankeuttaja. Kyllä kai minä paremmin asiani tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ymmärtää sen, että rakkaus loppuu, mutta ei sitä, ettei sitä koskaan ollutkaan.
Hector: Lehdetön puu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hector: Lehdetön puu
Ai se on laulu. Enpäs tiennytkään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi on yksi, mutta on muitakin. Kadehdin niitä, jotka elävät onnellisina oman näköistä elämää.
Uskon jos olet maatalon nuori emäntä. Muuten tuo on ihan turhaa sanailua jos elitte miehesi kanssa omassa taloudessa omilla rahoilla.
Siinä taas yksi ankeuttaja. Kyllä kai minä paremmin asiani tiedän.
Anoppina en kertakaikkiaan tajua miten pystyisin pilaamaan miniäni elämän.
Tietysti täällä vauvalla on traagista, anopin testamentissa suljetaan puolisot pois, anoppi ei suostu katsomaan lapsia, anoppi ostaa krääsää.
Kyllä se karma iskee kusipäihin, ei välttämättä heti, mutta jossain vaiheessa. Olen tämän itse todistanut useampaan kertaan. Ne vanhat sananlaskut pitävät paikkansa, paha saa palkkansa, minkä taakseen jättää, sen edestään löytää jne.