Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hylätäänkö toimeentulotuki, jos tilillä on 1000 euroa säästöjä?

Vierailija
01.10.2025 |

Vai miten toi menee? Rahat oli vuokraa varten.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
03.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela on ihme paikka. Sain toimeentulotukea 281 euroa vaikka sain 360 euroa veronpalautuksia. Saan ensi kuussakin toimeentulotukea.

Näemmä. Tähän mennessä minulla on kaikki mennyt Kelan kanssa ihan hyvin, mutta nyt veronpalautusten jälkeen tttukea leikattiin viidelläkympillä näemmä kaikilta jatkokuukausilta. Melkein jännityksellä odotan sitä kirjettä, jossa leikkaus selitetään.

Juu, ei täs kai viä henki lähde, mutta jos 2400 nettona saavalta vietäisiin satanen varoittamatta, niin eiköhän siitä meteli syntyisi.

Mä en edes hakenut elokuussa veronpalautuksen takia, mutta ne oli silti tehnyt päätöksen ja sitä vyörytettiin syyskuulle.

Vierailija
82/98 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela on ihme paikka. Sain toimeentulotukea 281 euroa vaikka sain 360 euroa veronpalautuksia. Saan ensi kuussakin toimeentulotukea.

Näemmä. Tähän mennessä minulla on kaikki mennyt Kelan kanssa ihan hyvin, mutta nyt veronpalautusten jälkeen tttukea leikattiin viidelläkympillä näemmä kaikilta jatkokuukausilta. Melkein jännityksellä odotan sitä kirjettä, jossa leikkaus selitetään.

Juu, ei täs kai viä henki lähde, mutta jos 2400 nettona saavalta vietäisiin satanen varoittamatta, niin eiköhän siitä meteli syntyisi.

Mä en edes hakenut elokuussa veronpalautuksen takia, mutta ne oli silti tehnyt päätöksen ja sitä vyörytettiin syyskuulle.

Toivottavasti laitoit ainakin osan rahoista talteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti laitoit ainakin osan rahoista talteen?

Enpä laittanut kun ei ollut niin suuri etteikö olis sen kuun laskuihin mennyt samassa suhteessa kuin TTT. Just tyhmästi olin joutunut sairaalaan ja aloittanut laskun elokuulle.

Vierailija
84/98 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut tämän vuoden alusta alkaen vähän päälle 4 kiloa hopeaa. Sain kuulla tänään että jään todennäköisesti työttömäksi sopparin loputtua noin 5kk kuluttua... saako kela jotenkin tietää ostoistani (olen tilannut netistä) ja vaatia minua myymään hopeani? 

Vierailija
85/98 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Jokainen oppii jossakin vaiheessa, ettei tilillä saa olla yhtään mitään jos haluaa nauttia toimeentulotukea. Mulla aikoinaan tuli joskus 5€ tilille plussakortilta, niin nekin miinustettiin, joten lopetin ko. kortin käyttämisen.

Vierailija
86/98 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut tämän vuoden alusta alkaen vähän päälle 4 kiloa hopeaa. Sain kuulla tänään että jään todennäköisesti työttömäksi sopparin loputtua noin 5kk kuluttua... saako kela jotenkin tietää ostoistani (olen tilannut netistä) ja vaatia minua myymään hopeani? 

Ei. Tiliotteita vaaditaan 2-3 kuukauden ajalta, ymmärtääkseni 2 kuuakuden ajalta ja ennen piti laittaa 3. Jos omistat jotakin mitä he ei voi selvittää, esim. just joku hopea, niin kun jätät ruksimatta että omistat mitään, niin ei he sitä saa selville. Kun olet ostanut useita kuukausia sitten ne niin ei he näe, koska vaativat tosiaan vain 2 kuukauden tilioteen.

Vierailija
87/98 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Tiliotteita vaaditaan 2-3 kuukauden ajalta, ymmärtääkseni 2 kuuakuden ajalta ja ennen piti laittaa 3. Jos omistat jotakin mitä he ei voi selvittää, esim. just joku hopea, niin kun jätät ruksimatta että omistat mitään, niin ei he sitä saa selville. Kun olet ostanut useita kuukausia sitten ne niin ei he näe, koska vaativat tosiaan vain 2 kuukauden tilioteen.

Täytyy ostaa sitten niin paljon kuin kerkeää kun aikaa on vielä ainakin 4 kuukautta.

Vierailija
88/98 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kodin kassakaapissa liki 40.000€ edestä kultaa ja rahalippaassa vähän päälle 5000€ käteistä. Tilillä on vain 729,35€. 

Ei ole ollut ikinä ongelmia sossun tai kelan kanssa. 

Köyhillehän se sossu onkin.

Vierailija
89/98 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tonnilla saa edes silmälaseja.

Vierailija
90/98 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta hylättiin kerran toimeentulotuki koska olin kuntouttavassa työssä ja olin saanut siitä 9 euroa päivässä ja säästin niitä rahoja 2 kk ajalta tilillä eli noin 400 euroa. En saanut sitten toimeentulotukea. Lopetin samantien siellä työpaikassa. Minun olisi pitänyt saada siis noin 575 euroa toimeentulotukea mutta sain vain 175 euroa josta vuokraan menikin jo 142 euroa. Olisin säästöillä 400 eurolla ostanut uuden fillarin itselleni enkä tosiaan tiennyt että kulukorvaus vähennetään tuesta. En ole sen jälkeen töihin mennyt.

Vierailija
91/98 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kodin kassakaapissa liki 40.000€ edestä kultaa ja rahalippaassa vähän päälle 5000€ käteistä. Tilillä on vain 729,35€. 

Ei ole ollut ikinä ongelmia sossun tai kelan kanssa. 

Köyhillehän se sossu onkin.

Ostin kassakaapin vuonna 2012 kun voitin ison summan rahaa. Nyt minulla on noin 62000 euroa käteistä.

Vierailija
92/98 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hylätty.

Ap

Vierailija
93/98 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hylätty.

Ap

Minulta ainakin hylättiin. Työkkäri oli tullut keskellä kuuta ja tilillä oli kuun viimeinen päivä 350e, joka lähti seuraavana päivänä vuokranmaksuun yhdessä asumistuen kanssa. Tuki hylättiin. Ilmeisesti olisi pitänyt käyttää rahat ja jättää vuokra maksamatta. 

Vierailija
94/98 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä tarviit toimeentulotukea jos sulla on tonni säästössä? Ja kyllä, tossa tilanteessa se katsotaan tuloiksi. 

Kyse oli ilmeisesti siitä, että ansiosidonnainen otettaisiin hiomioon tulona JA varallisuutena (=kahteen kertaan)? Ja ap: maksa se vuokra nyt ja vasta sitten haet tt-tukea. 

Vierailija
95/98 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sä tarviit toimeentulotukea jos sulla on tonni säästössä? Ja kyllä, tossa tilanteessa se katsotaan tuloiksi. 

Koska jokaisella pitäisi olla vähintään tuon verran säästössä? Oma vika jos ei älyä nostaa rahoja pois.

Vierailija
96/98 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse oli ilmeisesti siitä, että ansiosidonnainen otettaisiin hiomioon tulona JA varallisuutena (=kahteen kertaan)? Ja ap: maksa se vuokra nyt ja vasta sitten haet tt-tukea. 

Ei sitä otettu huomioon säästönä. Hain syyskuun tukea vasta viimeinen päivä ja maksoin lokakuun vuokran näillä rahoilla heti 1.10.

Ap

Vierailija
97/98 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuinka suuri vuokrasi on ja kuinka paljon rahaa sinulla on sen 1000 e lisäksi. Ja myös siitä, omistatko jotain muuta rahallisesti arvokasta.

Vierailija
98/98 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, kuinka suuri vuokrasi on ja kuinka paljon rahaa sinulla on sen 1000 e lisäksi. Ja myös siitä, omistatko jotain muuta rahallisesti arvokasta.

Tilanne on jo ohi ja olen saanut päätöksenkin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän