Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hylätäänkö toimeentulotuki, jos tilillä on 1000 euroa säästöjä?

Vierailija
01.10.2025 |

Vai miten toi menee? Rahat oli vuokraa varten.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tietenkin.

Vierailija
42/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran voi maksaa etukäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kodin kassakaapissa liki 40.000€ edestä kultaa ja rahalippaassa vähän päälle 5000€ käteistä. Tilillä on vain 729,35€. 

Ei ole ollut ikinä ongelmia sossun tai kelan kanssa. 

Petos. Rikos. Olet rikollinen.

Olet 60äo autisti jos pidät tuilla ollessasi säästöjä jossain pankkitilillä etkä seteleinä, kultana jne.

No jaa. Tuo on petos jos nostaa tilin tyhjäksi saadakseen tukea, johon ei ole oikeutettu. Äo:ni on 135. Yhteiset pelisäännöt ovat olemassa syitä varten ja ehkäpä siinä on oma palkkansa, ettei kusettele ja pettele menemään minkä kerkiää.

Vierailija
44/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kodin kassakaapissa liki 40.000€ edestä kultaa ja rahalippaassa vähän päälle 5000€ käteistä. Tilillä on vain 729,35€. 

On mullakin säästettyä noin tonnin verran käteistä ja aika perseestä kun pidetään sen takia kriminaalina vaikka ne on tosiaan säästetty nipistämällä kulutus minimiin.

Pitäisi ihmisille oikeasti antaa joku mahdollisuus pitää jonkinlaista hätävaraa. Mäkin oon pari kertaa joutunut käymään yksityisellä lääkärillä kun julkisella ei ole mikään kiire hoitaa. Ihan niistä säästöistä sain maksettua.

No kymppitonneja en kyllä itsekään ymmärrä mut joku kohtuullinen summa.

Vierailija
45/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokran voi maksaa etukäteen.

Sitä en uskaltanut tehdä, kun en tiennyt minkä kuukauden menoksi se sitten huomioidaan.

Ap

Vierailija
46/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on rikos? Metallin ja paperin säilyttäminen? 

Vierailija
47/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Pankkitilin kautta ei kannata hoitaa yhtään mitään. Raha käteisenä ja sossu ja Kela ei tiedä siitä mitään.

Vierailija
48/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että valehtelee hakemuksessa. Siinä kysytään mm. onko hakijalla käteisvaroja.

Vierailija
49/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin ihan naurettavaa, että toimeentulotuessa ei ole minkäänlaista suojaosuutta, viedään ihmisiltä kaikki asioihin varautumisen mahdollisuus ja lisätään turhaa taloudellista stressiä.

Mikset vaan nosta ylimääräisiä käteisenä tai osta hopeaa yms? Ei sitä rahaa ole pakko tilillä pitää.

Vuokraa ei voi maksaa käteisellä tai hopeana.

Nyt puhuttiin säästöistä. Missä vuokra on yli 1000€? Kannattaa muuttaa halvempaan jos asuu noissa kalliisti ja omaosuus himuinen. 

Kädestä porukkaa pitää johdattaa? 

Ei sen tarvitse yli tonnin ollakaan vaan vaikka 700, jolloin elämiseen ei jää kuin pari sataa. Mik

Sitten nostetaan esim 250€ käteistä ja jätetään tilille 50€. 

Vierailija
50/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on tarkoitettu viimesijaiseksi etuudeksi kun mitään muuta varallisuutta ei enää ole. Sen on tarkoitus laittaa ruoka suuhun ja katto pään päälle.

Vierailija
51/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että valehtelee hakemuksessa. Siinä kysytään mm. onko hakijalla käteisvaroja.

Kulta ei ole käteistä. 

Vierailija
52/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Pankkitilin kautta ei kannata hoitaa yhtään mitään. Raha käteisenä ja sossu ja Kela ei tiedä siitä mitään.

No jos haluaa olla rikollinen niin mikäpä siinä. Ja rikolliset ja petolliset kaverit.  

Vierailija
53/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on tarkoitettu viimesijaiseksi etuudeksi kun mitään muuta varallisuutta ei enää ole. Sen on tarkoitus laittaa ruoka suuhun ja katto pään päälle.

Siihen minä laitankin työttömyystuen. Ylimääräiset säästöön. 

Vierailija
54/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen joskus laskenut kolikot ja ilmoittanut ne kun kerran pyysivät. Tais olla päälle 7e silloin. 

Kas kun ne ei ole vielä keksinyt vaatia todisteita palautetuista pulloista. Mulla ois pari kuittia tallessa. Lasketaanko jos ostan niillä ruokaa vai vaan se jos nostan ne käteiseksi.

Vierailija
55/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se onkin ihan naurettavaa, että toimeentulotuessa ei ole minkäänlaista suojaosuutta, viedään ihmisiltä kaikki asioihin varautumisen mahdollisuus ja lisätään turhaa taloudellista stressiä.

Mikset vaan nosta ylimääräisiä käteisenä tai osta hopeaa yms? Ei sitä rahaa ole pakko tilillä pitää.

Vuokraa ei voi maksaa käteisellä tai hopeana.

Nyt puhuttiin säästöistä. Missä vuokra on yli 1000€? Kannattaa muuttaa halvempaan jos asuu noissa kalliisti ja omaosuus himuinen. 

Kädestä porukkaa pitää johdattaa? 

Ei sen tarvitse yli tonnin ollakaan vaan vaikka 7

200 köteistä, 800 e vuokraan ja 0 e tilille. 

Vierailija
56/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kaikki taskuun ja toiselle tilille jota ei sossu näe, itsellä esim on WISE, ja siihen kortti, se on ulkomaan tili eikä sossu näe sitä eikä muitakaan koska ilmoitan aina vain kelasossutilin

Vierailija
57/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja niin on tehty aina ellet pysty antamaan kunnollisia perusteluja mihin rahat on tarkoitettu. 

AP sanoi heti että ne on vuokraan.

Ei sitä meille tarvitse perustella ja todistaa, vaan Kelalle. 😁

Vierailija
58/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ulistaan kun jollain on esim 5000€ kultaa kenkälaatikossa. Mutta samaan aikaan tuo summa ja enemmänkin menee yhden kansanedustajan taksimatkoihin joka kuukausi. 

Vierailija
59/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulta ei ole käteistä. 

Toimeentulohakemuksessa huomoidaan myös mahdollinen omaisuus, esim. arvokas auto, asunto, mökki, osakkeet ja sijoitus arvometallit. Sormuksia, kaulakoruja ja korvakoruja ei ainakaan kysellä, eikä niistä oman kokemuksen mukaan juuri mitään saakaan.

Vierailija
60/73 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On juu mutta näistä ihmisistä säästää vaikka se menee tosiaankin köyhäilylinjalle. Ihmiset kai syö esim juustoa, leikkeleitä, jogurttia, maitotuotteita, mitä nyt tavallinen ihminen syö. En mä tommosia osta. Viime kuussa meni ruokaan 37 euroa kun halusin testata miten vähällä pärjää. Kahvia säännöstellään.

Miten tää nyt on keneltäkään pois etten käyttänyt vaikka 200 joka käsittääkseni on vielä suht pieni summa nykyään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi