Hylätäänkö toimeentulotuki, jos tilillä on 1000 euroa säästöjä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kodin kassakaapissa liki 40.000€ edestä kultaa ja rahalippaassa vähän päälle 5000€ käteistä. Tilillä on vain 729,35€.
Ei ole ollut ikinä ongelmia sossun tai kelan kanssa.
Petos. Rikos. Olet rikollinen.
Mikä on rikos? Metallin ja paperin säilyttäminen?
Se, että valehtelee hakemuksessa. Siinä kysytään mm. onko hakijalla käteisvaroja.
Kulta ei ole käteistä.
Toimeentulohakemuksessa huomoidaan myös mahdollinen omaisuus, esim. arvokas auto, asunto, mökki, osakkeet ja sijoitus arvometallit. Sormuksia, kaulakoruja ja korvakoruja ei ainakaan kys
Aloin tässä miettimään kun harrastan mm puutöitä ja teen koruja. Pitäiskö niiden arvioitu myyntisumma ilmoittaa? Vai saanko mä vaan harrastaa rauhassa? Sit kirppareilla bongailen halvalla tuotteita, mistä saan enemmän kun myy ne. Siis tosi pienimuotoista toimintaa mutta kuitenkin. Jonkun arvokkaan minkkiturkin ja muita tekstiilejä oon noukkinut kierrätyskeskuksen roskiksesta.
Sais noista nyt tonnin varmaan ainakin. Enemmän kun jaksaa odotella oikeaa aikaa.
Hylätään. Sen takia ne säästötonnit on aina käteisenä piironginlaatikossa. kai ihmiset vielä osaa käteistä käyttää?? eikä ole isoveli valvoo valvonnan alla? Ottakaa kansanedustajista mallia älkääkä pokkuroiko.
Riippuu siitä minkä värinen on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50e saa olla tilillä
Sitten ei varmaan kannata vielä hakea.. täytyy tuhlata tuo reilu tonni pois. Pari kuukautta jos vielä joutuu olemaan työttömänä, niin sitten on perse auki ja sossun luukulle.
Älä uhkaa vaan osta 5g kultalätkä. Tuosta jääpi vielä noin 300€ muuhun.
Muuten hyvä mutta kullan hinta on nyt korkeimmillaan. Mitä tapahtuu kun asiat rauhoittuvat maailmassa? Huono sijoitus mielestäni juuri tällä hetkellä. Mutta juu rahat tiliiltä pois. Ei sitä tarvitse köyhänkään jatkuvasti kärvistellä rahanpuutteessa perkule.
Hylätään 2 kuukaudeksi vähintään. Eikö ihmiset vieläkään tajua ettei tilillä voi olla rahaa jos hakee toimeentulotukea. Olenn aina säästänyt rahaa kotona.
Kelaan ei kannat mitään ilmoittaa jos vaikka virkkaat sukkia ja myyt niitä niin ei siitä kerrota kelalle. Olen entisöinyt huonekaluja ja myynyt niitä. Ostin myös vanhan veneen ja kunnostin sen ja myin 3300 eurolla. Sain 1700 euroa voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50e saa olla tilillä
Sitten ei varmaan kannata vielä hakea.. täytyy tuhlata tuo reilu tonni pois. Pari kuukautta jos vielä joutuu olemaan työttömänä, niin sitten on perse auki ja sossun luukulle.
Älä uhkaa vaan osta 5g kultalätkä. Tuosta jääpi vielä noin 300€ muuhun.
Muuten hyvä mutta kullan hinta on nyt korkeimmillaan. Mitä tapahtuu kun asiat rauhoittuvat maailmassa? Huono sijoitus mielestäni juuri tällä hetkellä. Mutta juu rahat tiliiltä pois. Ei sitä tarvitse köyhänkään jatkuvasti kärvistellä rahanpuutteessa perkule.
Ei kulta ole mikään sijoitus vaan hyvä keino säästää ja saada turvaa inflaatiolta sekä kelalta.
Kullan hinta tulee vaan nousemaan koska keskuspankit hamuavat kultaa ja usko dollariin murentuu. Kohta 5g harkko maksaa vähintään 1000€.
Ap, soita Kelaan ja kysy sieltä. Tai laita asiointipalvelun kautta viesti. Ja toki siihen hakemuksen lisätietoihin voi kirjoittaa kaikki lisäselvitykset.
Vierailija kirjoitti:
Hylätään 2 kuukaudeksi vähintään. Eikö ihmiset vieläkään tajua ettei tilillä voi olla rahaa jos hakee toimeentulotukea. Olenn aina säästänyt rahaa kotona.
Kyllä mulla oli aina tilillä rahaa ei vaan sillä tilillä mikä oli kelaan ilmoitettu.
Toimeentulotuki on viimesijaisin tuen muoto. Jos sulla on säästöjä, mihin tarvitsettoimeentulotukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kodin kassakaapissa liki 40.000€ edestä kultaa ja rahalippaassa vähän päälle 5000€ käteistä. Tilillä on vain 729,35€.
Ei ole ollut ikinä ongelmia sossun tai kelan kanssa.
Petos. Rikos. Olet rikollinen.
Mikä on rikos? Metallin ja paperin säilyttäminen?
Se, että valehtelee hakemuksessa. Siinä kysytään mm. onko hakijalla käteisvaroja.
Mä olen joskus laskenut kolikot ja ilmoittanut ne kun kerran pyysivät. Tais olla päälle 7e silloin.
Kas kun ne ei ole vielä keksinyt vaatia todisteita palautetuista pulloista. Mulla ois pari kuittia tallessa. Lasketaanko jos ostan niillä r
Tyhmää olla ihan noin rehellinen, kun nykyiset päättäjätkin on rosvoja.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki on viimesijaisin tuen muoto. Jos sulla on säästöjä, mihin tarvitsettoimeentulotukea?
Hyvä kysymys. Onko ajatuksena, että yhteiskunnan on tietty määrä kuussa annettava rahaa ja muu ylimääräinen on sitten minun omaani. Saavutettu etu, vähän kuin palkkaa saisi joka kuukausi?
Pyydetyistä kahden kuukauden tiliotteistahan sen voi päätellä.