Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloisten ongelma on että asuvat liian kalliissa asunnossa.

Vierailija
30.09.2025 |

Vuokra on liian suuri. Myös kuluttavat höpö höpö juttuihin rahaa kuten lehtitilauksiin, elokuvakanaviin, bussilippuihin vaikka fillarilla pääsee ja tulee halvemmaksi.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty kupoliteltta ei montaa euroa maksa.

Vierailija
22/29 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienituloinen. En maksa vuokraa. Asumiskulut on 400e/kk sisältäen kaiken. Omakotitalossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupungin halvimmasta päästä olevat asunnot on liian kalliita niin aika hankalaksi menee.

6-henkinen perhe mahtuu hyvin yksiöön ihan niin kuin ennen vanhaankin. 

Pitääkö yhden sitten mahtua kuudesosahenkilön asuntoon?

Soluasunto.  Kommuuni. Ei sitä ennenkään tarvinut yhdelle ihmiselle koko asuntoa. 

Kun niitä soluasuntoja ei vaan ole !

Vierailija
24/29 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä isossa kaupungissa ei mennä pyörällä mihin tahansa. Talvella ei ollenkaan. Eikä mulla ole pyörää.

En käy elokuvissa ja ei ole lehtitilauksia. En harrasta mitään maksullista.

Vierailija
25/29 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat ei riitä ruokaan niin on selvää että rahaa menee haaskoon johonkin höpö höpö juttuihin.

No, juu. Syöpähoitoihin just törsäsin. 

Vierailija
26/29 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupungin halvimmasta päästä olevat asunnot on liian kalliita niin aika hankalaksi menee.

Meillä oli sentään kaksio lapsuudessani 1980-luvulla.  Vanhemmat nukkuivat olohuoneen sohvalla, me lapset pienessä makkarissa kerrossängyissä.

Vierailija
27/29 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö yhden sitten mahtua kuudesosahenkilön asuntoon?

Soluasunto.  Kommuuni. Ei sitä ennenkään tarvinut yhdelle ihmiselle koko asuntoa. 

Eihän noissa suostu nykyään opiskelijatkaan asumaan. Oma sukupolveni suoritti oman soluasumisensa jo opiskeluaikoina 

Vanhana ja sairaana emme tuollaiseen lähde. 

Vierailija
28/29 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuleppas, minä painan 47 kg, 172cm. Ei ole varaa syödä. Lapsille syötän mitä rahalla saa. Kerään metsän antimia, tölkkejä. En meikkaa, deodorantin sijaan käytän haavanpuhdistisainetta, jonka ostan jättikoossa, ja se kestää pitkään. Siivoan etikalla ja vaatteet pestään käsisaippualla. Kahvia saan silloin tällöin sukulaisilta almuina. Sossu tai kirkko ei myönnä mitään ,asutaan halvimmassa  asunnossa jossa kolme lasta jakaa huoneen ja minä sohvalla nukkuen. Että haista sinä ap pitkä paska

Halvempia paikkakuntiakin on Suomessa.... tai sitten se että.mitä.jos hankkisit töitä, ihan mitä tahansa ihan mistä tahansa niin saisit hommattua omia tuloja? Ja ennen kun alat valittamaan että ei ole töitä niin kyllä niitä on, niitä ei vain julkistetaan virallisilla kanavalla vaan täytyy itse kysellä yrityksistä töitä

Nämä on keskenään ristiriidassa. Niillä halvemmilla paikkakunnilla ei ole niitä töitä. 

Vierailija
29/29 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pienituloinen. En maksa vuokraa. Asumiskulut on 400e/kk sisältäen kaiken. Omakotitalossa. 

Niin. Mutta omakotitalossa tulee kalliita remontteja, uusimista, paljon mahdollisia yllättäviä menoja. Silloin pitää olla viisinumeroisia summia laittaa niihin. Mua vähän ärsyttää omakotitaloasumisen puolustelu tuollaisilla 400 euroa kuussa jutuilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi