Miten selviätte ulkonäön vanhenemisesta?
Minkä ikäisiä olette? Miten sinä, joka olet aina näyttänyt nuoremmalta, kestät sen, että yhtäkkiä et näytäkään nuoremmalta? Entä sinä, joka olet ollut hyvin ulkonäkökeskeinen ja nyt luullaankin vanhemmaksi kuin olet?
Kommentit (82)
Huomasin käden selkämyksen ihon ohentuneen ja nyt siihen tulee ihan vanhan ihmisen ryppyjä. 55 vuotiaana tuli muutenkin vanhenemispyräys.
Kun en katso peiliin, tunnen itseni ihan samanlaiseksi kuin 15-vuotiaana, aina seksihaluja myöten ja fyysisesti olen huomattavasti pystyvämpi kuin tuolloin lapamatoteininä. Peilistä jostain syystä näkyy äitini naama (ei onneksi vartalo, se on kuin nuorella likalla), mutta en anna sen haitata menoa.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuosien jälkeen tämä on ollut melkoista (jyrkkää) alamäkeä. En osannut kuvitellakaan!
Ei pelkästään ulkonäkö, vaan olen tajunnut, kuinka paljon hormonit vaikuttavat ihan kaikkeen. Rytmihäiriöitä, paniikkia. Saa iloiseksi siitä, että on yhä elossa, koska kuinka vaikeaa vanhana sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Sepä se kun en vanhene.Olen 35v hiukset on lyhentynyt mutta naamataulu pysynyt suht samanlaisena.
😂 Kolkytviis ei ole ikä eikä mikään! Silloin nainen on erittäin kaunis, jos nyt sattuu kaunis ylipäätään olemaan.
Keskustellaan asiasta uudelleen kun olet vaikkapa 55.
Onko tuo kaulan vanheneminen/rypistyminen/vuosirenkaat jotenkin geneettistä? Tai siis kaikillahan kaula rypistyy jossain vaiheessa, mutta ikähaitari tuntuu olevan suuri. Olen itse viisikymppinen ja valokuvissa näen kaulani olevan varsin sileä/rypytön. Monilla samanikäisillä on toisin. Tarkoitus ei ole väittää että kokonaisuutena näyttäisin nuoremmalta, en näytä. Ainoastaan kaulani näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo kaulan vanheneminen/rypistyminen/vuosirenkaat jotenkin geneettistä? Tai siis kaikillahan kaula rypistyy jossain vaiheessa, mutta ikähaitari tuntuu olevan suuri. Olen itse viisikymppinen ja valokuvissa näen kaulani olevan varsin sileä/rypytön. Monilla samanikäisillä on toisin. Tarkoitus ei ole väittää että kokonaisuutena näyttäisin nuoremmalta, en näytä. Ainoastaan kaulani näyttää.
Varmaan geneettistä ja naaman luustohan siihen vaikuttaa. Ehkä myös paino ja sen vaihtelut.
Kun on vähällä järjellä ja heikolla ulkonäöllä elämänsä porskuttanut, niin ei ikääntyminen tunnu missään.
Erinomaisen hyvin. On kivaa vanheta.
No mä oon vielä mielestäni hyvinkin simpsakka. 47 olen. Kyllähän se hassulta tuntuu, että on ryppyjä ja valkoisia hiuksia, mutta alan tottua niihin ja jopa tykkään niistä. Painosta pidän huolta, sen en soisi nousevan.
Olen 35 ja huomaan että ensimmäiset sellaiset pysyvät rypyt ilmestynyt silmäkulmiin. Ei kyllä ahdista erityisemmin. En ole mielestäni ollut mikään erityinen kaunotar nuorenakaan, ihan suht nätti ja persoonallinen kyllä. Liikkumalla ja terveellisellä ruualla voi vaikuttaa omaan olemukseen ihan riittävästi ja oma tyylikin on löytynyt.
Lapsena ihailin kovasti opettajan pitkiä, harmaita hiuksia ja ajattelin että tuollaiset haluan itsekin. Niitä nyt ei vielä ole, mutta vanhempana naisena oleminen vaikuttaa minusta edelleen lähinnä jotenkin siistiltä. Joillekin sopii nuoruus paremmin, tuntuu että minä en vain ole niitä ihmisiä. Elämä on muuttunut koko ajan paremmaksi. Kunhan terveenä pysyisi.
Peilejä tosiaan kannattaa käyttää vain äärimmäisessä hädässä, noin muuten vanheneminen sujuu kyllä. 🙂94
Olen mielestäni säilynyt hyvin, eikä kasvoissa ole raskaita ryppyjä, vaikka olen 70+. Jos en katsoisi aamulla peiliin, niin luulisin kolmekymppinen. Vanhenemiseen on aikaa ollut tottua.
Jäätävällä ironialla. Tyyliin, arkussa ollaan vielä kalpeampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan geneettistä ja naaman luustohan siihen vaikuttaa. Ehkä myös paino ja sen vaihtelut.
Paino ei ole vaihdellut moneen vuotoon kuin 5 kilolla maksimissaan. Äidistä ja geeneistä on huono päätellä mitään kun sen strategia on ollut tasainen lihominen iän myötä niin näytti tosi pitkälle hehkeältä iholtaan. Ehkä tämä on sitä kollageenin katoamista. Menen kyllä johonkin nahan kiristykseen jos kohta ollaan siinä, että samalla kun kaula on toinen jalka haudassa kassalla kysytään vieläkin paperit kuten nyt.
Olen 44 vuotias. Minua kiusattiin kouluaikana vastenmielisestä ulkonäöstä. Se opetti keskittymään kaikkeen muuhun kuin ulkonäköön, nykyään se on täysin merkityksetön seikka. Peili minulla on juuri ja juuri sitä varten että katson että olen siisti, muuten ei kiinnosta.
Vähän aikaa ahdisti. Ostin sitten jotain sikakalliita voiteita ja laihdutin. Niillä sain korjattua tilannetta riittävästi. Enää ei ahdista vaikka nahka roikkuu laihduttamisen takia.
N55
Vierailija kirjoitti:
Kun en katso peiliin, tunnen itseni ihan samanlaiseksi kuin 15-vuotiaana, aina seksihaluja myöten ja fyysisesti olen huomattavasti pystyvämpi kuin tuolloin lapamatoteininä. Peilistä jostain syystä näkyy äitini naama (ei onneksi vartalo, se on kuin nuorella likalla), mutta en anna sen haitata menoa.
N43
Sulla ei siis ole seksihaluja ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulla kasvot näyttävät nuorelta mutta kaula on ryppyinen. Se on oma vika, sillä en ole ymmärtänyt hoitaa kaulan ihoa nuorempana.
Ehkä ulkonäkö ei vanhene vaan ne silmät jotka sitä katsoo
Näytän ikäistäni paljon vanhemmalta. Kaikki paikat roikkuu ja nahka on kuin ryppyinen rusina. Peilistä katsoo joku ruma mummo, ihan outo, en tunne. Silti elän täyttä elämää. 60+ nuori