Miksi niin moni nainen ei viitsi huolehtia ulkonäöstään?
Tässä sen näkee että ei paljon vaadita.
https://www.eeva.fi/jutut/marika-muuttumisleikissa-rikottu-otsatukka?ut…
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinusta on ulkonäöstä huolehtimista? Minusta esimerkiksi meikkaaminen ei ole sitä. Itse huolehdin että kulmakarvat eivät rehota, iho on hyvässä kunnossa ja hiukset puhtaat ja harjatut. Hampaat puhtaat ja hoidetut.
Kyllä meikkaaminenkin on ulkonäöstä huolehtimista. Näin ainakin omalla kohdallani. On sen verran väritön tapaus, että pieni ehdotus tekee ihmeitä. Sillon en näytä väsähtäneeltä. N47.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinusta on ulkonäöstä huolehtimista? Minusta esimerkiksi meikkaaminen ei ole sitä. Itse huolehdin että kulmakarvat eivät rehota, iho on hyvässä kunnossa ja hiukset puhtaat ja harjatut. Hampaat puhtaat ja hoidetut.
Kyllä meikkaaminenkin on ulkonäöstä huolehtimista. Näin ainakin omalla kohdallani. On sen verran väritön tapaus, että pieni ehdotus tekee ihmeitä. Sillon en näytä väsähtäneeltä. N47.
Vaaditko meikkaamista myös miehiltä että huolehtivat ulkonäöstään eivätkä näytä väsähtäneeltä?
Itse näytän freesiltä ilman mitään pakkeleita, ei niillä mitään väsymystä edes peitetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peseydyn päivittäin, ja pesen hampaani kahdesti päivässä hammaslankaa unohtamatta. Laitan naamaani perusvoidetta jos iho tuntuu kuivalta. Kampaan hiukset ja laitan ponnarille. Pukeudun mukaviin, rentoihin ja puhtaisiin vaatteisiin. Eikö tämä muka riitä vai pitäisikö vielä meikata ja hiukset tupeerata?
Tottakai. Kuolaamme netissä instahoratsuja, joten yritä näyttää sellaiselta miellyttääksesi meidän silmää. T:miehet.
Miksi minun pitäisi teidän silmiä miellyttää? Eiköhän se riitä, että itse en peilikuvaani säikähdä, ainakaan paljoa, eikä oma mieheni vaadi että laittaisin paperipussin päähäni. Pikku vinkki teille kuolaleuoille: hakekaa lastentarvikeliikkestä tai lähimmästä marketista kuolalappu jottei paitanne kastu kun katselette netissä niitä silmää miellyttäviä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan samasta syystä kun suomalaiset miehet ei ulkonäöstään välitä.
Voisiko olla sellainen syy, että nuorempana ulkonäöstään huolehtivia suomalaismiehiä on homoteltu ja vastaavasti ulkonäöstään huolehtivia nuoria naisia huoriteltu?
Ei varmaankaan. Suomessa vain on tasa-arvoa ja sekä naisia että miehiä arvostetaan eri kriteereillä kuin pelkästään sillä, miltä he näyttävät ja kuinka paljon itseään puunaavat.
Minulle esimerkiksi kovin paljon ulkonäköönsä panostava mies on jotenkin lapsellinen ja vastenmielinen. Naisella pidän myös yhtä lailla outona, jos aina on meikissä ja tällättynä. Siihen kun pitää ihan oikeasti joka päivä käyttää kallisarvoista aikaa. Eikä mulla ole tyhjäpäitä ystävinä.
Hyvä asenne. Eipä ihme, että siinä jossain kyselyssä suomalaiset valittiin maailman rumimmaksi kansaksi, täällä on kyllä näin esteetikkona vaikea asua.
Minun aikani ei ole niin kallisarvoista, etten raaskisi käyttää 15 minuuttia aamulla "meikkiin ja tälläytymiseen". Sama pätee kollegoihini. Huoliteltu ulkonäkö on kunnioitusta muita kohtaan ja näissä duuneissa saattaa joutua / päästä asioimaan vaikkapa ministerien tms. julkimoiden kanssa. Eri asia tietty, jos sinä olet joku maatalouslomittaja, eihän niitä lehmiä varmaan kiinnosta onko sinulle mascaraa, vai ei.
Minustakin minulla on hyvä asenne. Ja olen todellakin esteetikko. Huolehdin kyllä itsestäni, kunnostani ja painostani, niin että olen ihan tällaisena erittäin edustavan näköinen ja ryhdikäs. Hyvät geenit auttavat. Minulla on aina kauniita ja laadukkaita vaatteita.
Mutta minulla raja menee jokapäiväisessä meikkaamisessa. Ehkä meikkaisin vähän, jos olisin räjähtäneen näköinen tai myyntityössä, mutta minun rahani tulevat muualta. En todellakaan ole maatalouslomittaja. Julkimot eivät kiinnosta (ei tyhjäpäitä) ja ministerit kyllä kuuntelevat asiantuntemusta ilman meikkiäkin.
Mutta hei, tämä on minun elämäni ja minun 15 minuuttiani. Sinä saat tehdä miten haluat.
Katsoin vielä uudelleen nuo muutoskuvat edestä ja sivusta. Muutos olisi raikas jollekin 70-vuotiaalle.
Hiukset teki nuori kampaajamies..ehkä hän ei nähnyt eroa 50v vs 70v, vaan ajatteli et vanha mikä vanha tai jotain. Vaikka oikeasti toi tyyli sopisi sen viiskymppisen naisen ÄIDILLE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla sellainen syy, että nuorempana ulkonäöstään huolehtivia suomalaismiehiä on homoteltu ja vastaavasti ulkonäöstään huolehtivia nuoria naisia huoriteltu?
Ei varmaankaan. Suomessa vain on tasa-arvoa ja sekä naisia että miehiä arvostetaan eri kriteereillä kuin pelkästään sillä, miltä he näyttävät ja kuinka paljon itseään puunaavat.
Minulle esimerkiksi kovin paljon ulkonäköönsä panostava mies on jotenkin lapsellinen ja vastenmielinen. Naisella pidän myös yhtä lailla outona, jos aina on meikissä ja tällättynä. Siihen kun pitää ihan oikeasti joka päivä käyttää kallisarvoista aikaa. Eikä mulla ole
Vartissa saa levitettyä vasta meikkivoiteen. Taidat näyttää todella homssuiselta siellä ministeriestradeilla.
Jos sinulla menee vartti meikkivoiteen levittämiseen, niin teet jotain väärin. Itsehän en tarvitse meikkivoidetta olenkaan, koska ihoni on niin hyvä. Eli vartti riittää mainiosti, kun pohja on kunnossa. Oma naamasi saattaa tietysti vaatia enemmän aikaa ja vaivaa näyttääkseen hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä välitän, miksi valehtelet?
Usein kerrot, että olet siihen tyytymätön, mutta onhan sekin välittämistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle esimerkiksi kovin paljon ulkonäköönsä panostava mies on jotenkin lapsellinen ja vastenmielinen. Naisella pidän myös yhtä lailla outona, jos aina on meikissä ja tällättynä. Siihen kun pitää ihan oikeasti joka päivä käyttää kallisarvoista aikaa. Eikä mulla ole
Minustakin minulla on hyvä asenne. Ja olen todellakin esteetikko. Huolehdin kyllä itsestäni, kunnostani ja painostani, niin että olen ihan tällaisena erittäin edustavan näköinen ja ryhdikäs. Hyvät geenit auttavat. Minulla on aina kauniita ja laadukkaita vaatteita.
Mutta minulla raja menee jokapäiväisessä meikkaamisessa. Ehkä meikkaisin vähän, jos olisin räjähtäneen näköinen tai myyntityössä, mutta minun rahani tulevat muualta. En todellakaan ole maatalouslomittaja. Julkimot eivät kiinnosta (ei tyhjäpäitä) ja ministerit kyllä kuuntelevat asiantuntemusta ilman meikkiäkin.
Mutta hei, tämä on minun elämäni ja minun 15 minuuttiani. Sinä saat tehdä miten haluat.
Kuten katukuvassa valitettavan usein näkee, niin suomalais-ugrilaisilla geeneillä varustettua perunanenää ei pelasta kauniit ja laadukkaat vaatteet, mutta pieni ehostus tekisi ihmeitä monelle. Jätä sinäkin se seuraava Marimekon tunika ostamatta ja panosta kasvohoitoon, niin miehesikin saattaa innostua sinusta uudelleen.
"Hyvä asenne. Eipä ihme, että siinä jossain kyselyssä suomalaiset valittiin maailman rumimmaksi kansaksi, täällä on kyllä näin esteetikkona vaikea asua.
Minun aikani ei ole niin kallisarvoista, etten raaskisi käyttää 15 minuuttia aamulla "meikkiin ja tälläytymiseen". Sama pätee kollegoihini. Huoliteltu ulkonäkö on kunnioitusta muita kohtaan ja näissä duuneissa saattaa joutua / päästä asioimaan vaikkapa ministerien tms. julkimoiden kanssa. Eri asia tietty, jos sinä olet joku maatalouslomittaja, eihän niitä lehmiä varmaan kiinnosta onko sinulle mascaraa, vai ei."
Tästä tekstistä tulee ajatus, että se kunnioitus taitaa tosiaan löytyä vain siellä meikkiputkilosta ja jäädä lähinnä ripsiin kirjoittajalla itsellään. Niin kunnioittava asenne tuosta ulostulosta huokuu eri tavalla toimivia ja hänen mielestään halpa- arvoisemman ammatin edustajia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen parempi, meni huonompaan suuntaan.
Niinkö, miksi? Minusta paljon parempi jälkeen-kuvassa. Ja hän itse myös tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä että uusi ilme on parempi. Mutta, se myös vaatii aivan hitokseen enemmän työtä kuin vanha.
Jutussakin sanottiin että kampaajalla pitää käydä nyt värissä ja leikkauksessa 2-3kk välein. Maksanee nykyään luokkaa 200-300 euroa eli sanotaan satanen kuussa. Vanhan tukan sai varmaan leikattua itse tai kaverin avulla.
Lisäksi tuo vanha tukka oli pese parin päivän välein ja kampaa aamulla -ylläpidon vaativa. Nykyinen vaatii joka ikinen päivä pesun ja aineistuksen ja laittamisen, todennäköisesti myös suoristusrautaa, fööniä jne. Siihen tietty aineet ja laitteet, mutta etenkin aikaa luokkaa 15-30min extraa joka ikinen päivä.
Eli onko se kivemman näköinen? Joo. Onko se niin paljon kivempi että se on kaiken rahan ja ajan väärti? No ei missään nimessä, itse ainakaan en jaksaisi tuollaista väkerrystä kuin enintään johonkin kerran vuodessa juhlaan.
Mikä sinä olet sanomaan onko se tuolle tyypille jonkun väärti?
Huolehdin joka päivä. Peseydyn, kampaan tukkani, pesen hampaani, laitan silmälasit ja hymyilen ja olen iloinen. Olen tyytyväinen ulkonäkööni ilman mitään turhia väriaineita, jotka altistavat kemikaaleille ja nopeammalle ihon vanhenemiselle.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä asenne. Eipä ihme, että siinä jossain kyselyssä suomalaiset valittiin maailman rumimmaksi kansaksi, täällä on kyllä näin esteetikkona vaikea asua.
Minun aikani ei ole niin kallisarvoista, etten raaskisi käyttää 15 minuuttia aamulla "meikkiin ja tälläytymiseen". Sama pätee kollegoihini. Huoliteltu ulkonäkö on kunnioitusta muita kohtaan ja näissä duuneissa saattaa joutua / päästä asioimaan vaikkapa ministerien tms. julkimoiden kanssa. Eri asia tietty, jos sinä olet joku maatalouslomittaja, eihän niitä lehmiä varmaan kiinnosta onko sinulle mascaraa, vai ei."
Tästä tekstistä tulee ajatus, että se kunnioitus taitaa tosiaan löytyä vain siellä meikkiputkilosta ja jäädä lähinnä ripsiin kirjoittajalla itsellään. Niin kunnioittava asenne tuosta ulostulosta huokuu eri tavalla toimivia ja hänen mielestään halpa- arvoisemman ammatin edustajia kohtaan.
Mitä sinun mielestäsi huokuu tästä viestistä, johon vastasin:
"Minulle esimerkiksi kovin paljon ulkonäköönsä panostava mies on jotenkin lapsellinen ja vastenmielinen. Naisella pidän myös yhtä lailla outona, jos aina on meikissä ja tällättynä. Siihen kun pitää ihan oikeasti joka päivä käyttää kallisarvoista aikaa. Eikä mulla ole tyhjäpäitä ystävinä."
Enkä missään nimessä väittänyt pitäväni maatalouslomittajaa halpa-arvoisena ammattina, aivan päinvastoin. Totesinpa vaan, että lehmiä ei kiinnosta meikkaatko sinä vai et.
Vain aito av-mamma kansnpersetukassaan ja crocseissan pitää ekan kuvan kampausta ja tyyliä parempana kuin toisen kuvan. Suomalaisillä ei ole mitään tyylitajua tai silmää kauneudelle
Masennus, ja nyt on liian myöhäistä, kun ulkonäkö on jo pilalla. Ei varaa esim. korjauttaa hampaita, joten pysyttelen vain omissa oloissani. Ei pääse ketään häiritsemäänkään rumuus.
Jälkeen -kuva on todella teennäinen. Hiusväri ja meikki epäluonnollinen. Paljon mieluummin näyttäisin tuolta ennen -kuvan tyypiltä.
Mutta niin moni viitsii tahalleen lihottaa itteesä antaumuksella, vuodesta toiseen.
Silkkaa naisvihaa koko ketju. Vaaditaan naisia meikkaamaan, laittautumaan, laihduttamaan ja vaikka mitä, taikka on itsekäs ihminen, joka ei viitsi huomioida muita.
Onnea teille ihanaan naisen elämäänne. Saas nähdä mitä olette asiasta mieltä, kun mies jättääkin teidät vanhempana, kun löytää sen freesin naisen joka välitti syntyä myöhemmin.
Itse en pidä meikattua naamaa kauniina. Eivätkä pidä kaikki muutkaan. Poikani sanoivat, että kaikki nuoret naiset näyttävät samalta ja jo nuorena ollaan niin tyytymättömiä itseen, että pumpataan naamaan täytteitä ja pannaan tekotukka, kynnet ja tissit.
Joku sanoikin tahtoneensa näyttää aina brätz-nukelta. Kenestä brätz-nukke on kaunis?
Näyttää nyt ihan ryssältä ja ryssänaisethan miettii ulkonäköään aina ja ovat niin laitettuja. entinen parempi.
Sä muokkasit mun viestiä. Olen ap. ja en sanonut noin.