Miksi niin moni nainen ei viitsi huolehtia ulkonäöstään?
Tässä sen näkee että ei paljon vaadita.
https://www.eeva.fi/jutut/marika-muuttumisleikissa-rikottu-otsatukka?ut…
Kommentit (186)
Miksi miehet haluavat naisilta ulkonäön huolehtimista, mutta itse eivät panosta omaan ulkonäköönsä?
Vierailija kirjoitti:
Vain aito av-mamma kansnpersetukassaan ja crocseissan pitää ekan kuvan kampausta ja tyyliä parempana kuin toisen kuvan. Suomalaisillä ei ole mitään tyylitajua tai silmää kauneudelle
Minulla on pitkä, luonnollinen tukka ja piikkikorkokengät. Tyyliäni ja kauneudentajuani on aina kehuttu, ja esim. yksi ranskalainen tuttu nainen joskus ihasteli miten olen aina niin huoliteltu, vaikka en tosiaan edes puunaile itseäni.
Muutosleikki oli ehdottomasti muutos huonompaan, tunkkaisen ja ikäistään vanhemman tädin näköiseksi. Aiempi kuva sen sijaan raikas ja todellakin paremman näköinen kuin jälkeen-versio. Jälkeen-versio on sitä kananpersetätilookia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä asenne. Eipä ihme, että siinä jossain kyselyssä suomalaiset valittiin maailman rumimmaksi kansaksi, täällä on kyllä näin esteetikkona vaikea asua.
Minun aikani ei ole niin kallisarvoista, etten raaskisi käyttää 15 minuuttia aamulla "meikkiin ja tälläytymiseen". Sama pätee kollegoihini. Huoliteltu ulkonäkö on kunnioitusta muita kohtaan ja näissä duuneissa saattaa joutua / päästä asioimaan vaikkapa ministerien tms. julkimoiden kanssa. Eri asia tietty, jos sinä olet joku maatalouslomittaja, eihän niitä lehmiä varmaan kiinnosta onko sinulle mascaraa, vai ei."
Tästä tekstistä tulee ajatus, että se kunnioitus taitaa tosiaan löytyä vain siellä meikkiputkilosta ja jäädä lähinnä ripsiin kirjoittajalla itsellään. Niin kunnioittava asenne tuosta ulostulosta huokuu eri tavalla toimivia ja hänen mielestään halpa- arvoisemman ammatin edustajia
Mitä sinun mielestäsi huokuu tästä viestistä, johon vastasin:
"Minulle esimerkiksi kovin paljon ulkonäköönsä panostava mies on jotenkin lapsellinen ja vastenmielinen. Naisella pidän myös yhtä lailla outona, jos aina on meikissä ja tällättynä. Siihen kun pitää ihan oikeasti joka päivä käyttää kallisarvoista aikaa. Eikä mulla ole tyhjäpäitä ystävinä."
Enkä missään nimessä väittänyt pitäväni maatalouslomittajaa halpa-arvoisena ammattina, aivan päinvastoin. Totesinpa vaan, että lehmiä ei kiinnosta meikkaatko sinä vai et.
Siitä huokuu se, että kunnioitan ihmisiä ihan sellaisenaan, mutta kaikkien ihmisten kaikki teot eivät herätä kunnioitusta. Jos valitsee käyttää aikansa oman navan ympärillä pyörimiseen, näin saa tehdä, mutta sellainen ihminen ei ole minusta mitenkään kiinnostava. Häntäkin kiinnostaa enimmäkseen hän itse, ja se miltä hän näyttää muiden ihmisten silmissä. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
Niin onhan tuo selkeästi kauniimpi tuossa kuvassa jossa silmälasit ja pidemmät hiukset.
Jep. Jos muutosta olisi halunnut, niin olisi riittänyt joku väriä hieman kirkastava hoito hiuksiin - ei värin muutosta. Silmälasit on hyvät, mutta jos väkisillä haluaa uutta, niin yhtä paksut kehykset, mutta kissansilmän muotoa. Kevyt meikki, ajanmukaiset kauniit vaatteet. Hyvät leikkaukset, hieman pitsiä ja hulmuavaa helmaa hihaan. Hiukset vaikka klipsillä taakse kiinni, ei lyhyttä leikkausta tai kerroksia.
Muutosleikissä voi leikitellä vaikkapa paljon röyhelöisemmällä tyylillä kuin yleensä, ei tarvitse muuttaa hiuksia ja kaikkea aivan erilaiseksi. Tai romanttisemman tyylin sijasta voi olla vaikka business Lady-tyyli tai mitä vaan, mikä tuo henkilöstä uusia puolia esiin ja antaa ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'Vain aito av-mamma kansnpersetukassaan ja crocseissan pitää ekan kuvan kampausta ja tyyliä parempana kuin toisen kuvan. Suomalaisillä ei ole mitään tyylitajua tai silmää kauneudelle.'
'Minulla on pitkä, luonnollinen tukka ja piikkikorkokengät. Tyyliäni ja kauneudentajuani on aina kehuttu, ja esim. yksi ranskalainen tuttu nainen joskus ihasteli miten olen aina niin huoliteltu, vaikka en tosiaan edes puunaile itseäni.
Muutosleikki oli ehdottomasti muutos huonompaan, tunkkaisen ja ikäistään vanhemman tädin näköiseksi. Aiempi kuva sen sijaan raikas ja todellakin paremman näköinen kuin jälkeen-versio. Jälkeen-versio on sitä kananpersetätilookia..'Skippaan tämän postin.
Näistä ei kumpikaan minulta.
Artikkelin nainen menisi äidistäni
kaulan, leukalinjan ja
silmänympärysten osalta, vaikka
hän ihan nätti ja viehko n onkin.
Ei saa useimmista paikoista noin halvalla, helposti maksaa 200-300e tuollainen raidoitettu monivärjäys/vaalennus.