Miksi jotkut äidit vetävät yleisillä paikoilla hirveetä SHOW:ta!!??
Näytellään jotain yliÄITIÄ! ja lässytetään lapsille, vaikka normaalisti ei niin tehdä?kotona on toinen ääni kellossa. Puhutaan hirveen kovalla äänellä, ylikorostetaan kaikkia sanoja. Ollaan olevinaan jotain, vaikka todellisuus on toista. Kauhee näytelmä joillain aina päällä, hävettää niiden puolesta.
Kommentit (32)
Vierailija:
Jotkut ovat luonteeltaan tomerampia kuin toiset...Ja 28 (oletko sama), tuo on toki tosi naurettavaa, ja uskon kyllä että sellaisiakin äitejä on...
Mulla on yksi sukulaisnainen, joka käyttäytyy omituisesti silloin kun miehensä ei ole paikalla. Kimittää lapsille suureen ääneen, pitää koko ajan jotain ihme sirkutusta. Jos ollaan vaikka sukulaisporukalla koolla, niin sirkutus yltyy, jos joku paikalla olevista huomioi muita lapsia, kuin hänen omiaan.
Kun tämän naisen mies on paikalla, niin hän käyttäytyy normaalisti.
Olen kyllä vastaavanlaista nähnyt muidenkin äitien tekevän, sellaista liioiteltua ylikorostamista, mutta en näin voimakkaana.
Toivon, ettei kukaan pidä minua samanlaisena, vaikka juttelenkin paljon lapseni kanssa ja kehun myös. Tämän voi kyllä tehdä melko huomaamattomastikin, niin ettei happi lopu koko huoneesta...
" VOI ÄIDIN OMA KILTTI KULTA, VOI ÄIDIN LASTA" jne. jne. Itse en edes oikein huomannu koko juttua mutta ukko ihan kihisi jälkikäteen kun sen mielestä se oli juuri sitä teatteria..
siinä on, jos sanoo äidin oma kulta?
äidin oma kulta. Minä sanon kotona useinkin " äidin rakkain kulta" tai muuta vastaavaa, mutta jos on vieraita, en kehtaa.
En nyt tietenkään joka tilanteessa käytä tuollaisia nimityksiä mutta sillon tällön.
paikassa. Miten muuten he muka oppisivat?
Harmi jos ärsyttää, mutta aion silti jatkaa näin!
Ei koskaan korottanut ääntä, halaili ja pussasi.
Ja kun sitä sitten tytölle kehuttiin niin tyttö sanoi että se vaan näyttelee ettei ole kotona tuollainen.=(
Ilmeisesti tämä ystäväni toisteli näitä juttuja niin monesti ettei oma " äijämäinen" mieheni oikein enää jaksanut kuunnella..
36
Esim. bussissa höpötän tytölle vaikka mitä hölmöä, että saan sen pysymään rauhassa. Ja kehun myös. Tosin kyllä höpötän lapselle joka paikassa, että ei se teatteria ole. Musta on tosi kivan kuulosta kun äidit keskustelevat lastensa kanssa, sen sijaan ett karjuisivat, ett ole nyt jo hiljaa...
En kyllä vieläkään ymmärtänyt, mikä siitä sen shown tekee. Itse olen kovaääninen, mutta en kyllä julkisilla paikoilla käytä niin kovaa ääntä, että se muille kaikuu. Jos nyt ihan vieressä vaikka kaupassa joku on tai bussissa istuu heti seuraavassa penkissä, niin joskus saattaa jotain kuulla, useinmiten varmaan ei.
Mutta kyllä minä kehun, hassuttelen, höpötän, kuuntelen myös lasta, puhuttelen kullanmuruiksi, kiellän ja pidän tarvittaessa puhuttelunkin niin kotona, kylässä, kerhossa, kaupassa kuin bussissakin.
Selventääkö ap vielä, mistä tällaisen shown erottaa, kun minä en ole koskaan tällaiseen kiinnittänyt huomiota, vaikka olen aina liikkunut todella paljon kaupoissa, tapahtumissa, nähtävyyksissä yms. (ilman lapsia ja lasten kanssa)?
T. Neljän kullanmurun äiti ;)
pari päivää sitten minua mulkoili melko pahasti pari nuorta äitiä kun kielsin lastani ;) Ihan normaalilla äänellä selitin lapselle että jos ei usko äitiä niin laitetaan pallo jäähylle.
En esitä superäitiä, olen vain pitkäpinnainen tyyppi ja sen verran laiska etten viitsi alkaa karjumaan.
Jotkut ovat luonteeltaan tomerampia kuin toiset...
Ja 28 (oletko sama), tuo on toki tosi naurettavaa, ja uskon kyllä että sellaisiakin äitejä on...