IS: Näin vapaaehtoisesti lapsettomat hehkuttavat elämäänsä: Voi luojan kiitos
Väitöskirjan mukaan muut suostuttelevat vapaaehtoisesti lapsetonta muuttamaan näkemystään. Hänet myös kyseenalaistetaan, mikä saa vaikenemaan tai kehittämään oman tilannekohtaisen puhumisen strategian.
Välillä mä tuon sitä omaa lapsettomuutta esiin. Jos ei jaksa vaivautua mihinkään väittelyihin, niin sitten on vaan hiljaa, mutta kyllä se lapsellisuus ja lapsettomuus päivittäin vähän nousee esille. Milloin joku on saanut just esikoisensa ja milloin joku on tullut toista kertaa raskaaksi. Onhan se ajankohtainen aihe mun ikäluokan kanssa.
https://www.is.fi/perhe/art-2000009261066.html
Ajatella jos tuo olisi toisinpäin että vanhemmat joutuisi miettimään uskaltaako kertoa uuden lapsen syntymästä kellekään. Ei olisi reilua kellekään. Miksi ei annettaisi ihmisten vain olla sitä mitä on, olipa kyseessä vela tai ei.
Kommentit (845)
Vierailija kirjoitti:
Kansakunta nimeltä suomi lakkaa olemasta jos ihmiset ei tee lapsia. Hedonismi itsekeskeisyys ja nautinto vie perikatoon.
Vielä siihen vihreät naailmanlopun ennustajat.
Kansakunta lakkaa olemasta myös silloin, jos lapsia tehdään liikaa eikä maapallo pysty elättämään paisuvaa väestöä. Siksi on tärkeää, että osa jättää lapset tekemättä, jotta toisten lapsilla on elinkelpoinen tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuudessa meillä on vanhoja piikoja ja jos hyvinvointi valtio on romahtanut kuka näitä hoitaa?
Ulkomaalaiset, tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokilla on aikuisia lapsia, itselläni ei lapsia. Avokin huolet lapsistansa vain alleviivaavat kuinka henkilökohtaisesti oikean valinnan tein aikanaan, kun en hankkinut lapsia. Jos elänä normaalimittaisen elämän, jään sukuni viimeiseksi edustajaksi, eikä sekään vaivaa minua lainkaan. Tämä suku ei vaan ollut elinkelpoinen.
No, jos olet noin varma asiasta, ja suustasi, niin mikäs siinä! Omista lapsista on oltava huolissaan, jos se ei tule vanhemmille jo sisäsyntyisesti, on jokin pahasti vialla. Itsellehän voi vakuutella mitä tahansa, ja olla "varma" päätöksestään ja sen oikeutuksesta, mutta asioita olisi voinut hoitaa toisinkin!
Sivusta. Miksi ihmeessä hänen olisi pitänyt hoitaa asioita mitenkään toisin, kun hän kerran sanoo että asia ei vaivaa häntä mitenkään ja hän kokee tehneensä oikean valinnan
Tuli todetuksi jo, että ok. Mutta koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa asioiden parantamista, niissäkun tuppaa olemaan kaksi puolta! Ei vaivaa minua, muuten vaan kiinnostava kannanotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokilla on aikuisia lapsia, itselläni ei lapsia. Avokin huolet lapsistansa vain alleviivaavat kuinka henkilökohtaisesti oikean valinnan tein aikanaan, kun en hankkinut lapsia. Jos elänä normaalimittaisen elämän, jään sukuni viimeiseksi edustajaksi, eikä sekään vaivaa minua lainkaan. Tämä suku ei vaan ollut elinkelpoinen.
No, jos olet noin varma asiasta, ja suustasi, niin mikäs siinä! Omista lapsista on oltava huolissaan, jos se ei tule vanhemmille jo sisäsyntyisesti, on jokin pahasti vialla. Itsellehän voi vakuutella mitä tahansa, ja olla "varma" päätöksestään ja sen oikeutuksesta, mutta asioita olisi voinut hoitaa toisinkin!
Sivusta. Miksi ihmeessä hänen olisi pitänyt hoitaa asioita mitenkään toisin, kun hän kerran sanoo että asia ei vaivaa häntä
Mitä asioita hänen pitäisi parantaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansakunta nimeltä suomi lakkaa olemasta jos ihmiset ei tee lapsia. Hedonismi itsekeskeisyys ja nautinto vie perikatoon.
Kansakunta lakkaa olemasta myös silloin, jos lapsia tehdään liikaa eikä maapallo pysty elättämään paisuvaa väestöä. Siksi on tärkeää, että osa jättää lapset tekemättä, jotta toisten lapsilla on elinkelpoinen tulevaisuus.
En oikein tiedä onko liikaa väkeä pallolla, pikemminkin kaikki muu kusee. Ylikuluttaminen, epätasainen jako väestöissä eri mantereilla, politiikka, rikkaat, lihatuotanto.... kaikki tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, ollaan Suomessa, puhutaan Suomen ongelmasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten lakkaa. Jos kehitys on tuonut tähän pisteeseen, kiitos rikkaiden ja päättäjien, niin miksi pitäisi kiinnostaa edes?
Kalskahtaa jo oletuksena että maailmasta voisi tulla parempi kunhan vain esteet ja tekijät saadaan poistettua, marxilainen ajatus. Maailmasta ei koskaan tule hyvää paikkaa ja hetkelliset velkajuhlatkin päättyy vain krapulaan. Jokaisella sukupolvella on ollut omat haasteet. Maa ja ihmiset on kirottu Jumalattomuuden tähden ja niin kauan kun se vaikuttaa ei mikään muutu. Ei tämä ikuisesti näin onneksi jatku. Olemme lopun ajan, lopun ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua kaikille infertiliteeteille ja tuhkamunille jotka eivät voi saada lapsia ja esittävät, etteivät niitä muka halua, kun eivät voi niitä saada. Miltä tuntuu olla lisääntymiskyvytön luuseri?
Olisinpa hedelmätön. Ei tarvitsisi säätää ja stressata ehkäisyn kanssa jatkuvasti.
Tai en tiedä vaikka olisinkin, en aio kokeilla.
Hedelmättömyys ja steriiliys ovat kaksi eri asiaa. Älä kokeile.
Velan ei ole mikään pakko säätää ehkäisyn kanssa. Hommaa vain torvet tukkoon. Pieni operaatio. Kas, kun velat eivät tätä hyödynnä.
"Hommaa vaan torvet tukkoon", onhan siinä kriteerit että saa hommattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten lakkaa. Jos kehitys on tuonut tähän pisteeseen, kiitos rikkaiden ja päättäjien, niin miksi pitäisi kiinnostaa edes?
Kalskahtaa jo oletuksena että maailmasta voisi tulla parempi kunhan vain esteet ja tekijät saadaan poistettua, marxilainen ajatus. Maailmasta ei koskaan tule hyvää paikkaa ja hetkelliset velkajuhlatkin päättyy vain krapulaan. Jokaisella sukupolvella on ollut omat haasteet. Maa ja ihmiset on kirottu Jumalattomuuden tähden ja niin kauan kun se vaikuttaa ei mikään muutu. Ei tämä ikuisesti näin onneksi jatku. Olemme lopun ajan, lopun ajassa.
Kiitoksia vahvistamisesta, miksi tuoda lisää kärsimystä maailmaan uuden ihmisolennon muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se on salaliitto Pilluminati, johon kuuluvat miehet pyrkii saamaan naiset toimintakyvyttömiksi jos ei muuten niin persiit repeyttämällä. Ja Pilluminatiin kuuluvat naiset tasapuolisuuden vuoksi, kun heidänkin persiit on revenneet. "
Olen siis itsekin synnyttänyt ja ihmettelen, miksi minun pitäisi olla hiljaa näistä asioista? Miksi mä en sais puhua omista kokemuksista liittyen raskauteen, synnyttämiseen ja näiden haittoihin?
Ekan synnytyksen jälkeen riskit vasta itse tajusin, koska niistä ei missään juuri puhuttu. Olis ollu kiva, että ois puhuttu, ettei ois tarvinnut yksin miettiä asioita..
En ajatellut tehdä toista lasta, kun tässä vaikenemisen kulttuurissa.
- Se, jota kommentoit.
En tiedä milloin olet saanut lapsesi, onko silloin ollut nettiä saatavilla tai tykkäätkö yleensä hakea tietoa. Minä taas ihmettelen s
No on netti pullollaan kertomuksia raskaudesta ja synnytyksestä, mutta ei kai niiden perusteella omaa lastenhankintaa tai -hankkimattomuutta kukaan päätä? Kun ja jos tajuaa että mitä vaan älyttömyyksiä voi julkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua kaikille infertiliteeteille ja tuhkamunille jotka eivät voi saada lapsia ja esittävät, etteivät niitä muka halua, kun eivät voi niitä saada. Miltä tuntuu olla lisääntymiskyvytön luuseri?
Olisinpa hedelmätön. Ei tarvitsisi säätää ja stressata ehkäisyn kanssa jatkuvasti.
Velan ei ole mikään pakko säätää ehkäisyn kanssa. Hommaa vain torvet tukkoon. Pieni operaatio. Kas, kun velat eivät tätä hyödynnä.
"Hommaa vaan torvet tukkoon", onhan siinä kriteerit että saa hommattua.
Ja maksaa aika tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kansa köyhtyy ja työttömyys lisääntyy. Mitä tapahtuisi, jos jokainen tekisi vaikka 4 lasta asiaa ajattelematta? Ihan sama mikä työtilanne itsellä on, lapsia vaan tehtäisiin yhteiskunnan elätettäviksi. Töitä ei riitä nytkään kaikille vaikka suurin ikäluokka on eläkeläikäiset ja vanhemmat. Sitten syntyisi uusi iso ikäluokka, jolla ei ole tulevaisuuden näkymiä tai toivoa, ei töitä, koululaitos jota ei ole varaa pitää yllä jne. Yhteiskunta muuttuisi vaaralliseksi paikaksi hyvinkin nopeasti.
En tiedä onko mulla käynyt tuuri, mutta koskaan ei ole lapsettomuuttani kukaan kyseenalaistanut ainakaan minulle suoraan eikä kukaan ole koskaan tuputtanut perhe-elämää. Töissäkään ei ole koskaan kukaan kysynyt lapsista, ei minun eikä lapsellistenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapseton, tapaa mielestään oikean kumppanin, muuttaa toiselle paikkakunnalle, saa kolme lasta, elää hyvin,menestyy ammatissaan!! Onkos hän sitten Takautuvasti Lapsellinen? Tapahtui 80- luvulla kaveripiirissä eräälle nillittäjälle, joka oli kova gimma! Pakollinen termien keksiminen aiheuttaa näin paljon pahaa mieltä, vaikka aihe on yhtä vanha kuin ihmisetkin. Mitäs jos jätettäisiin tällainen huono käytös, ja iloittais jokaisesta uudesta suomalaisesta!?
Hän ei ole eikä koskaan ollut vapaaehtoisesti lapseton.
Hän oli tahattomasti lapseton, joka uskotteli olevansa vela, kunnes hänelle valkeni mitä hän haluaa elämältään ja hankki lapset.
Vela ei hanki lapsia koskaan.
Ei ole olemassa "ex-velaa".
Velat eivät ole tuuliviirejä jotka vaihtavat mielipidettä sen mukaan millainen puoliso heillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei kiinnosta yhtään ja ei näköjään kiinnosta hallitustakaan. Suu sanoo yhtä ja teot toista. Ovat pelkästään kurjistaneet lapsiperheiden elämää. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa on 2x enemmän asukkaita ja onko se romahtanut? Suomen nykyisellä väkiluvun määrällä ei ole mitään globaalia merkitystä. Mitä tapahtuu sen sijaan on että maahanmuutolla korvataan suomen väkilukua. Kaikki jatkuu niin kuin ennenkin mutta suomalaiset kuihtuu vähitellen pois ja uusi väestö korvaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli selibaatissa ikisinkkuna 30-vuotiaaksi asti, kunnes sterilisaatio on lain mukaan sallittua? Onko t
Milloin tää muuttui? Ei itselle ajankohtaista niin ei ole tullut seurattua.
Olin vela 25 vuotiaan. Tuputin sitä myös muille ja äänestin vihreitä. Nyt olen onnellinen neljän lapsen äiti.
Hävettää nyt oma naiivius ja typeryys sille 30-vuotiaana.
Ja en TODELLAKAAN äänestä perhe- ja lapsivastaisia vihreitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Olin vela 25 vuotiaan. Tuputin sitä myös muille ja äänestin vihreitä. Nyt olen onnellinen neljän lapsen äiti.
Hävettää nyt oma naiivius ja typeryys sille 30-vuotiaana.
Ja en TODELLAKAAN äänestä perhe- ja lapsivastaisia vihreitä enää.
Et ollut vela. Olit tavallinen lapseton alle 30-vuotias, kuten suurin osa lisääntyvistä nykyään on.
Kuka hoitaa sinua? Oma lapsesi? Oletko kertonut hänelle että niin tulee tapahtumaan? Mitä hän sanoi?