Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset suuttuvat/masentuvat/pahoittavat mielensä?

Vierailija
30.09.2025 |

Pohdintojeni jälkeen en usko, että esim haukkuminen on oikea asia. Jos joku sanoo sinua esim lyhyeksi ja läskiksi, mutta olet normaalivartaloinen ja 185cm, tämä yksinkertaisesti ei pidä paikkaansa enkä näe mitään syytä edes reagoida.

Jos tilanne taas on tuo niin henkilö on vain listannut tosiasioita, miksi siitä pitäisi suuttua tai pahoittaa mieli? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska ajatus mutta ei teknologian aikakaudella toimi kun reippaasti yli puolet maailman ihmisistä kouluttaa itsensä narsistiksi ja suurin syy suuttumiselle on ego joka on narsistien lempipiirre

Vierailija
2/10 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko että ihmiset sanovat sinulle suoraan päin naamaa omat huonot piirteesi jotka tiedostat itsekin? Koska näin tehdessään ihmiset yleensä haluavat nöyryyttää tai vetää toista alaspäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska ajatus mutta ei teknologian aikakaudella toimi kun reippaasti yli puolet maailman ihmisistä kouluttaa itsensä narsistiksi ja suurin syy suuttumiselle on ego joka on narsistien lempipiirre

Tällaisille ihmisille tekee ihan hyvääkin joutua joskus vedetyksi maahan. Erittäin harvalla meistä on varaa olla millään tavalla itsekeskeinen.

Vierailija
4/10 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kanssa-asperger. Ymmärrän pointtisi, mutta tärkeämpää kuin se että koet olevasi oikeassa ja oikeutettu laukomaan faktoja, on se, ettet satuta muita ihmisiä. He eivät pysty ajattelemaan noin objektiivisesti itsestään eivätkä muista, vaan tuollaista käytöstä pidetään yleisesti huonona ja asiattomana käytöksenä ja hyvästä syystä. 

Vierailija
5/10 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko että ihmiset sanovat sinulle suoraan päin naamaa omat huonot piirteesi jotka tiedostat itsekin? Koska näin tehdessään ihmiset yleensä haluavat nöyryyttää tai vetää toista alaspäin.

Tämä. Kun "ystäväni" kerran kesken kauppareissun laukoi, että minulla on muuten tosi rumat hampaat, niin paha mieli ei tullut siitä, että minulla on rumat hampaat. Sen kyllä tiesin mainiosti itsekin. Paha mieli tuli siitä, että kaveri halusi tahallaan loukata minua.

Vierailija
6/10 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Jos mielestäsi on ok laukoa totuuksia muille ihmisille näiden huonoista piirteistä, on sinun oltava valmis ottamaan vastaan samaa. Ja suuttua tai loukkaantua et saa, koska hehän kertovat vain totuuden. Eikö niin?

Vierailija
7/10 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Kun "ystäväni" kerran kesken kauppareissun laukoi, että minulla on muuten tosi rumat hampaat, niin paha mieli ei tullut siitä, että minulla on rumat hampaat. Sen kyllä tiesin mainiosti itsekin. Paha mieli tuli siitä, että kaveri halusi tahallaan loukata minua.

Mistä tiedät että hän HALUSI loukata sinua

Vierailija
8/10 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jee 🥳👍🏻👴🏻🥩

Vierailija
9/10 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kieltämättä aika outoa antaa ulkopuolen määrittää sisäisen tunnetilasi

Vierailija
10/10 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kieltämättä aika outoa antaa ulkopuolen määrittää sisäisen tunnetilasi

Yhtä outoa on käyttää tätä perusteena sille, että voit töksäyttää muille kaiken mitä sylki suuhun tuo. Mielistelyn ja töksäyttelyn väliin jää myös kolmas vaihtoehto: puhua muista asioista kuin keskustelukumppanisi ominaisuuksista. Harva täyspäinen aikuinen jaksaa sitä keskustelutyyliä, että keskitytään ruotimaan ja kommentoimaan vastapuolta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän