IS: Näin vapaaehtoisesti lapsettomat hehkuttavat elämäänsä: Voi luojan kiitos
Väitöskirjan mukaan muut suostuttelevat vapaaehtoisesti lapsetonta muuttamaan näkemystään. Hänet myös kyseenalaistetaan, mikä saa vaikenemaan tai kehittämään oman tilannekohtaisen puhumisen strategian.
Välillä mä tuon sitä omaa lapsettomuutta esiin. Jos ei jaksa vaivautua mihinkään väittelyihin, niin sitten on vaan hiljaa, mutta kyllä se lapsellisuus ja lapsettomuus päivittäin vähän nousee esille. Milloin joku on saanut just esikoisensa ja milloin joku on tullut toista kertaa raskaaksi. Onhan se ajankohtainen aihe mun ikäluokan kanssa.
https://www.is.fi/perhe/art-2000009261066.html
Ajatella jos tuo olisi toisinpäin että vanhemmat joutuisi miettimään uskaltaako kertoa uuden lapsen syntymästä kellekään. Ei olisi reilua kellekään. Miksi ei annettaisi ihmisten vain olla sitä mitä on, olipa kyseessä vela tai ei.
Kommentit (1706)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi velat ei lisäänny. Paskageeninsä sammuvat.
Öyh öyh. Minkähänlaiset "eliittigeenit" kirjoittaa tällaista av-palstalle? 😂🤣
Vierailija kirjoitti:
En kyllä käsitä miten joku jaksaa päätänsä sillä vaivata, että miksi jollakulla toisella on tai ei oo lapsia
Lue tätä palstaa. Saatat yllättyä. Tässä maassa riittää kalluja, joille toisten lisääntymisvalinnat koetaan henkilökohtaisena hyökkäyksenä omaa elämää/perhettä vastaan. Kertoo aika paljon ihmisten itsetunnosta ja itsetuntemuksen tasosta, kun asia menee tunteisiin.
Velana paras. Säälien seuraan lapsellisten elämää.
Ymmärrän vela-valinnat oikein hyvin. Olin äitinä hyvin uupunut aikanaan, mutta siitäkin selvittiin. Ihmettelen itse näitä katson säälien -puheita. Ihan yhtä asiattomia nekin ovat kuin tuo vastakkaisen puolen asiaton höpinä. Ylipäätään toiselta on vaikea vaatia kauhalla, jos antaa itse lusikalla. Pidättäydyn siis ylipäätään kommentoimasta kurjasti kenenkään valintoja. Velaus tai vanhemmuus eivät myöskään ole sellaisia tiukkarajaisia kategorioita, joiden sisällä yksi porukka on rajaton ja asiaton ja toinen vain silkasti rajoja kunnioittava ja asiallisesti puhuva. Aina riittää porukkaa, joka mölisee hölmöjä.
Vierailija kirjoitti:
Velana paras. Säälien seuraan lapsellisten elämää.
Miksi käyttää energiaa toisten säälimiseen? Vanhemmat ovat itse elämäntapansa valinneet. Elää vain omaa velaelämää rauhassa. 😊
Liittyy aiheeseen ...miten?