Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisen ammatti kiinnostaa miestä niin vähän? Ovatko miehet vaan niin tylsiä?

Vierailija
29.09.2025 |

Täällä on usein puhuttu siitä, että miksi naisia kiinnostaa aina tietää mitä mies tekee työkseen, ja sen oletetaan liittyvän miehen statukseen tai tuloihin.

Minua kiinnosti kun tutustuin mieheeni se, mitä hän tekee työkseen ja missä. Eikä se liittynyt mitenkään ajatukseen hänen palkastaan tai statuksestaan, vaan se kertoo hänen luonteenstaan mihin ammattiin hän on suuntautunut ja miksi, ja se on ylipäätään mielenkiintoista. Minä kysyn toisilta naisiltakin mitä he tekevät työkseen. En kysy onko mies ja lapsia, tai edes että onko kissaa vaikka kovasti kissoista tykkään. Vaan minusta on erittäin mielenkiintoista keskustella toisten työstä, tai jos sattuu että ollaan samalla alalla, sekin tuo hyviä puheenaiheita pitkäksi aikaa. 

Jos mies ei seurustelun alussa kysyisi mitä minä teen työkseni, tulkitsisin sen siten, että häntä ei vaan kiinnosta, en minä, eikä ylipäätään mielenkiintoiset keskustelut, eli hän on tylsä. Arvatenkin mennään sitten jonkun hänen harrastuksensa mukaisiin keskusteluihin, joko penkkiurheilija, itse urheilee tai ruuvaa autoja illat pitkät, tai luoja paratkoon, metsästää kuten tätini mies. Ihan kiva että on hirvenlihaa aina pakkasessa, mutta kyllä se on vaimolle raskasta olla kaikki viikonloput yksinään syksyisin vuosikymmenestä toiseen. Joten kyllä sekin pitää kysyä mitä harrastaa, että tietää onko parempi olla kiintymättä mieheen joka on naimisissa harrastuksensa kanssa (joissain tapauksissa työnsä).

Me olemme puhuneet mieheni kanssa aina paljon kaikenlaisista asioista, politiikasta, yhteiskunnallisista asioista ylipäätään, mietimme asioita omien ammattiemme kautta jne. Toki puhumme perheestä, sukulaisista, naapureista jne. tavallisista asioista, ollaan väitelty uskonnostakin... mutta tylsää olisi, jos mun miestä ei pätkääkään kiinnostaisi mitä minä teen työkseni, koska haluan keskustella asioista mitä työssäni kohtaan, mieheni kanssa. Toki puhun aikuisen tyttäreni kanssa myös, mutta mies on tuossa vierellä joka päivä, ja hänelle kerron töistä tullessa ensimmäisenä kuulumiset ja kysyn häneltä miten hänellä meni töissä jne.

Kommentit (331)

Vierailija
61/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ammatti tai tulot kiinnosta yhtään, niin sitten on turha itkeä kun se vain ulkonäön perusteella valittu vaimo tulee niin kalliiksi. Tai kun on itse maksanut talot ja autot ja erossa vaimo vie puolet. 

Mistä näitä vaimoja saa jotka ottaa puolet kun nykyään naiset aivopestään hankkimaan oma omaisuus ja alkaa poikimaan vasta +40 vuotiaana.

Sun pitää varmaan sitten katsella sellaisia, joilla on jo lapsi.

Elias Aaltohan (Wolt-miljonääri) on naimisissa ja lisääntynyt naisen kanssa jolla oli jo yksi lapsi ennestään, ja nyt heillä on kaksi yhteistä. Ei avioehtoa. Lapsipuoli jo 17v. Mutta enpä usko, että nirsoille nettimiehille kelpaa - toisin kuin Wolt-miljonääreille, Jason Momooille ja Timothée Chalameteille jne. xD 

Vierailija
62/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaampaa olisi jos mies roikkuisi tädin helmassa kaikki viikonloput. Te naiset aina fantasioitte siitä että miehen kanssa on ihanaa mutta totuus on se että mitä kauempana mies on elämästänne sitä parempaa elämänne on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ammatti tai tulot kiinnosta yhtään, niin sitten on turha itkeä kun se vain ulkonäön perusteella valittu vaimo tulee niin kalliiksi. Tai kun on itse maksanut talot ja autot ja erossa vaimo vie puolet. 

Mistä näitä vaimoja saa jotka ottaa puolet kun nykyään naiset aivopestään hankkimaan oma omaisuus ja alkaa poikimaan vasta +40 vuotiaana.

Elias Aaltohan (Wolt-miljonääri) on naimisissa ja lisääntynyt naisen kanssa jolla oli jo yksi lapsi ennestään, ja nyt heillä on kaksi yhteistä. Ei avioehtoa. Lapsipuoli jo 17v. Mutta enpä usko, että nirsoille nettimiehille kelpaa - toisin kuin Wolt-miljonääreille, Jason Momooille ja Timothée Chalameteille jne. xD 

Jep, kuninkaallisetkin pariutuneet yh:iden ja tavisnaisten kanssa, elättävät näitä. Vain suomalainen duunari on yksinhuoltajan ja naisen elatuksen yläpuolella :)

Vierailija
64/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP yrittää selitellä miksi kyselee, mutta totuus lienee, että on vain kartoittamassa mahdollisuuksia hyötyä jotenkin. 

Mua nauratti joskus, kun yksi hyötyjäluonteinen naistuttu kyseli töistäni, ja selvästi tajusi ettei tule hyötymään minusta. Jätti sitten viinittelykutsunsa roikkumaan eikä koskaan saanut tietää, että samalla kun tiesin hänen yrittävän edetä alallaan ja saada mahdollisuuksia, hänen alansa iso pamppu on lähipiiriäni. :D Verkostot kun menee linkkien kautta, ei aina suoraan joku ihminen jossain positiossa, mutta sitähän nuo liian ilmiselvät hyötyjät ei hiffaa. 

Miksi alapeukuttelette? Se on aivan oikein, ettei hyötyjät pääse eteenpäin. Kyseinen nainen ei ole vieläkään päässyt kunnolla edes alalleen sisään..

Itse olen ollut useasti ihan vaan kotibileissä ja illallisilla joissa ihmiset solmii uusia työsuhteita, ja ovat päätyneet tilanteisiin ihan vaan mukavan seuran perässä tai avecin mukana. :) 

Vierailija
65/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, kuninkaallisetkin pariutuneet yh:iden ja tavisnaisten kanssa, elättävät näitä. Vain suomalainen duunari on yksinhuoltajan ja naisen elatuksen yläpuolella :)

Ai niin, Norjan Haakonkin on olemassa. 

Mutta ei tuo suomalainen ilmiö ole, että nettimiehet nirsoilee ja haukkuu, vaan nettimiehet on sellaisia ympäri maailman. 

Vierailija
66/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ammatti kertoo aika vähän ihmisestä ja sekin mitä kertoo lähinnä stereotypioita. Kirjanpitäjä on harmaa hiirulainen, myyntimies suupaltti, raksamies ronski, opettaja "kympin tyttö/poika" jne.

Hyvin harva tietää lisäksi oikeasti mitä kovin moneen ammattiin sisältyy. Poliisi ei välttämättä pamputa vaan saattaa kirjata koko päivän jotain tietokantoihin - siitä on jenkkisarjatt tai kotoinen Poliisit-sarjakin aika kaukana.

Tämän takia itseäni ei hirveästi kiinnosta se mitä työkseen tekee.

Vierailija
67/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten työt on joko aivotnarikkaan vaihetyötä tai tuottamatonta paskaa ja yleensä molempia.

Ei kiinnosta. 

Ja sitten jos nainen on vaikka putkiasentaja niin se on sitten yök yök ja epänaisellista. Että kyllä sillä naisen duunilla merkitystä on :D

Vierailija
68/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP yrittää selitellä miksi kyselee, mutta totuus lienee, että on vain kartoittamassa mahdollisuuksia hyötyä jotenkin. 

Mua nauratti joskus, kun yksi hyötyjäluonteinen naistuttu kyseli töistäni, ja selvästi tajusi ettei tule hyötymään minusta. Jätti sitten viinittelykutsunsa roikkumaan eikä koskaan saanut tietää, että samalla kun tiesin hänen yrittävän edetä alallaan ja saada mahdollisuuksia, hänen alansa iso pamppu on lähipiiriäni. :D Verkostot kun menee linkkien kautta, ei aina suoraan joku ihminen jossain positiossa, mutta sitähän nuo liian ilmiselvät hyötyjät ei hiffaa. 

Miksi alapeukuttelette? Se on aivan oikein, ettei hyötyjät pääse eteenpäin. Kyseinen nainen ei ole vieläkään päässyt kunnolla edes alalleen sisään..

Itse olen ollut useasti ihan vaan kotibileissä ja illallisilla joissa ihmiset solmii uusia työsuhteita, ja ovat päät

Tällä palstalla aktiivisimmat trollaajat ovat just niitä, jotka haluavat käyttää muita hyväkseen. Siksi alapeukut.

Vierailija
69/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa naisessa vain tämän kiinnostuksen kohteet, se että hän on mukava ja hänen kanssa on helppo jutella.

Vierailija
70/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP aivan saaatanan tylsän kuuloinen ihminen. Arvelisin, ettei ainakaan millään luovalla alalla ole eikä myöskään tieteilijä. 

Luovan alan ihmiset ja tiede-alalla olevat yleensä ovat niitä, jotka nauttivat työstä puhumisesta, koska se on työ on usein heille myös se intohimo. 

Vierailija
71/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP aivan saaatanan tylsän kuuloinen ihminen. Arvelisin, ettei ainakaan millään luovalla alalla ole eikä myöskään tieteilijä. 

Luovan alan ihmiset ja tiede-alalla olevat yleensä ovat niitä, jotka nauttivat työstä puhumisesta, koska se on työ on usein heille myös se intohimo. 

Sit on meitä, jotka joutu luopumaan siitä intohimosta kun elämän realiteetit iski naamalle.

Vierailija
72/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vastaa mun kokemusta. Omassa elinpiirissäni eniten töistä puhuu sellaset LinkedIn-pöhisijät/b2b-myyjät/finance brot/marketing sis.  

Vierailija
73/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa naisessa vain tämän kiinnostuksen kohteet, se että hän on mukava ja hänen kanssa on helppo jutella.

Minua kiinnostaa miehessä kiinnostuksen kohteet, arvomaailma, työ (jota nämä kaksi edellämainittua yleensä heijastavat) keskustelutaidot, henkinen kypsyys, huumorintaju, älykkyys, luonne, tulevaisuuden suunnitelmat, elämäntavat (kuten onko siisti, syökö terveellisesti, miten käyttää rahaa) jne. Kumppanin valinta on yksi tärkeimmistä valinnoista mitä teet niin tottakai sen kanssa pitää olla tarkkana. Toki en kaikkea ekoilla treffeillä tenttaa, mutta tärkeitä asioita kaikki.

Vierailija
74/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ammatti kertoo aika vähän ihmisestä ja sekin mitä kertoo lähinnä stereotypioita. Kirjanpitäjä on harmaa hiirulainen, myyntimies suupaltti, raksamies ronski, opettaja "kympin tyttö/poika" jne.

Hyvin harva tietää lisäksi oikeasti mitä kovin moneen ammattiin sisältyy. Poliisi ei välttämättä pamputa vaan saattaa kirjata koko päivän jotain tietokantoihin - siitä on jenkkisarjatt tai kotoinen Poliisit-sarjakin aika kaukana.

Tämän takia itseäni ei hirveästi kiinnosta se mitä työkseen tekee.

Myyntimiehen on pakko olla sulava suusta, muuten ura myyntimiehenä kyllä katkeaa varsin äkkiä.

Vierailija
75/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on niin, ettei miehiä kiinnosta naisessa ammatti, kun taas naisia se kiinnostaa. Ihan turha perustella naisena sitä, miksi miehiä pitäisi kiinnostaa ammatti, kun se ei yksinkertaisesti ole listalla.  Ihan sama kuin mies yrittäisi perustella sitä, miksi naisia pitäisi kiinnostaa keskustella auton rassauksesta ja vetouistelusta.

Vierailija
76/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on niin, ettei miehiä kiinnosta naisessa ammatti, kun taas naisia se kiinnostaa. Ihan turha perustella naisena sitä, miksi miehiä pitäisi kiinnostaa ammatti, kun se ei yksinkertaisesti ole listalla.  Ihan sama kuin mies yrittäisi perustella sitä, miksi naisia pitäisi kiinnostaa keskustella auton rassauksesta ja vetouistelusta.

Autonrassaajamiehiä ja vetouistelijamiehiä ei ehkä kiinnosta. Purjehtijamiehiä ja golfarimiehiä saattaa kiinnostaa. 

Vierailija
77/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meitä ei kiinosta naisen raha, status tai valta, vaan itse ihminen, tästä voisivat naiset ottaa mallia.

T. Mies.

On myös paljon miehiä, jotka arvostavat sitä, että nainen on kunnianhimoinen. Usein uralla menestyneet miehet päätyvätkin uranaisten kanssa yhteen. Itse työskentelin kansainvälisessä investointipankissa, ja kyllä niiden työkaverimiesten kumppanit olivat kaikki aikalailla itsekin menestyneitä.

Noissa piireissä on tapana huljuttaa meisseliä useassa pakissa if you know what I mean. Pikkujouluissa varsinkin.

Moraalittomia miehiä löytyy niin finanssialalta kuin raksamiehistä. 

The

Ja sama lähde ja laitetaan ne ihan mukavasti siinä top järjestyksessä eli:

1. sales

2.  Teacher

3.Healthcare

4.Transport and logistics

5. Hospitality and events management

6. Engineering and manufacturing

7.  Property and construction

Vierailija
78/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten työt on joko aivotnarikkaan vaihetyötä tai tuottamatonta paskaa ja yleensä molempia.

Ei kiinnosta. 

Ja sitten jos nainen on vaikka putkiasentaja niin se on sitten yök yök ja epänaisellista. Että kyllä sillä naisen duunilla merkitystä on :D

Eli aivotnarikkaan.

Vierailija
79/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten hänellä voi olla jo minun lapsi? Vai haluatteko te naiset panna panomiehiä ja sitten kiltitmiehet isäksi lapselle? Vähän sama kuin menisi ravintolaan maksamaan toisten laskut.

Vierailija
80/331 |
30.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä p.llu.

.

Sama mitä sen ympäril o.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi