Miksi naisen ammatti kiinnostaa miestä niin vähän? Ovatko miehet vaan niin tylsiä?
Täällä on usein puhuttu siitä, että miksi naisia kiinnostaa aina tietää mitä mies tekee työkseen, ja sen oletetaan liittyvän miehen statukseen tai tuloihin.
Minua kiinnosti kun tutustuin mieheeni se, mitä hän tekee työkseen ja missä. Eikä se liittynyt mitenkään ajatukseen hänen palkastaan tai statuksestaan, vaan se kertoo hänen luonteenstaan mihin ammattiin hän on suuntautunut ja miksi, ja se on ylipäätään mielenkiintoista. Minä kysyn toisilta naisiltakin mitä he tekevät työkseen. En kysy onko mies ja lapsia, tai edes että onko kissaa vaikka kovasti kissoista tykkään. Vaan minusta on erittäin mielenkiintoista keskustella toisten työstä, tai jos sattuu että ollaan samalla alalla, sekin tuo hyviä puheenaiheita pitkäksi aikaa.
Jos mies ei seurustelun alussa kysyisi mitä minä teen työkseni, tulkitsisin sen siten, että häntä ei vaan kiinnosta, en minä, eikä ylipäätään mielenkiintoiset keskustelut, eli hän on tylsä. Arvatenkin mennään sitten jonkun hänen harrastuksensa mukaisiin keskusteluihin, joko penkkiurheilija, itse urheilee tai ruuvaa autoja illat pitkät, tai luoja paratkoon, metsästää kuten tätini mies. Ihan kiva että on hirvenlihaa aina pakkasessa, mutta kyllä se on vaimolle raskasta olla kaikki viikonloput yksinään syksyisin vuosikymmenestä toiseen. Joten kyllä sekin pitää kysyä mitä harrastaa, että tietää onko parempi olla kiintymättä mieheen joka on naimisissa harrastuksensa kanssa (joissain tapauksissa työnsä).
Me olemme puhuneet mieheni kanssa aina paljon kaikenlaisista asioista, politiikasta, yhteiskunnallisista asioista ylipäätään, mietimme asioita omien ammattiemme kautta jne. Toki puhumme perheestä, sukulaisista, naapureista jne. tavallisista asioista, ollaan väitelty uskonnostakin... mutta tylsää olisi, jos mun miestä ei pätkääkään kiinnostaisi mitä minä teen työkseni, koska haluan keskustella asioista mitä työssäni kohtaan, mieheni kanssa. Toki puhun aikuisen tyttäreni kanssa myös, mutta mies on tuossa vierellä joka päivä, ja hänelle kerron töistä tullessa ensimmäisenä kuulumiset ja kysyn häneltä miten hänellä meni töissä jne.
Kommentit (331)
Jos ei ammatti tai tulot kiinnosta yhtään, niin sitten on turha itkeä kun se vain ulkonäön perusteella valittu vaimo tulee niin kalliiksi. Tai kun on itse maksanut talot ja autot ja erossa vaimo vie puolet.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole niin pinnallisia kuin naiset.
Joo ne on pinnallisempia
AP yrittää selitellä miksi kyselee, mutta totuus lienee, että on vain kartoittamassa mahdollisuuksia hyötyä jotenkin.
Mua nauratti joskus, kun yksi hyötyjäluonteinen naistuttu kyseli töistäni, ja selvästi tajusi ettei tule hyötymään minusta. Jätti sitten viinittelykutsunsa roikkumaan eikä koskaan saanut tietää, että samalla kun tiesin hänen yrittävän edetä alallaan ja saada mahdollisuuksia, hänen alansa iso pamppu on lähipiiriäni. :D Verkostot kun menee linkkien kautta, ei aina suoraan joku ihminen jossain positiossa, mutta sitähän nuo liian ilmiselvät hyötyjät ei hiffaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ on vain työ, enkä minä ainakaan itseasiassa edes valinnut alaani vaan työskentelen sillä alalla mihin on koulutus. Se miksi kouluttauduin oli silloin vielä lapsena pitkälti vanhempien idea. Itse olisin kouluttautunut aivan muuhun. En tykkää ylipäätään puhua työstä, se jää ovien sisäpuolelle kun lähden töistä. Naisen työssä tärkeää on lähinnä vain se että on työpaikka ja käy töissä. Se kertoo ihmisestä sen että on ylipäätään sisältöä päiviin. Mies 40v
Sekin, että työ on sinulle vain työ, kertoo sinusta enemmän kuin uskotkaan. Sen takia näitä kysymyksiä juuri kysytään. Ihminen, jonka mielestä työn tulee heijastaa intohimoa, arvoja ja luonnetta, saattaa kokea, että tuollaisen ajatusmaailman omaavat ihmiset eivät ole hänelle sopiva kumppani. Työhön intohimoisesti suhtautuva ihminen ei ajatte
Miehellä*
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mies, jonka kanssa olen käynyt deiteillä, on kysyt ammattiani. Palstan "pääasia, että on p*llu" -miehet lienevät siis poikkeuksia.
Epäilivät että saat tulosi somevaikuttamalla onlyfansissa.
Siinä on eroa kysytäänkö ammattia ekoilla treffeillä ekana kysymyksenä vai vasta viidensillä treffeillä. Itse en kysy ekoilla treffeillä kenenkään ammattia, koska en halua että se vaikuttaa arviooni henkilöstä tässä vaiheessa. Muodostan arvioni siitä mitä henkilö tekee, miten puhuu ja käyttäytyy, en siitä mikä hänen ammattinsa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä ei kiinosta naisen raha, status tai valta, vaan itse ihminen, tästä voisivat naiset ottaa mallia.
T. Mies.
On myös paljon miehiä, jotka arvostavat sitä, että nainen on kunnianhimoinen. Usein uralla menestyneet miehet päätyvätkin uranaisten kanssa yhteen. Itse työskentelin kansainvälisessä investointipankissa, ja kyllä niiden työkaverimiesten kumppanit olivat kaikki aikalailla itsekin menestyneitä.
Noissa piireissä on tapana huljuttaa meisseliä useassa pakissa if you know what I mean. Pikkujouluissa varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ammatti tai tulot kiinnosta yhtään, niin sitten on turha itkeä kun se vain ulkonäön perusteella valittu vaimo tulee niin kalliiksi. Tai kun on itse maksanut talot ja autot ja erossa vaimo vie puolet.
Mistä näitä vaimoja saa jotka ottaa puolet kun nykyään naiset aivopestään hankkimaan oma omaisuus ja alkaa poikimaan vasta +40 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen mies, jonka kanssa olen käynyt deiteillä, on kysyt ammattiani. Palstan "pääasia, että on p*llu" -miehet lienevät siis poikkeuksia.
Multa taas ei, enkä itsekään kysele heti ensitreffeillä tuollaisia.
Yhden kanssa puhuttiin esim. useampi tunti avaruudesta, toisen kanssa musiikista ja yhdestä maanosasta ja tietystä alueesta siellä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä on eroa kysytäänkö ammattia ekoilla treffeillä ekana kysymyksenä vai vasta viidensillä treffeillä. Itse en kysy ekoilla treffeillä kenenkään ammattia, koska en halua että se vaikuttaa arviooni henkilöstä tässä vaiheessa. Muodostan arvioni siitä mitä henkilö tekee, miten puhuu ja käyttäytyy, en siitä mikä hänen ammattinsa on.
Jep, ekoilla treffeillä se on helposti moukkamaista. AP antaa myös itsestään muille naisille moukkamaista, tyhjää ja bottimaista kuvaa, jos heti kyselee tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä ei kiinosta naisen raha, status tai valta, vaan itse ihminen, tästä voisivat naiset ottaa mallia.
T. Mies.
On myös paljon miehiä, jotka arvostavat sitä, että nainen on kunnianhimoinen. Usein uralla menestyneet miehet päätyvätkin uranaisten kanssa yhteen. Itse työskentelin kansainvälisessä investointipankissa, ja kyllä niiden työkaverimiesten kumppanit olivat kaikki aikalailla itsekin menestyneitä.
Noissa piireissä on tapana huljuttaa meisseliä useassa pakissa if you know what I mean. Pikkujouluissa varsinkin.
Moraalittomia miehiä löytyy niin finanssialalta kuin raksamiehistä.
Toki tuohon vaikuttaa varmaan ikäkin. Voisin kuvitella, että keski-ikäiset kyselee enemmän tuollaista, kuin pari-kolmekymppiset (jotka eivät kysele).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ole niin pinnallisia kuin naiset.
Joo ne on pinnallisempia
Just. Ja todisteena lapsellista syyttelyä...
-eri
Kyllä mua miehenä kiinnostaa naisen työ mutta en kysy sitä heti ekana enkä lopeta tutustumista jos nainen ei ole lääkärijuristi.
Tässä on se ero naisiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies.
Moraalittomia miehiä löytyy niin finanssialalta kuin raksamiehistä.
The 7 Jobs That Professions That Are Most Likely To Cheat At Work
The dirty 7 Job Professions Here are the 7 professions that people would be most apt to cheat on their significant other at work. The survey found these to be
Property and construction, Engineering and manufacturing, Transport and logistics, Hospitality and events management, Healthcare, Teacher, Sales
no ei ne naiset mitään mielenkiintoista tee. pyyhkivät pyllyjä.
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset lähde edes 1.treffeille ilman, että varmistavat ensin miehen statuksen ja rahatilanteen.
Ei riitä, että mies kertoo olevansa töissä.
Statuksen ja rahan täytyy olla lääkärijuristi-luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ekoilla treffeillä se on helposti moukkamaista. AP antaa myös itsestään muille naisille moukkamaista, tyhjää ja bottimaista kuvaa, jos heti kyselee tuollaista.
Työasiat nyt voi tulla muutenkin puheeksi muutakin kautta. Esim. jos vaikkapa kysytään missä on ollut viimeksi matkoilla ja toinen sanoo, että viime aikoina on lähinnä ollut työmatkoilla Aasiassa niin ihan luonteva seuraava kysymys on mitä toinen tekee töikseen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli (miehenä; en asu enää samassa kaupungissa) muutama naistuttu, pari oli ruokapuolella töissä, pari taas ksh:n lähäreitä. Kiinnosti kyllä, mutta lähärit eivät saa paljon puhua työstään (vaitiolovelvollisuus) eli eipä juuri työasioista juteltu. Ne ruokapuolella olleet taas kertoivat työstään, mutten ymmärtänyt höykäsenpöl. siitä heidän työstään (ilaitoskeittiö: isot laitteet/kattilat ymv.).
(itse olin välillä töissä, välillä työttömänä = "töitten välissä")
On itsenä korostamista, jos sanoo ettei saa niistä puhua. Tietysti ei esim. nimiä saa kertoa, mutta muuten yleisluontoisesti saa puhua